Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Hoi tanne ok dus het is een gok maar wel een prachtige vis gr don en ad ziet er weer top uit gr don

...

Morgen een bijzonder dagje: Glenn F, Arjen Tilstra en ik zijn door Tim Wijgerde uitgenodigd te gaan kijken naar iets nieuws: Dymico-systemen op hobby-formaat. Dat wordt dus een erg interessant dagje Utrecht!

Potdikkie, daar heb ik Tim een paar jaar geleden bij de start van mijn nieuwe bak over aan zijn kop lopen zeuren ;)
Ben heel benieuwd!

Morgen een bijzonder dagje: Glenn F, Arjen Tilstra en ik zijn door Tim Wijgerde uitgenodigd te gaan kijken naar iets nieuws: Dymico-systemen op hobby-formaat. Dat wordt dus een erg interessant dagje Utrecht!

Zie je morgen Tanne ik benieuwd. Het gaat een mooie dag worden.

greetings, GlennF

Morgen een bijzonder dagje: Glenn F, Arjen Tilstra en ik zijn door Tim Wijgerde uitgenodigd te gaan kijken naar iets nieuws: Dymico-systemen op hobby-formaat. Dat wordt dus een erg interessant dagje Utrecht![/QUOTE]

ik ben benieuwd naar jullie bevindingen hiervan
lijkt me wel interessant

Tanne en andere aanwezigen:
Het was een boeiende dag vol met wetenswaardigheden en boeiende gespreken.
Het dymico systeem heeft grote potentie, alleen heeft nu nog de liefde en passie van de hobbyisten nodig.
Zeker op het gebied waar het voor ontwikkeld is is het uniek.

greetings, GlennF

Het was een erg gezellige en boeiende dag met Tim, Arjen en Glenn. Erg interessant een kijkje in de keuken te kunnen nemen op het grensvlak van wetenschap en praktijk/hobby. Tim had mij gevraagd een hobby-dymico-systeem te testen maar degenen die mijn dagboek volgen zullen begrijpen dat ik dat qua tijd nu niet zal redden. Glenn gaat het doen en ik denk dat dat een uitstekend idee is. Zijn drive en nieuwsgierigheid zullen zeker zorgen voor de laatste puntjes op de 'i'. Ik ga het in elk geval met veel interesse volgen!

Ik heb zaterdag erg veel interessante dingen gehoord en gezien, helaas kan ik niet alles naar buiten brengen.

De bak thuis doet 't ondertussen prima. Er zijn nog een paar nieuwkomers bij gekomen, waaronder een drietal vuurrode Pseudanthias cooperi. De Anthiassen waarvan ik eerder dacht dat het cooperi's waren, zijn waarschijnlijk P. kashiwae.

Verder heb ik vandaag een nieuw watersample naar Triton gestuurd. Ik heb vandaag exact tien dagen geleden naar aanleiding van de resultaten van de vorige test de waterwaarden 'bijgesteld', ik heb de tekorten aangevuld. Ik ben heel benieuwd wat het verbruik van die elementen de afgelopen tien dagen geweest is.

Daarnaast vandaag het maandelijks onderhoud gedaan: kool en fosfaatverwijderaar vervangen. Qua onderhoud (verversen, doseren et cetera) ben ik tot nu toe erg tevreden met de Triton-methode. Ik draai er nu iets meer dan een maand op en natuurlijk is dat veel te kort om er iets concreets over te zeggen, zeker ook gezien de doorstart van mijn bak, maar de eerste indruk is zeer positief.

Binnenkort wat foto's. Woensdag komt Frode even langs, ik hoop dat hij zijn camera bij zich heeft. Ik kan nog veel leren van zijn fotografische kunsten ;)

Komt goed Tanne ;)
Tot morgen Frode! :)
Tanne de bak staat er geweldig bij! Mooi hoor.
Dank je Bas :)
ik dacht wat is er met jouw bak gebeurd joh?? haha maar zie nu dat je een doorstart hebt gemaakt in een andere bak. Ben benieuwd hoe hij er de volgende keer dat ik op het forum weer actief ben eruit ziet ;) Succes ermee maar dat zal best goedkomen jou kennende!
Dank je wel Miranda. Ik zag dat jouw zoetwaterbak het ook erg mooi doet!

Het heeft even geduurd, maar ik heb een kalender van 2015 hangen. Voor vis-freaks misschien wel de mooiste die er is, gekregen van Koji Wada uit Japan. Ik ben er superblij mee! De vis die me deze maand op de wc aanstaart is de Chaetodon marleyi :biggrin::biggrin::biggrin:

Bijlagen

• 1505113_821194157954140_2245764339679552486_n.jpg
    1505113_821194157954140_2245764339679552486_n.jpg
    37,2 KB · Weergaven: 97
Heey Tanne,

Die anthias lijkt mij inderdaad een Kashiwae. Heb ze hier ook gehad.
Mooie kalender heb je hangen op de wc, je zit nu zeker ineens heel lang op de pot haha [emoji14]

Groetjes Youri

Ondanks dat ik vandaag niet mijn beste fotodag had, toch een paar plaatjes die er wel mee doorkunnen denk ik:
20150225-DSC_1111 by Frode Numan, on Flickr

20150225-DSC_1113 by Frode Numan, on Flickr

20150225-DSC_1143 by Frode Numan, on Flickr

20150225-DSC_1144 by Frode Numan, on Flickr
'Die er mee door kunnen'.... Ik vind ze schitterend Frode en Jurre! Leuk dat jullie gisteren even in de buurt waren, heel erg bedankt voor de foto's! Volgende keer hoop ik wat stekjes voor je te hebben, ik ga er van uit dat alles tegen die tijd mooi ingegroeid is :)

Heey Tanne,

Die anthias lijkt mij inderdaad een Kashiwae. Heb ze hier ook gehad.
Mooie kalender heb je hangen op de wc, je zit nu zeker ineens heel lang op de pot haha [emoji14]

Groetjes Youri
Die op de foto van Frode zou een cooperi moeten zijn. Cooperi en kashiwae schijnen genetisch sterk verwant te zijn aan elkaar. Ik vind de 'cooperis' die ik erbij gezet heb veel mooier dan de 'kashiwaes' die ik al had. Inderdaad een erg mooie kalender ja. Bijna zonde om hem niet boven de bak te hangen ;)

'Die er mee door kunnen'.... Ik vind ze schitterend Frode en Jurre! Leuk dat jullie gisteren even in de buurt waren, heel erg bedankt voor de foto's! Volgende keer hoop ik wat stekjes voor je te hebben, ik ga er van uit dat alles tegen die tijd mooi ingegroeid is :)
...

Het was leuk om je bak even in het echt te zien. Is altijd veel beter dan vanaf een foto.
Schitterend zo in de muur, en ideaal met zo'n aquariumkamer er achter.

Deze bak gaat echt heel erg mooi worden, dat is me al duidelijk!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan