Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ik verlies vissen door een soort schimmel, wie kan helpen.

henkverwee

ZeewaterForum lid
Sedert een week hebben verschillende vissen last een soort witte schimmel op het lichaam.
Ik heb vandaag al een Geeloog borsteltand dokter en een Gramma verloren.
Ook mijn Gele dokter heeft er last van achter en op de kop en borstvinnen maar eet voorlopig nog goed, hij heeft ook al een troebel oog gehad daardoor denk ik.
Het is moeilijk om goede foto's van hem te maken maar toch hieronder enkele.

Weet iemand raad, vraag me niet om de vissen uit te vangen want dat zal zoals altijd in een show bak zo goed als onmogelijk zijn denk ik of hebben jullie tips.

NO3 0,5
PO4 0,04
KH 7,3
PH 8,3
Ca 425
Mg 1455
Zout 34 ppt
Temp 25°

IMG_20200111_181432.jpgIMG_20200111_181434.jpg
IMG_20200111_181436.jpg

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk brooklynella als je ze niet behandeld met koper dus in een aparte bak gaan ze 100% zeker doos binnen nu en een paar dagen. Of Colombo femsal kopen heeft bij mij perfect gewerkt maar hier zijn de meningen waarschijnlijk erg verschillend over. Je mag mij altijd een pb doen als je nog wat wil weten

Waarschijnlijk brooklynella als je ze niet behandeld met koper dus in een aparte bak gaan ze 100% zeker doos binnen nu en een paar dagen. Of Colombo femsal kopen heeft bij mij perfect gewerkt maar hier zijn de meningen waarschijnlijk erg verschillend over. Je mag mij altijd een pb doen als je nog wat wil weten
OK ik probeer er zo snel mogelijk aan te raken en probeer het.
Bedankt.

Na 1X Femsal te doseren ben ik gestopt want mijn koralen en vooral de Xenia, Sirulinna, oren en Duncans vonden dit niet leuk en stonden er belabberd bij.
De winkel zei me aan de hand van foto's dat het waarschijnlijk parasitaire wormen zijn en raden aan de vis te vangen en een zoetwaterbad te geven.
Ik heb geprobeerd om met een visval de Flavencens uit te vangen maar die komt nog niet in de buurt van de val wat ik er ook voor lekkers in leg.
Ondanks de ziekte blijft hij wel goed eten dus ik heb nog hoop.

Ik probeer nu sedert 3 dagen een kuur met Esay-Life Voogle en ik moet zeggen dat ik in ieder geval geen verslechtering zie, zijn ogen zijn precies een stuk heldere dan voordien.

Heeft er iemand ervaring met Voogle?

De foto's zijn van een 3 dagen voor de start van de kuur met Voogle.
IMG_20200114_151854.jpg
IMG_20200114_151628.jpg

Pluspunt is dat hij er weldoorvoed uit ziet.
Eet hij nog steeds goed?
Je zou nori vellen of vlokvloer kunnen weken in de medicatie. Dan komt het in ieder geval iets gerichter daar waar het nodig is.

Voor wat betreft de vissenval. Blijf dit gebruiken om voedsel aan te bieden. Dan raken ze er mee vertrouwd.

Pluspunt is dat hij er weldoorvoed uit ziet.
Eet hij nog steeds goed?
Je zou nori vellen of vlokvloer kunnen weken in de medicatie. Dan komt het in ieder geval iets gerichter daar waar het nodig is.

Voor wat betreft de vissenval. Blijf dit gebruiken om voedsel aan te bieden. Dan raken ze er mee vertrouwd.
Hij eet zeer goed zowel nori ,vlokken en diepvriesvoer, welk geneesmiddel zou ik kunnen gebruiken zonder schade voor lagere dieren en koralen?

Ik zou enkel doorgaan met de voogle ipv echte medicatie .
Voogle werkt zelfs heel goed op 1/10 aanbevolen doseringen .
Je vis ziet er gewoon goed uit , lijkt me best wat eigen weerstand te hebben .

Ik zou enkel doorgaan met de voogle ipv echte medicatie .
Voogle werkt zelfs heel goed op 1/10 aanbevolen doseringen .
Je vis ziet er gewoon goed uit , lijkt me best wat eigen weerstand te hebben .
Ik denk ook dat de vis sterk genoeg is om er door te komen ik heb nog 2 dagen van de 5 te gaan met de dosering van Voogle hopelijk is dit voldoende ondersteunend om de ziekte te overwinnen.

