Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re:foto's van m'n bakkie :)

:oZiet er mooi uit :o

Nu nog wat is er veranderd???
Dat bosje caulastrea is dat niet misschien nieuw???

Lijkt me leuk om het eens in het echt te zien, kijken of ik dan ook een zonebril nodig heb 8)

Graeme

Beste Tanne,

Ik vind de verandering van je vernieuwde opzet veel prachtiger en natuurlijker, anders is het zo'n massief geheel....

Maar ik zie ook dat je blauwer licht hebt in je bak; andere lampen genomen ?

Groet,
Minireef

Hoi Tanne,
ziet er idd heel mooi uit...zo te zien heb je die grot wat ruimer gemaakt...eerlijk gezegd vindt het nu mooier dan voor heen...maar dat is een persoonlijke smaak.
wel kan je duidelijk de groei van de acro's zien door middel van de foto die minireef heeft bewaard.
ook de visjes doen het goed zie ik...mooi hoor

gr.
Maya

De groene Caulastrea heb ik al best lang, hij groeit goed. Hij is iets verplaatst omdat hij door z'n eigen gewicht uit evenwicht raakte, hij zat namelijk niet vastgelijmd.

Het licht lijkt blauwer op de foto's, in 't echt is 't niet zo blauw.

Qua techniek: een grote 1000 L afschuimer, een Aqua Compleet kalkreactor tot 1000 L, 5 mg ozon continu, filtering over actieve kool (maandelijks vervangen), fosfaatkiller en filterwatten die 3 x per week worden vervangen. Om de twee weken ververs ik 100 L, hierbij stofzuig ik de bodem. Verder experimenteer ik momenteel met de Duitse Wodka-methode. Toevoegingen: Korallen-Zucht sporenelementen, magnesium en strontium 1 ml/dag. Verder af en toe wat druppeltjes jodium en een scheutje Ferran van HS.

De veranderingen die ik doorgevoerd heb, zijn voornamelijk een zand-zevende zeester inbrengen, enkele stenen verplaatsen, en het experiment met de Wodka-methode. Op www.meerwasserforum.com en op www.korallenriff.de kun je daar meer over lezen. In de laatste Meerwasser-Aquarianer staat er een uitgebreid artikel over.

Tanne,

Filter je nu 24 uur per dag over kool?

Wim B.

Ja, 24 uur per dag, 7 dagen per week. En maandelijks vervang ik de kool. Bevalt me prima!

[quote author=Tanu link=board=29;threadid=8180;start=0#msg58758 date=1075884533]
De groene Caulastrea heb ik al best lang, hij groeit goed. Hij is iets verplaatst omdat hij door z'n eigen gewicht uit evenwicht raakte, hij zat namelijk niet vastgelijmd.

Het licht lijkt blauwer op de foto's, in 't echt is 't niet zo blauw.

Qua techniek: een grote 1000 L afschuimer, een Aqua Compleet kalkreactor tot 1000 L, 5 mg ozon continu, filtering over actieve kool (maandelijks vervangen), fosfaatkiller en filterwatten die 3 x per week worden vervangen. Om de twee weken ververs ik 100 L, hierbij stofzuig ik de bodem. Verder experimenteer ik momenteel met de Duitse Wodka-methode. Toevoegingen: Korallen-Zucht sporenelementen, magnesium en strontium 1 ml/dag. Verder af en toe wat druppeltjes jodium en een scheutje Ferran van HS.

De veranderingen die ik doorgevoerd heb, zijn voornamelijk een zand-zevende zeester inbrengen, enkele stenen verplaatsen, en het experiment met de Wodka-methode. Op www.meerwasserforum.com en op www.korallenriff.de kun je daar meer over lezen. In de laatste Meerwasser-Aquarianer staat er een uitgebreid artikel over.
[/quote]

Volgens mij was je de verlichting vergeten ::) Vind ik altijd leuk om te weten :D

Mooie bak ... echt geen woorden voor

Oh ja, de verlichting. Een aqua spacelight op 12 cm van de oppervlakte. Daarin twee keer 150 W hqi 10.000 K en 2 x 24 W blauwe PL. That's it.

het is echt een hele mooie bak. In het echt is-ie nog mooier. Geloof me. ik heb hem gezien.
Geweldig.

groeten Herbert

superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr na al die ellende toch nog mooi geworden

Even een nieuwe foto. Rechts onderin op de bodem stekjes, maar die zijn binnenkort weer weg, ziet er weer netter uit :)

overz49.jpg

Top Tanne, ziet er weer beter uit :o

Groeten
Dunc@n

Weer eens een nieuw ploatje. Heb 'n geelgroene granulosa gekregen van Pieter, van 't Openhaardencentrum. Het stuk staat er nog niet optimaal bij, maar dat komt nog wel. Ik doe m'n best er voor! De kleur moet ook nog een beetje bijtrekken. Pieter: nogmaals bedankt!

Verder heb ik een paar stukken een iets betere plek gegeven. De gifgroene trachyphyllia heb ik moeten verwijderen omdat de Pygo besloot dat 'ie toch wel erg lekker is. Het stuk is op tijd verwijderd en is nu aan het herstellen.

Ook is er een nieuwe bewoner: een nieuw geelstaartjuffertje, zodat de huidige gezelschap heeft. Eerst in 't quarantainebakje aan 't eten en aan het water gewend, en laten aansterken. Na zo'n twee weken heb ik 'm losgelaten, waarna een heftig gevecht met de huidige geelstaart volgde. Inmiddels hebbben ze beide een eigen territorium: de 'oude' de rechter 2/3 van de bak, de nieuwe de linker 1/3.

Hier de nieuwste foto, zo'n 10 minuten geleden gemaakt:

overz50.jpg

hoe heet dat koraal in het midden, die eruit ziet als een paddestoel aan een boom? (achter die doktersvissen?)
ontzettend mooie opbouw...

Hey, ziet er echt super uit! Hoop ooit eens ook zo'n verzameling koralen te hebben ;D

Welke bedoel je ad7x7? Dat gele koraal achter de linker dokter of het koraal tussen de rechter dokter en de pygo?

Hoi,

Ik denk dat Ad een Turbinaria vindt lijken op een elfenbankje?
Iets wat ik ook nog erg graag wil hebben!

Groeten Sander

Back
Bovenaan