U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Is een fles van 1000 ml vorige week gekocht houdbaarheid 03/2022Heel netjes.
Blijvend eten, en verder rust zal zeker ook hebben bijgedragen aan het herstel.
Ik ga dit in ieder geval onthouden.
Staat er een houdbaarheidsdatum op die fles?
Voogle is niet echt een medicijn maar eerder een natuurlijke antibiotica op basis van planten voor zover ik heb kunnen terug vinden maar het heeft in ieder geval geholpen.Dit is eigenlijk 1 van de eerste keren dat ik zie dat medicijnen voor vissen echt goed hun werk doen![]()
Is een fles van 1000 ml vorige week gekocht houdbaarheid 03/2022
Ben ik volledig mee akkoord, ik ben van alle chemische middelen afkerig want we zijn ten slotte bezig met een stukje natuur in onze huiskamer.Mee oppassen , dat is voor ongeopende verpakkingen .
Voogle degradeert naar mijn ervaring .
De kleur veranderd in ieder geval met geopende flessen .
Je kunt beter de 4x250ml flessen halen als je 1liter wil .
Even overleggen met de verkoper dat je het voor dezelfde prijs wil als de 1 liter en klaar
Ik had wel verwacht dat dit zo zo zou verlopen .
Ik vind het knap dat je de echte medcijnkast niet hebt opengetrokken .
De meesten kiepen gelijk een dosis in de bak en de gevolgen nadien ....... (eigenlijk zelfde geval met flap en dino's)
Van medicijnen knapt een vis niet op , daar verzwakt die van .
Je moet weerstand kweken .
Echt een goed idee dit @Tanne!!Er komt maar heel weinig medicijn in de bak zelf. Als je je zorgen maakt, zou je tijdens de behandeling verse actieve kool in kunnen zetten. Uitspoeling uit het voer is heel beperkt als je zorgt dat de korrels goed gedroogd zijn. Je hebt ook maar heel weinig medicijn nodig om deze korrels te maken, dus ook daar is het risico gering. Dit is m.i. één van de weinige correcte manieren om medicatie in een bak met koralen etc te gebruiken.
Ik denk dat de formaldehyde een probleem vormt. Het zou me niet verbazen als de vissen dit ofwel niet eten, of dat de dosis die ze binnen krijgen schadelijk is.Echt een goed idee dit @Tanne!!
Ik ga dit nog even doen met de femsal.
Ik heb peperstip (Oodinium) in m’n bak. Helaas drie doden maar ook verbetering bij de overige vissen. Vooral de zwakke, jonge en helaas mooiste vissen. (Juvi keizer en mandarin pitvis)
Femsal al 7 dagen gedoseerd dus wil stoppen.
Wat ik zie: soft koralen vinden dit niet fijn. Ik
Heb wat Xenia, Kenia en paddo en ook de kleine buttons die het slecht trekken (niet zo erg). Sps en Lp’s koraal lijken helemaal nergens last van te hebben! Alleen het eerste uur na doseren. Dit misschien vanwege formaldehyde.
Ingrediënten zijn formaldehyde, malachietgroen en methylene blauw.
@Tanne denk jij dat ik dit op deze manier kan ‘voeren’?
Ik ga voogle ook doseren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.