Voogle werkt overigens veel langer door dan die 5 dagen .
In de bijsluiter staat om 14 dagen te wachten met waterverversing en filteren over actieve kool dus...

Ik stelde onderstaande vraag aan Esay-Life en kreeg snel antwoord.

Beste,
Ik gebruik momenteel Voogle om zieke vissen te ondersteunen in mijn zeeaquarium, mag dit gecombineerd worden met de bacteriën toevoegingen die ik nu wekelijks gebruik en mag ik b.v. bacteriën gebruiken om cyano te bestrijden tijdens het gebruik van Voogle.
Kortom met welke soorten producten mag Voogle NIET gecombineerd worden.
Alvast bedankt voor uw verhelderend antwoord.
Mvg,
Henk Verwee

Support Team Easylife

Geachte,

Dank u voor uw interesse in onze Easy Life producten.

Ja, dat is geen enkel probleem.
Voogle kan zelfs in combinatie met medicijnen worden gebruikt om genezing te bespoedigen.
Op zich zijn er niet echt uitzonderingen waarmee Voogle gecombineerd kan worden.

Met vriendelijke groet,
Team Easy Life

Korrels weken in JBL Punktol (of een ander product op basis van malachietgroen), laten drogen en nogmaals weken en laten drogen. Hiermee de vissen voeren totdat de symptomen bij alle vissen minimaal een week weg zijn. Geen ander voer geven tenzij dat voor bepaalde vissen noodzakelijk is. Zo krijg je een hoge dosis medicijn de vis in.

Korrels weken in JBL Punktol (of een ander product op basis van malachietgroen), laten drogen en nogmaals weken en laten drogen. Hiermee de vissen voeren totdat de symptomen bij alle vissen minimaal een week weg zijn. Geen ander voer geven tenzij dat voor bepaalde vissen noodzakelijk is. Zo krijg je een hoge dosis medicijn de vis in.

Kan dit geen kwaad om dit te doen in de display tank met koralen en garnalen?
Anders begin ik er morgen direct mee.

Kan dit geen kwaad om dit te doen in de display tank met koralen en garnalen?
Anders begin ik er morgen direct mee.
Er komt maar heel weinig medicijn in de bak zelf. Als je je zorgen maakt, zou je tijdens de behandeling verse actieve kool in kunnen zetten. Uitspoeling uit het voer is heel beperkt als je zorgt dat de korrels goed gedroogd zijn. Je hebt ook maar heel weinig medicijn nodig om deze korrels te maken, dus ook daar is het risico gering. Dit is m.i. één van de weinige correcte manieren om medicatie in een bak met koralen etc te gebruiken.

Er komt maar heel weinig medicijn in de bak zelf. Als je je zorgen maakt, zou je tijdens de behandeling verse actieve kool in kunnen zetten. Uitspoeling uit het voer is heel beperkt als je zorgt dat de korrels goed gedroogd zijn. Je hebt ook maar heel weinig medicijn nodig om deze korrels te maken, dus ook daar is het risico gering. Dit is m.i. één van de weinige correcte manieren om medicatie in een bak met koralen etc te gebruiken.
Kan ik daarvoor ook vlokken gebruiken want mijn vissen zijn hier aan gewend

Kan ik daarvoor ook vlokken gebruiken want mijn vissen zijn hier aan gewend
Pellets hebben wat meer volume en wat minder oppervlak per gram. Ik denk dat het drenken van vlokken er ook toe zou leiden dat de vlokken een soort smurrie worden.

Pellets hebben wat meer volume en wat minder oppervlak per gram. Ik denk dat het drenken van vlokken er ook toe zou leiden dat de vlokken een soort smurrie worden.
OK ik probeer beide en zie waar ik uitkom.
Ik blijf hier het resultaat posten.

Na de vijfde dag Esay-life Voogle doseren zie ik nu de zesde dag grote verbetering bij mijn Flavencens, de witte waas op de borstvinnen is al volledig verdwenen en op het lichaam is het al voor 3/4 verdwenen, ook de ogen zijn weer helemaal helder (zie foto's voor en na).

Ik ga voorlopig wachten met het toedienen van JBL Punktol via pellets zoals Tanne suggereerde want hij is nu de enige vis met symptomen, als ik hem er zo door krijg zonder medicijnen dan lijkt me dit ook voor de rest van de inhoud van de display tank het beste.

Geeft gerust jullie mening over de te volgen stappen, ik sta open voor suggesties.

VOOR
IMG_20200114_151628 (1).jpg

NA
IMG_20200122_144324.jpg
IMG_20200122_144530.jpg

Back
Bovenaan