Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het nieuwe rif aquarium van Barbara en Wim

Wat we opeens gisterenavond zagen, toen de verlichting uit was en we met een zaklamp door het aquarium schenen, doen we wel vaker om de koralen te bekijken wat ze doen in het donker, maar wat we toen zagen daar schrokken we wel erg van.
we zagen een slak niet een niet twee niet tien maar honderden de meeste zijn zo groot als een spelde knop, en nu iets heel raars toen vanochtend het licht aan ging waren er nog maar een paar te zien.
die heb ik uit het water gehaald en een foto van gemaakt.
Kan iemand mij vertellen wat voor slakken dit zijn, en kan dit kwaad .


20211021_193037_opt.jpg
 
Wat we opeens gisterenavond zagen, toen de verlichting uit was en we met een zaklamp door het aquarium schenen, doen we wel vaker om de koralen te bekijken wat ze doen in het donker, maar wat we toen zagen daar schrokken we wel erg van.
we zagen een slak niet een niet twee niet tien maar honderden de meeste zijn zo groot als een spelde knop, en nu iets heel raars toen vanochtend het licht aan ging waren er nog maar een paar te zien.
die heb ik uit het water gehaald en een foto van gemaakt.
Kan iemand mij vertellen wat voor slakken dit zijn, en kan dit kwaad .


Bekijk bijlage 570902
Bruneus slakken super algen eters lekker laten zitten top zijn ze.
 
Ben het eens met bovenstaande reacties dat dit zeer fijne opruimers zijn, maar ik kom wel met een maar: in geval het er inderdaad honderden zijn, dan zou ik er toch echt een heel aantal van verwijderen. Ook deze dieren scheiden namelijk vuil uit en niet alles daarvan wordt verwijderd uit de waterkolom.
 
Pistoolgarnaal toevoegen , die houdt ze wel in toom….
 
bedankt voor de reacties, een opruimploeg is leuk maar een paar honderd is een beetje overdreven.
Ik ga kijken of ik er andere mensen blij mee kan maken.

gr Barbara en Wim
 
Bovenaan