Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Eindelijk , het begin is er......:p
De houten vloer is uitgezaagd en morgen komt Mark.... ( ja , die Mark) een vloertje storten zodat het meubel er op gemetseld kan worden.
Maten van het vloertje zijn 112x90 , de maten van het aquarium gaan dan ongeveer zo'n 105x80 worden.
Word vervolgd, grtz Jack

007.jpg

005.jpg

008.jpg

Oke Jack, de start is gemaakt. Succes.

Dank je Alextopjes ,
Langzaam aan begint 't wat te worden , het vloertje is gestort en morgen worden de muren en de bovenkant van het meubel er op gezet.:)

002.jpg

003.jpg

maten van het vloertje zijn 112x90

Grtz Jack

Kleine update over 't verloop van het nieuwe bakje
Maat van het onderste gedeelte buiten is 112 breed en 95 diep.
Bedoeling is dat er een aquarium op komt van 105x80x80 , om het aquarium heen komt dan een lijst van stijgerhout om bv een biertje ;) op te zetten
Sumpruimte is een hele mooie 90x90 , in middels staat de "oude" sump te koop en word er een nieuwe besteld van 85x50x40
Dit word een sump met 3 vakken waarvan er één bedoeld is voor wieren , hier hoor en lees ik de laatste tijd zoveel goeie verhalen over zodat ik er ook maar aan ga beginnen.
De ruimte voor een grotere sump heb ik nu toch dus waarom niet.
De sumpruimte word nog waterdicht gekit en er komt een doorvoer in de buitenmuur om waterverversingen te doen.
Geen geklieder meer in huis dus m'n betere helft ook iets blijer.... :o
De oude verlichting is inmiddels ook verkocht en ik ga nu definitief voor 2x Philips coral care
Bijgaand nog een fotootje , op de achterwand komt nog zo'n zelfde watervaste multiplexplaat als op de zijkanten van de sump
Grtz Jack

003.jpg 005.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi dat je weer lekker bezig bent ziet er goed uit

Jack, het lijkt wel of je er plezier in hebt :)
Zo zie je maar weer....elk nadeel heeft zijn voordeel.
Alle ervaringen die je hebt opgedaan kun je nu benutten om er een superbak van te maken.
En een superbak gaat het zeker worden als ik het zo zie.
Keep up the good work my friend !!!

Mooi dat je weer lekker bezig bent ziet er goed uit

Jack, het lijkt wel of je er plezier in hebt :)
Zo zie je maar weer....elk nadeel heeft zijn voordeel.
Alle ervaringen die je hebt opgedaan kun je nu benutten om er een superbak van te maken.
En een superbak gaat het zeker worden als ik het zo zie.
Keep up the good work my friend !!!

Bedankt heren , zoals je ziet krijg ik er inderdaad weer lol in...:)

Mooi project en het schiet al lekker op. Wanneer wordt de bak geleverd?
Hou je wel genoeg ventilatie in de sumpruimte als je hem helemaal helemaal dichtkit? Ik snap dat de voorkant met deurtjes open kan, maar zou da voldoende zijn?

Mooi project en het schiet al lekker op. Wanneer wordt de bak geleverd?
Hou je wel genoeg ventilatie in de sumpruimte als je hem helemaal helemaal dichtkit? Ik snap dat de voorkant met deurtjes open kan, maar zou da voldoende zijn?

Op het blad waar de bak op komt te staan komen sleuven aan de achterkant , en in de buitenmuur word een gat gemaakt ter hoogte van de verlichting.
Hier word een afzuiginstallatie op aangesloten zodat alle warme en vochtige lucht word afgezogen ( ook het sumpgedeelte)
Geen idee wanneer de bak geleverd word , ik heb geen haast dus geen paniek :p

Back
Bovenaan