Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Dat ziet er al weer frisser uit.
Gaat goed zo te zien jack.

Groetjes wesley

Hij gaat nu als een jekko.:p
Fosfaat 0.04 , nitraat 5 , ca 450 , kh 10 , mg 1320
Dit is nu de 4e week van de opstart met levend steen er in....
Ben nog steeds aan 't opstarten maar krijg nu echt wel zin om wat koraaltjes te plaatsen , zeker met zulke waardes....
Vandaag was ik bij 't vivarium ( wat weinig kraampjes voor zout :( ) , en heb bij Anthony28 wat buttons gekocht alsmede wat aparte plaatvormige monti's en 2 soorten stylo's.
Eigenlijk ging ik om een zee egel maar die was helaas niet te krijgen daar... , dus toch maar wat soortjes buttons meegenomen.
Ik heb er nl een glazen amphora in staan en die wil ik laten begroeien met buttons , dat heb ik gezien tijdens een duik in belize een jaar of 10 geleden.
Het enige wat ik nu geplakt heb zijn 4 soorten buttons , met de rest wacht ik minimaal nog een week of 3 á 4 ....
Morgen ga ik bij een collega zoute zot uit noordwijkerhout wat slakken plaatsen om een beetje het grasveld te verminderen.
Dus als iemand nog een zwarte egel over heeft... :p
Grtz Jack

002.jpg 004.jpg

006.jpg 15136005_1287832647955759_5570336566095108274_n.jpg

15107476_1287832654622425_1862057612370400391_n.jpg
I

De eerste grazers zijn gearriveerd !
Eindelijk een beetje leven 't bakkie , 3 gele en 1 strigosus dokter.
Mark (van coral&frags wassenaar) heeft ze gebracht ( wat een service) en na circa een 10 minuten begonnen ze al aan de grote schoonmaak.
Deze 4 gasten laat ik lekker een week of 3 rommelen en als 't goed is , is m'n bakje dan kaal gevrotert :)
Vandaag is ook de kap gekomen die over de bak heen gaat . morgen ga ik het hout van de kuif infrazen zodat de kap er een centimeter invalt.
Op die manier heb ik als het goed is geen strooilicht meer.
De kap is gemaakt door Freriks werken en past werkelijk perfect.
Hij is gemaakt van aluminium en morgen ga ik 'm spuiten met een beschermende laag verd zodat 't aluminium niet kan oxideren.
Mocht er iemand nog meer info willen over de firma Freriks dan moet je maar een pb sturen.
Fijn weekend allemaal , ik kan morgen weer aan de klus.
Grtz Jack
014.jpg 15202493_1295519643853726_7113154044651787905_n.jpg

Deze koraaltjes komen over een maandje er bij..... , deze zijn besteld bij Mark en Bas van Coral&frags Wassenaar.

AC_144%20-%20Acropora%20kosurini.jpg AC_111%20-%20Acropora%20millepora.jpg AC_104%20-%20Acropora%20humilis.jpg

AC_060%20-%20Acropora%20cophodactyla.jpg AC_047%20-%20Acropora%20nana.jpg

AC_039%20-%20Acropora%20donei.jpg AC_033%20-%20Acropora%20gomezi.jpg

AC_028%20-%20Acropora%20florida.jpg AC_016%20-%20Acropora%20digitifera.jpg AC_013%20-%20Acropora%20desalwii.jpg

Gave kleurtjes hoor.
Hebben ze deze al staan of moeten ze ervoor opzoek van je.
Super man.

Ja en hebben ze van elk 1 of meerdere :p Ik zie er wel een paar tussen staan die ook zou willen hebben, of eigenlijk allemaal :)

Gave kleurtjes hoor.
Hebben ze deze al staan of moeten ze ervoor opzoek van je.
Super man.

Bakje gaat lekker , waardes allemaal goed en de schoonmaakploeg is driftig bezig...
Vanmorgen heb ik nog even de afwasborstel van m'n vrouw over de stenen heen gehaald en 't boeltje gaat er steeds schoner uit zien gelukkig.
De bbk heb ik wat natter gezet en er komt elke 3 dagen een volle bak espresso uit zetten.
Al met al loopt de opstart perfect en als 't zo doorzet dan gaan de eerste koralen er met een week of 3 á 4 in...
Grtz Jack

029.jpg 026.jpg

018.jpg 015.jpg

Hier ga je veel plezier aan beleven Jack,het is mooi gemaakt en het ziet er keurig uit zoals alles gebouwd is topjes !!

Ook de bestelling van de koraaltjes mag er zijn (geweldig)

Mvg,

Martin.

Zier er al clean uit Jack...
prachtig zo...

laat die gasten uit Wassenaar die stekken maar brengen...😇

Hier ga je veel plezier aan beleven Jack,het is mooi gemaakt en het ziet er keurig uit zoals alles gebouwd is topjes !!

Ook de bestelling van de koraaltjes mag er zijn (geweldig)

Mvg,

Martin.

Geweldig Jack, een plaatje:o

Zier er al clean uit Jack...
prachtig zo...

laat die gasten uit Wassenaar die stekken maar brengen...��

Bedankt voor de complimenten heren , vandaag is er weer een hele kluif afgegraasd door de dokters.
Ik heb er een goed gevoel bij :)
Grtz Jack

Vandaag flink aan de plak geweest , eindelijk gaat 't weer een beetje op een zeeaquarium lijken:o
Alle stekken komen bij Frutje en Friemel vandaan uit Wassenaar.:)
Bovenop in het midden staan nu 5 verschillende kleuren Stylophora , deze staan hoog en net onder der stroming.
Doordat ze net onder de stroming staan schijnen ze korter en compacter te groeien.
Links onder staat een hydnophora , deze komt nog uit m'n oude bak
Rechts onder staat een rode takvormige Acro , deze staat solitair en 't is de bedoeling dat ie recht naar boven groeit.
rechtsboven staan nu een paarse gorgoon , een groene takvormige acro en een knalrose hyacinth. ( de hyacinth komt uut Zeeland)
In het midden voorop zijn 4 soorten plaarvormige montipora's gezet , 2 soorten hiervan komen bij John uut Zeeland :)
Volgende week Zaterdag komen de specials binnen uit indonesia , als ik die 9 er bij heb gezet ben ik voorlopig wel ff uitgeplakt...
Grtz Jack
001.jpg

Mooi Jack....ben benieuwd volgende week....gaat zeker goed komen met die kleurtjes
van die gasten F &F uit Wassenaar.....

Back
Bovenaan