Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Vandaag deze bak van dichtbij mogen bewonderen!

En ik had niets teveel gezegd of gedacht!

WAT EEN TOP BAK!

De foto’s doen totaal geen eer aan de scape, die heeft in t echt veel meer diepte dan je hier ooit uit op kan maken.

Jack... bedankt voor de gastvrijheid en de schat aan informatie!

Geen idee wat het wel is , wel weet ik wat het doet en gebruik dit al enige jaren met grote regelmaat.
Hieronder nog een keer wat het wel doet :)
  • water wordt kristalhelder
  • de waterkwaliteit wordt verbeterd en gestabiliseerd
  • verwijdert zware metalen, chemicaliën, medicijnrestanten, algen en geurtjes
  • de stress wordt effectief geëlimineerd
  • vissen worden minder ontvankelijk voor ziekten (betere weerstand)
  • intensievere kleuren en meer vitaliteit
  • voorkomt bacteriële infecties en helpt bij de genezing
  • vismortaliteit daalt aanzienlijk tijdens transport en quarant

Bekijk bijlage 501986

beste Jack,

Uw bak staat er super mooi bij! Wat ik mij afvraag, voegt u easylife bij aan osmose water of aan kraanwater?

beste Jack,

Uw bak staat er super mooi bij! Wat ik mij afvraag, voegt u easylife bij aan osmose water of aan kraanwater?

Easylife kiep ik zo vanuit het flesje m’n bak in ( wel even goed schudden 😊 , zie post #1104 )

Laatst bewerkt:
Easylife kiep ik zo vanuit het flesje m’n bak in ( wel even goed schudden 😊 , zie post #1104 )

Jack voeg jij naast dit medium ook nog bacteriën toe? En heb je wel eens last van Rode Flap?
Ik merk dat sommige bakken top draaien en nooit een zuchtje flap gezien hebben, andere kampen met deze problemen en komen er nooit vanaf.

En hoe zijn je waardes, waar houd jij je no3 en po4 bijv. Op?

Jack voeg jij naast dit medium ook nog bacteriën toe? En heb je wel eens last van Rode Flap?
Ik merk dat sommige bakken top draaien en nooit een zuchtje flap gezien hebben, andere kampen met deze problemen en komen er nooit vanaf.

En hoe zijn je waardes, waar houd jij je no3 en po4 bijv. Op?

Flap komt wel is voor bij m'n bakje op plaatsen met iets minder stroming.
Extra bacteriën voeg ik om het half jaar ongeveer toe , komt niet op een maandje of zo aan :).
No3 staat bij mij zo rond de 10 en Po4 zo rond de 0.09 , ultra lage waardes jaag ik niet na in verband met de gevaarlijke nul/nul waarde.
Natuurlijk kleurt sps beter bij die ultra lage waardes maar het gevaar naar nul te zakken is mij te groot.
Grtz Jack

Flap komt wel is voor bij m'n bakje op plaatsen met iets minder stroming.
Extra bacteriën voeg ik om het half jaar ongeveer toe , komt niet op een maandje of zo aan :).
No3 staat bij mij zo rond de 10 en Po4 zo rond de 0.09 , ultra lage waardes jaag ik niet na in verband met de gevaarlijke nul/nul waarde.
Natuurlijk kleurt sps beter bij die ultra lage waardes maar het gevaar naar nul te zakken is mij te groot.
Grtz Jack

Aah nice! Ja stroming is inderdaad ook een van de factoren. Met die waardes hebben de koralen het lekker vet 😉 'verhongeren' ze ook niet zo snel 😜
Merk je na de toevoeging van bacteriën nog iets of is dat een gevoels kwestie?

Aah nice! Ja stroming is inderdaad ook een van de factoren. Met die waardes hebben de koralen het lekker vet 😉 'verhongeren' ze ook niet zo snel 😜
Merk je na de toevoeging van bacteriën nog iets of is dat een gevoels kwestie?

