Ik heb meerdere bakken gehad en de laatste is helaas gefaalt omdat uit de ati test kwam dat we toxics in het water zat, men vermoed uit de plastic leidingen. Ik had tweede hands steen over genomen en apparatuur. Ik zelf vermoed dat het in de steen of stromingspomp zat. toch kriebelt het en wil ok een nana neer zetten vanwege inderdaad water verversen en onderhoud. Nu zie ik dat een bak ook mooi kan zijn met beperkt onderhoud. Ik had wel doseerpompen maar deed geen koolstofbron toevoegen, enkel de ati flessen. Nu kriebelt het weer , ik wil deze meer alles goed doen, en het liefste wel acro’s houden. Grotere bak vind ik irritant vanwege het vele verdampen en het hoge vochtgehalte in huis. Ik heb een nieuwbouw huis en met mijn reefer 450xl merkte ik al dat de luchtvochtigheid veel hoger werd. Een gesloten kap zou dit kunnen verhelpen. Ook wil ik de bak nu op kantoor op de zolder in plaats van in de woonkamer. Gezellig een zeeaquarium maar de hele dag dat blauwe licht werd mijn wederhelft wel wat te veel.