Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ICP testen verschillen.

Ik herken me heel erg in je verhaal! Zelf gelijksoortige bevindingen gehad tussen Fauna Marin en ATI. Die laatste gebruik ik nu 2-3 maandelijks en lijkt het meest zuiver.

ik had toen met Fauna Marin ongeveer elk slecht metaal in behoorlijke hoeveelheden in de bak zitten terwijl alles mooi draaide. 2 weken daarna een ATI test gedaan zonder dat ik iets had gedaan om de waardes te veranderen. Sommige waardes waren niet meetbaar en andere gewoon gehalveerd.

Ik ga als ik straks m’n nieuwe bak opstart 3 testen tegelijk versturen. Ben erg benieuwd naar de uitkomst.
 
Goed om te horen dat anderen dit dus ook ervaren. En houdt ons op de hoogte wanneer je dit onderzoek gaat doen, ben erg benieuwd naar de uitkomst!
 
Ik denk dat de goedkoopste en makelijkste oplossing een normale overloop kamer in de bak lijmen het beste is in jouw geval.
of toch wat meer uitgeven en kopen wat jij echt mooi vind zelf maken kost vaak net zo duur of zelfs duurder tenzij je echt iets wil maken wat nog niet bestaat .
 
ICP testen... echt een lastig verhaal. Je moet je realiseren dat de meeste meetwaardes van zware metalen/ sporen elementen extreem laag zijn en in de range van de detectiegrens. Het is alsof je vanaf een kilometer afstand met een verrekijker naar de golven kijkt bij rustig weer en je niet weet hoe hard het waait of hoe diep het water is. Een andere analogie kon ik zo snel noet bedenken voor het uitvoeren van een heel gevoelige/ precieze meting. Dan kan je er zomaar de helft naast zitten. Bovendien is het verschil tussen 0 en een bepaalde waarde ook enigszinds met de detectielimiet te verklaren. Iets wat er net boven valt krijgt een waarde, er onder kan als 0 aangeduidt worden.
 
 
ICP testen... echt een lastig verhaal. Je moet je realiseren dat de meeste meetwaardes van zware metalen/ sporen elementen extreem laag zijn en in de range van de detectiegrens. Het is alsof je vanaf een kilometer afstand met een verrekijker naar de golven kijkt bij rustig weer en je niet weet hoe hard het waait of hoe diep het water is. Een andere analogie kon ik zo snel noet bedenken voor het uitvoeren van een heel gevoelige/ precieze meting. Dan kan je er zomaar de helft naast zitten. Bovendien is het verschil tussen 0 en een bepaalde waarde ook enigszinds met de detectielimiet te verklaren. Iets wat er net boven valt krijgt een waarde, er onder kan als 0 aangeduidt worden.
Waarde 0 wordt meestal ook niet gegeven. In plaats daarvan staat "not detectable". Dat is ook correct.
 
Bovenaan