Je zou zeggen van wel , maar dat gevoel heb ik ook nadat ik een flinke wissel heb gedaan met natuurlijk zeewater.
Zal wel tussen de oren zitten denk ik :)

Kleine update met wat foto's van de zoa's......
002.JPG003.JPG004.JPG

005.JPG006.JPG007.JPG

008.JPG009.JPG004.JPG

011.JPG 013.JPG

Voeg jij ook iets van jodium toe Jack? Of weet je je waarde hiervan? Ik heb wel eens gelezen dat buttons hier sterk op reageren en bij jou doen ze het prachtig zo te zien.

Voeg jij ook iets van jodium toe Jack? Of weet je je waarde hiervan? Ik heb wel eens gelezen dat buttons hier sterk op reageren en bij jou doen ze het prachtig zo te zien.

Klopt helemaal , ik voeg jodium toe ( ongeveer 4 á 5 druppels per week op 750 liter.
Pas op met overdoseren van jodium , daarnaast voeg ik "spongepower" van korallenzucht toe ( circa 5 druppels om de dag)

Goed werk Jack(y)persoonlijk vind ik vooral die blue corners erg mooi:love: Die zandhapper, leeft hij nog? wat jij hier had meegenomen doet het nog steeds prima, zorg ik ook goed voor!(y):)

Goed werk Jack(y)persoonlijk vind ik vooral die blue corners erg mooi:love: Die zandhapper, leeft hij nog? wat jij hier had meegenomen doet het nog steeds prima, zorg ik ook goed voor!(y):)

Hoi Lara , ja die zandhapper heb ik nog.
Volgens mij heeft ie last van een identiteitscrisis en denkt ie dat ie een shovel is.....
Grtz Jack

Hey Jack,

als ik het mij nog goed herinner heb jij je voorraad bak met osmose water buiten in een soort tuinkast staan... correct?
ik vroeg me daar nog wat dingen over af:
- zit daar ook je RO/DI unit?
- heb je daar geen last van vorst/ijsvorming als t keertje flink vriest?
- is die tuinkast geïsoleerd of verwarmd?

groet
Jelle

Hey Jack,

als ik het mij nog goed herinner heb jij je voorraad bak met osmose water buiten in een soort tuinkast staan... correct?
ik vroeg me daar nog wat dingen over af:
- zit daar ook je RO/DI unit?
- heb je daar geen last van vorst/ijsvorming als t keertje flink vriest?
- is die tuinkast geïsoleerd of verwarmd?

groet
Jelle
Mogge Jelle ,
Osmosetoestel staat in huis en in m'n voorraad osmose en zout water liggen 2 verwarmings elementen voor als 't echt koud word.
Grtz Jack

Goeiemorgen ,
Update die eigenlijk al een tijdje geleden had moeten gebeuren... :)
Een kleine 8 weken terug had ik weer is wat bijzonders.... Al het koraal groeide als een jekko en in ene begon vanuit het midden van m'n bak alle acro's te verbleken .
Dit spreide zich uit als een olievlek en ik stond echt voor een raadsel. :mad:
De rest van de koralen had gelukkig geen last maar als je een flink acro bestand er in hebt zitten dan hakt dat er behoorlijk in.
Weinig mensen konden me ook vertellen wat nu eigenlijk het probleem zou kunnen zijn en uit de ati test kwam ook niks zinnigs tevoorschijn.
Uiteindelijk heb ik een appje naat Tim Wijgerde gestuurd en deze vertelde me dat 't een virusinfectie zou kunnen zijn met Vibrio .
Na enig googelen was het nog steeds een wazig verhaal met als resultaat dat zeker 80% van al het acro bestand naar z'n grootje is , tevens de eeuwige jachtvelden...
Ik had er zo de pest over in dat ik overgestapt ben op alleen maar montipora soorten , de acro's die het gered hebben heb ik natuurlijk laten staan.
Wat bv heel vreemd was is dat de acro's die het gered hebben ingekapseld stonden door montipora ( zeg maar een soort van buffer tegen 't virus)
Vandaar dat ik ook een tijdje niks aan m'n dagboek heb gedaan , ik had er gewoon flink de pest er over in....
Grtz Jack

Voor de vibrio: Na:

002.JPG 001.JPG

Back
Bovenaan