Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack's Rif

Jack 1960 zei:
Ga mijn vissenval eens uitproberen deze week om mijn keizer uit te vangen. Hij gaat terug naar waar hij vandaan komt, daar mag ik dan een andere vis uitzoeken.
Iemand ervaring met het vangen van vissen uit een ingericht aquarium ?
Welke keizer gaat er uit? Zag dat je er 2 hebt rondzwemmen. Wat is de reden?
Mooie bak verder.

gr.Hans

Dank je.

Heb twee dwergkeizers (Centropyge argi(Argi dwergkeizersvis) en Centropyge bispinosa(Gestreepte dwergkeizersvis) en een keizer Chaetodontoplus mesoleucus(Zwartrug keizersvis)
In eerste instantie plukte de keizer aan t koraal. Sinds ik de anthiassen heb en 2x per dag voer, blijft hij van het koraal af.
Ik laat hem voorlopig zitten.

Jack ,

ziet er prachtig uit. Koralen zijn al goed gegroeid. De foto's van de vissen zijn zeer geslaagd.

groetjes
Kris

Dank je Kris,

Ja, alles gaat lekker in de bak (afkloppen !)
In zo'n korte tijd is het toch al iets geworden.

Ziet er heel goed uit,mooie kleurrijke bak.:goed:
Die witte sliertjes Kunnen wel een slakjes zijn,goed kijken en als het zo is met een beetje reefconstrukt dichtmaken ,het kan een plaag worden:(

Tijdens een kleine verbouwing in mijn bak heb ik een stuk steen omgedraaid. Hier is deze "paddestoel" tevoorschijn gekomen. Het is toch nog lang geen herfst ???

Weet iemand de benaming ?

Bijlagen

• stekje 001 (Medium).jpg
    stekje 001 (Medium).jpg
    82,2 KB · Weergaven: 11
daar kunnen de witte sliertjes vandaan komen.als de keizertjes aan de toppen gaan klooien gaan deze verslijmen als reactie
grt johan

Jack 1960 zei:
Dank je.

Heb twee dwergkeizers (Centropyge argi(Argi dwergkeizersvis) en Centropyge bispinosa(Gestreepte dwergkeizersvis) en een keizer Chaetodontoplus mesoleucus(Zwartrug keizersvis)
In eerste instantie plukte de keizer aan t koraal. Sinds ik de anthiassen heb en 2x per dag voer, blijft hij van het koraal af.
Ik laat hem voorlopig zitten.

Nieuw overzicht

Bijlagen

• stekje 009 (Medium).jpg
    stekje 009 (Medium).jpg
    105,3 KB · Weergaven: 11
  • stekje 005 (Medium).jpg
    stekje 005 (Medium).jpg
    72,9 KB · Weergaven: 32
  • stekje 004 (Medium).jpg
    stekje 004 (Medium).jpg
    107 KB · Weergaven: 11
  • stekje 003 (Medium).jpg
    stekje 003 (Medium).jpg
    105,7 KB · Weergaven: 13
  • stekje 006 (Medium).jpg
    stekje 006 (Medium).jpg
    95,1 KB · Weergaven: 25
De Acanthastrea had ik in mijn grote bak geplaatst maar mijn keizer had er binnen drie dagen de helft van de poliepen al uitgepikt. Ik heb hem nu in mijn RSM staan en zie het verschil !!
De Eibli werd meteen door de bispinosa belaagd. Dit duurde drie dagen en toen heeft de nieuweling helaas de geest gegeven

Bijlagen

• stekje 002 (Medium).jpg
    stekje 002 (Medium).jpg
    70,1 KB · Weergaven: 8
De laatste weken is mijn nitraat gaan stijgen met als gevolg dat een aantal acro's het leven gelaten hebben. Ben vaker gaan verversen, heb de startdosis biogro telkens bij t verversen toegevoegd en Zeostart 2 is naar 6 ml per dag gegaan. Tevens voeg ik nu dagelijks 7 ml Coral Snow toe.
De overige waardes zijn goed.

Wil ipv de sps meer lps gaan houden. Heb ook nog een "Tonga-leder" in Rotterdam gehaald (zie foto).
Verder is er een sleutelgat dwergkeizer aan mijn visbestand toegevoegd.
De aalgrondel groeit als kool. Ben benieuwd hoe hij straks van uiterlijk gaat veranderen !

Bijlagen

• IMG_4461 [800x600].JPG
    IMG_4461 [800x600].JPG
    64,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_4458 [800x600].JPG
    IMG_4458 [800x600].JPG
    90,8 KB · Weergaven: 1
Goniopora rood en blauw. Ze zijn net geplaatst en staan nog dicht.

Bijlagen

• IMG_4463.JPG
    IMG_4463.JPG
    39,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_4465.JPG
    IMG_4465.JPG
    48,5 KB · Weergaven: 2
De eerste X dat de aalgrondel de zeemuis uit het zand ziet komen

Bijlagen

• IMG_4476 (Medium).JPG
    IMG_4476 (Medium).JPG
    55,4 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4478 (Medium).JPG
    IMG_4478 (Medium).JPG
    61 KB · Weergaven: 3
  • IMG_4479 (Medium).JPG
    IMG_4479 (Medium).JPG
    70,2 KB · Weergaven: 2
Ik heb sinds kort last van aanslag aan de binnenkant van mijn sump. Het is lichtbruin van kleur en voelt korrelig aan.
Heeft iemand hier ervaring mee, kan het kwaad ?

Bijlagen

• IMG_4538 (Medium).JPG
    IMG_4538 (Medium).JPG
    99,6 KB · Weergaven: 13
Voor zo ver ik het kan bekijken , denk ik dat het sponsjes zijn.
Mooie bak heb je daar staan.

Groeten , Peter

Dank je peter. Ik denk niet dat het sponsjes zijn. Het voelt korrelig en kartonachtig aan. Zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Volgens mij is het niets levends maar een soort afval vermengd met zoutaanslag ?!?

Back
Bovenaan