Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Ziet er goed uit Jack topjes

Met twee van die philips lampen kun je de zaak ook goed uitlichten.

Groet,

Frank

Weer een stapje verder:) ,
De bak sump en verlichting zijn besteld en een goeie maat van me gaat een opklapbare beugel lassen van rvs om de leds aan op te hangen.
Deze leds wegen 10 kilo het stuk dus dat word een beste beugel ... , die beugel word aan de muur bevestigd met draadeinden door de muur heen dus geen angst voor evt rampen in die richting...:p
De stuckadoor heeft afgelopen zijn kunstje gedaan en ik ben daarna begonnen met 't houtwerk van het meubel.
Het houtwerk heb ik in een eerste laag verdunde grijze verf gezet en daarna lichtjes afgeveegd om de nerf weer tevoorschijn te toveren , als deze laag droog is gaat er nog een laag witte krijtvef overheen , hiermee creëer je de zogenaamde "oude" look....
Nu maar weer wachten.....:(
Grtz Jack

002.jpg 001.jpg

En doorgeschuurd aldus en behandeld met witte krijtverf.... :p

002.jpg

Ziet er goed uit Jack,

Bak en sump zijn besteld. 2 weekjes wachten en dan kan langzaam aan weer aan vullen gedacht worden ;):cool:.

grt. Mark

Die oranje/groene blikjes vallen trouwens wel op bij bijna elke foto. Hahahahaha:p

Ja klopt , ik heb ook geen idee wat die blikjes daar elke keer doen.... :o

Hopelijk zit Alex nu niet daar achter de deuren;)

Hey Lara , tuurlijk zit die daar achter...:biggrin:

wauw Jack, dat wordt echt mooi man.
mocht je eindelijk kunnen starten, neem dan wel goed de tijd om in te draaien.
de keus is makkelijk om door de kennis die we hebben net even wat sneller te kunnen door verschillende foefjes, maar play it save ;)
ik zeg dit, want merkte het bij mijzelf ook al dat ik soms in dubio zat het toch te doen.
uiteindelijk moest ik wel omdat de bodem geknapt was van het tijdelijke bakje, maarja dat is overmacht.

Super mooi weer, gelukkig neem je overal de tijd voor en let je op de afwerking.
Zoals Ben al zij, neem ook je tijd bij de opstart, daar bespaar je later heel veel tijd mee.

Super mooi weer, gelukkig neem je overal de tijd voor en let je op de afwerking.
Zoals Ben al zij, neem ook je tijd bij de opstart, daar bespaar je later heel veel tijd mee.

Ik ben misschien nog een beetje ouderwets , voor de opstart heb ik 10 weken uitgetrokken....:p

Het was toch slecht weer vandaag dus kon ik mooi even de lijst maken die om het aquarium heen gaat.
Hij ligt nog los want ik weet de preciese positie nog niet van m'n bakje...

001.jpg

10 weken, een loffelijk streven en een goed gebruik zoals men 10 jaar geleden nog normaal vond[emoji1303]

Mvgr. Michel

Dank je , ik ben er ook van overtuigd dat die methode de minste problemen geeft.

Zijn we weer ,
Afgelopen week heb ik van Michel (mefisto)en Wesley wat handige tips/tricks en foto's gekregen om stenen aan de achterwand te plakken.
Bij Antwan en de Reef company heb ik 2 prachtige stukken riffkeramiek op de kop getikt, beide stukken hebben een totale hoogte van circa 50cm.
Vooral die van Antwan kuypers kreeg ik voor een prachtige prijs , daar heeft ie me goed mee gematst zogezegd, als de bak een tijdje draait ga ik zeker een bezoekje doen bij Antwan.:p
Bij de gasten van Coral&frag komen grote stukken dood steen en het is de bedoeling dat ik die ga doorslijpen en dan op de blauwe achterwand ga plakken met kit.
Het idee is de achterwand niet op zichzelf te laten staan maar door middel van de grote stenen te laten integreren in de rifopbouw.
Tevens gisteren nog wat met de electravoorziening in de sump bezig geweest.
Al met al weer een stap vooruit ..... Grtz Jack

14358818_1210398252365866_8250239871815422897_n.jpg 14317563_1210398255699199_5065510685898646210_n.jpg

14317585_1209557885783236_4124857845401521074_n.jpg

Back
Bovenaan