Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kitwerk met lucht - Nick's aquaria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou Nick, dan wil ik jou bij deze een kans gunnen. En dan zal ik ook eerlijk mijn ervaring delen op alle reviewfronten die er zijn. Ik ben nog opzoek naar een nano cube voor een betta (zoetwaterboy hier). Er moet een lichtkap op ivm mijn kat. Ik gok op 25 a 30 liter, klein bakje dus. Als je de 'uitdaging' aan wilt gaan, hoor ik graag van je..

Zoals eerder vermeld wil ik jonge ondernemers een kans gunnen. Dit is het moment om je te bewijzen. Ik woon om de hoek, wat het alleen maar makkelijker maakt voor ons beiden.

Nou Nick, dan wil ik jou bij deze een kans gunnen. En dan zal ik ook eerlijk mijn ervaring delen op alle reviewfronten die er zijn. Ik ben nog opzoek naar een nano cube voor een betta (zoetwaterboy hier). Er moet een lichtkap op ivm mijn kat. Ik gok op 25 a 30 liter, klein bakje dus. Als je de 'uitdaging' aan wilt gaan, hoor ik graag van je..

Zoals eerder vermeld wil ik jonge ondernemers een kans gunnen. Dit is het moment om je te bewijzen. Ik woon om de hoek, wat het alleen maar makkelijker maakt voor ons beiden.
Kijk eens! Succes zou ik zeggen!

Zo een nano is makkelijk te maken of zelfs te kopen en zeg je die heb ik gemaakt ik zou eerder iets moeilijkers maken zoals shallow of idd een l
Misschien een sump ofzo met een paar kamers. Afschuimer, opvoer, refugium, filtersokhouders en nog een kamer voor wat levend steen. Ik zou onder de indruk zijn en het zou goed zijn voor zijn publiciteit op het forum.

Het is niet de moeilijkste uitdaging, maar meer dan slechts 1 kubus. Er moet een achterwand met 3 kamers inkomen, waar de interne filter en verwarming achter moeten komen (uit het zicht dus). Deze moet uiteraard lekvrij zijn met diverse inlaatstukken en uitlaat.

Het is niet de moeilijkste uitdaging, maar meer dan slechts 1 kubus. Er moet een achterwand met 3 kamers inkomen, waar de interne filter en verwarming achter moeten komen (uit het zicht dus). Deze moet uiteraard lekvrij zijn met diverse inlaatstukken en uitlaat.

Zoiets bedoel je
EAEF34E7-FF00-43DB-A403-817C093669EC.jpeg

Ik wil graag gratis 2 meter inwall. De machinekamer komt bij de buren in de woonkamer.
Ik weet het, het is een uitdaging, maar als er dan toch iemand gedupeerd moet worden, doe dan de buren maar!

Als ik jou was Nick, zou ik voor heel lang op een andere markt gaan richten, bijvoorbeeld terrariums.
In de aquarium wereld heb je een slechte naam, en dat heb je helemaal aan jezelf te danken.
En eigenlijk hoop ik ook dat niemand er opnieuw in gaat trappen.

Ik ben van mening dat op de manier hoe je werkt, je nooit een jarenlange lekvrije bak kan garanderen.
En ik snap niet dat iemand die gok bewust zou gaan nemen.. Een vloer en meubels vol zout water, en kans dat al je dieren dood zijn.

De foto's van hoe je aquariums op een op kar vervoer heb je weggehaald, maar dat is ronduit amateuristisch.
En dan de ruimte waar je de aquariums maakt, is volgens mij gewoon een schuur.
In het najaar en winter kan je daar nooit de juiste omstandigheden garanderen om te kunnen kitten.
Om de juiste hechting van kit te kunnen garanderen zal je onder een bepaalde relatieve luchtvochtigheid moeten blijven, en het dauwpunt moeten weten.

De werkplaats wordt in het najaar en de winter dag en nacht verwarmt en is altijd 15 graden.
Als ik jou was Nick, zou ik voor heel lang op een andere markt gaan richten, bijvoorbeeld terrariums.
In de aquarium wereld heb je een slechte naam, en dat heb je helemaal aan jezelf te danken.
En eigenlijk hoop ik ook dat niemand er opnieuw in gaat trappen.

Ik ben van mening dat op de manier hoe je werkt, je nooit een jarenlange lekvrije bak kan garanderen.
En ik snap niet dat iemand die gok bewust zou gaan nemen.. Een vloer en meubels vol zout water, en kans dat al je dieren dood zijn.

De foto's van hoe je aquariums op een op kar vervoer heb je weggehaald, maar dat is ronduit amateuristisch.
En dan de ruimte waar je de aquariums maakt, is volgens mij gewoon een schuur.
In het najaar en winter kan je daar nooit de juiste omstandigheden garanderen om te kunnen kitten.
Om de juiste hechting van kit te kunnen garanderen zal je onder een bepaalde relatieve luchtvochtigheid moeten blijven, en het dauwpunt moeten weten.

Dit is nu niet echt een uitdaging he 😋😉

Daarmee dat ik zei dat ik een quarentein stelling nog wil zetten.
Hier komt dan altijd enkel een enkeling van koraal of vis in en geen hele kolonies. Ook komt deze in de kelder/garage.
Dus als hij springt dan is het nog steeds erg voor de dieren maar dan zal het een enkeling zijn en niet heel mijn collectie, ook geen meubelen en houtevloer ofzo dat kan beschadigen.

Daarmee dat ik zei dat ik een quarentein stelling nog wil zetten.
Hier komt dan altijd enkel een enkeling van koraal of vis in en geen hele kolonies. Ook komt deze in de kelder/garage.
Dus als hij springt dan is het nog steeds erg voor de dieren maar dan zal het een enkeling zijn en niet heel mijn collectie, ook geen meubelen en houtevloer ofzo dat kan beschadigen.
Mijn bericht was dan ook gewoon in het algemeen, die gratis bak zou ik zelf ook niet nemen, maar in sommige gevallen geloof ik wel dat dit interessant is.

Maar ik bedoelde eigenlijk, welke klant gaat na deze hele situatie bewust bij Nick nog bak kopen, terwijl er zoveel andere betrouwbare bouwers zijn? Betalen moet je overal, en de prijsverschillen zijn het risico vast niet waard.

De werkplaats wordt in het najaar en de winter dag en nacht verwarmt en is altijd 15 graden

15 graden helpt, maar dan nog kan de relatieve luchtvochtigheid te hoog zijn natuurlijk. Meten is weten, en dan wel ook stoppen met plakken natuurlijk..
En als je voorraad glas buiten staat maakt die 15 graden al helemaal niet meer uit.

Maar ik bedoelde eigenlijk, welke klant gaat na deze hele situatie bewust bij Nick nog bak kopen
Hier ben ik idd volkome mee eens voor het prijsverschil zou ik het ook niet doen.

En voor showbak zou ik ook zeker niet bij nick gaan zelfs niet gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan