Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het nieuwe aquarium van HPL

Ik zou persoonlijk de afschuimer wat droger afstellen, dit scheelt je om de 2 dagen leeghalen;)

Voor de rest ziet het goed uit!

Allemaal bedankt voor de complimenten:goed:.

@Steve: De afschuimer staat inderdaad nat afgestelt. Ga hem wat droger afstellen.

@Gerben: Als het zover is dan kom ik zeker een keer bij jou langs. Ik wil graag jou bak een keer Live aanschouwen en uiteraard om te shoppen:p

Hoi Han Peter,

Ik heb nu ook een extra kraan in mijn doorvoer gezet. Bijna op dezelfde manier als jij het hebt. Ik kan mijn overloop nu ook super stil afstellen. Bedankt voor de info.

Groetjes,

Remco

He Han Peter,

Een nieuwe bak zie ik.... ziet er goed uit :goed:

Graag gedaan, daar is het forum ook voor;) .

Remco van Lune zei:
Hoi Han Peter,

Ik heb nu ook een extra kraan in mijn doorvoer gezet. Bijna op dezelfde manier als jij het hebt. Ik kan mijn overloop nu ook super stil afstellen. Bedankt voor de info.

Groetjes,

Remco

Even een update. Inmiddels draait de bak dik 3 weken. De groene draad algen zijn flink aanwezig:eek: . Afgelopen weekend een water wissel gedaan en veel algen verwijderd maar, pfff wat zijn die lastig te verwijderen. Is er misschien ook een vis die deze algen op het menu heeft staan?

Ik heb vandaag de waardes ook maar eens gemeten:
No2=0
No3=0
Po4=0
Zoutgehalte=1024
Temp=26,5

De waardes zien er goed uit. behalve de temperatuur maar hiervoor heb ik inmiddels een ventilator besteld.
De afschuimer schuimt momenteel ook niet veel meer af.

Ik zit momenteel te twijfelen of ik al vissen in kan zetten om te grazen:rolleyes: .

Bijlagen

• Afbeelding 009.jpg
    Afbeelding 009.jpg
    25 KB · Weergaven: 2
Als de waardes goed zijn en voorlopig zo blijven zou je wel wat turbo slakken er in kunnen doen, misschien wel een dokter.....

Han Peter,

Wat was opdat moment de kh
Tijd voor een update:p:p:p
Zal zelf ook eens weer een update doen.
Je stekjes doen het hier goed en groeien gestaag door, wat betrefd de sterpoliep dat gaat als onkruid :goed:

Freddy

Even een update. Inmiddels draait de bak dik 3 weken. De groene draad algen zijn flink aanwezig:eek: . Afgelopen weekend een water wissel gedaan en veel algen verwijderd maar, pfff wat zijn die lastig te verwijderen. Is er misschien ook een vis die deze algen op het menu heeft staan?

Ik heb vandaag de waardes ook maar eens gemeten:
No2=0
No3=0
Po4=0
Zoutgehalte=1024
Temp=26,5

De waardes zien er goed uit. behalve de temperatuur maar hiervoor heb ik inmiddels een ventilator besteld.
De afschuimer schuimt momenteel ook niet veel meer af.

Ik zit momenteel te twijfelen of ik al vissen in kan zetten om te grazen:rolleyes: .

Freddy, destijds heb ik de KH niet gemeten. Mooi dat de stekjes het goed doen. Ik ben benieuwd, plaats maar weer eens wat foto's in je dagboek. Zelf zal ik ook weer eens wat foto's plaatsen a.s. weekend.

Gisteren de waterwaardes weer getest en dit ziet er redelijk goed uit.
No2=0
No3=0
Po4=0
CA=350 mag wat hoger
MG=1200 moet wat hoger
KH=8
Zoutgehalte=1024
Temp=26,5

Ik heb inmiddels ballingzouten gekocht om het calcium en magnesium op peil tre brengen.

Han Peter,

Wat was opdat moment de kh
Tijd voor een update:p:p:p
Zal zelf ook eens weer een update doen.
Je stekjes doen het hier goed en groeien gestaag door, wat betrefd de sterpoliep dat gaat als onkruid :goed:

Freddy

netjes hoor die ombouw! Ziet er echt strak uit!

Ik zal je vorderingen zeker blijven volgen!

Groeten Arnold

hmm zie net dat de vorige reactie al enige tijd geleden is....

Hoi Arnold,

Bedankt voor je reactie en compliment. Dit aquarium is vorige jaar zomer de deur uitgegaan ivm een lekage. heb nu een RSM 250. ik zal binnenkort wel eens wat foto's plaatsen.

Groeten Han Peter

Back
Bovenaan