Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Ik vermoed dat de stroom rond 22.30 is uitgegaan. Om 7.30 de volgende morgen ontdekte ik het. Zonder UPS was het nog erger geweest.

Zoals boven vermeld heb ik een sms-melder gekocht (handig voor als niemand thuis is), een krachtig akoestisch alarm (voor als er wel iemand thuis is) en een grotere UPS om zo meer uren uitstel te hebben. De elektra over de groepen en aardlekschakelaars ga ik aanpassen.

Ik bezit nu nog exact 6 vissen tenzij er nog eentje tussen de stenen vandaan opduikt. In de afgelopen 30 jaar heb ik er niet zo weinig gehad. Vooral het verlies van de Pygo was echt even slikken.

Allen bedankt voor de goede wensen. Complimentjes horen is natuurlijk leuk, maar ongelukken en pech deel ik ook. Kunnen we met z'n allen alleen maar slimmer van worden.

h2otje

Senior Forumlid
Amai wat is dat balen Tanne, precies op het moment dat het weer bergop ging. Balen dat je je Pygo verloren hebt, heb de mijne nu 9 jaar en zou ook een traantje laten als hij er niet meer is.

nicova

ZeewaterForum lid
Sterkte Tanne
Bij interesse wil ik je een gratis genicanthus melanospilos schenken. Is een volwassen dier met prachtige sluierstaart. Indien je interesse hebt. Met veel plezier je dagboek gevolgd en je tweede boek gelezen. Het is het minste wat "ik" kan doen. Vis mag hier weg, ik geef hem dan liever gratis een heel goede thuis.

Laat maar wat weten. is volledig reefsafe en eet alles.
Sterkte! Hopelijk blijf je inde toekomst gespaard van problemen.

Nightwish

25 Years and still going
Wat een ongelukkig moment Tanne, helaas het gebeurd nog vrij regelmatig en dit is vind ik waar je bij het houden van een zee aquarium wel degelijk rekening mee moet houden, ja , het is een extra kosten post boven op het toch al dure aquarium, maar als het je zelf gebeurd.....:eek:

HIER heb ik een tijd geleden naar gevraagd hoe men hier op voorbereid is.

Sterkte en succes maar weer, dit was wel de laatste laten we hopen, gr. Marcel

Sterkte Tanne
Bij interesse wil ik je een gratis genicanthus melanospilos schenken. Is een volwassen dier met prachtige sluierstaart. Indien je interesse hebt. Met veel plezier je dagboek gevolgd en je tweede boek gelezen. Het is het minste wat "ik" kan doen. Vis mag hier weg, ik geef hem dan liever gratis een heel goede thuis.

Laat maar wat weten. is volledig reefsafe en eet alles.
Sterkte! Hopelijk blijf je inde toekomst gespaard van problemen.
Dank je wel, dat is een heel erg mooi aanbod. Ik waardeer het heel erg, maar ik sla het af: Genicanthus doet het voor mij niet. Ik zou hem graag een goed huis bieden, maar liever laat ik hem bij jou waar hij zich mooi ontwikkeld heeft.

Wat een ongelukkig moment Tanne, helaas het gebeurd nog vrij regelmatig en dit is vind ik waar je bij het houden van een zee aquarium wel degelijk rekening mee moet houden, ja , het is een extra kosten post boven op het toch al dure aquarium, maar als het je zelf gebeurd.....:eek:

HIER heb ik een tijd geleden naar gevraagd hoe men hier op voorbereid is.

Sterkte en succes maar weer, dit was wel de laatste laten we hopen, gr. Marcel
Ik heb het topic gelezen. De akoestische melder had ik in mijn hoofd al wel bedacht, maar ik dacht hem niet nodig te hebben: ik dacht de UPS boven wel te horen. Niet dus. Exact dezelfde melder als die jij hebt heb ik besteld, hij is onderweg. Daarnaast dus een sms-melder. De enorme UPS staat op te laden. Ik moet nog wat dingen aanpassen voordat ik hem in gebruik kan nemen.

Dat is echt klote zeker na wat je al hebt mee gemaakt ik wens je veel sterkte en succes met de rest
Dank je wel.

Hoeveel pech kan je hebben?
Sterkte!
Goede vraag. Ik ben altijd heel optimistisch, het glas is half vol en de bak ook ;) Op dit moment is het even zwaar op aquariumgebied. Maar zoals ik tijdens de stip-aanval al zei: ik kom terug en sterker. Vooral het verlies van de Pygo doet me oprecht pijn. Dik zestien jaar... Wat er voor terug komt weet ik nog niet. Misschien een Pygo, misschien iets anders.

Ik ga een aantal dingen aan en om de bak verder verbeteren en aanpassen. Daarnaast richt ik me op enkele zeer belangrijke zaken in huis (een tweede zoontje is onderweg) en op de eindexamens die mijn leerlingen maken. Als dat alles goed is afgerond, komen de vissen weer.

JelleBijker

Nieuwsgierig aagje
Gefeliciteerd Tanne!

Een tweede kleine, geweldig man!

Met dat soort zaken in t achterhoofd is relativeren van de ellende gelukkig wat makkelijker! Sommige dingen zijn nu eenmaal veel en veel belangrijker dan aquaria.

Heel veel pech ja... De grote UPS is inmiddels geïnstalleerd. Ook draait de bak nu niet alleen op twee groepen, maar ook op twee aardlekschakelaars. De akoestische melder van stroomuitval heb ik ook getest. In het hele huis en in de halve straat te horen. Voor de Mobeye sms-melder moet ik nog een simkaart aanschaffen.

Ik vind het heel triest voor mijn vissen wat er gebeurd is. Ik had graag de Pygo nog 16 jaar langer verzorgd. Nu dus een gedwongen reset. Ik ga er van uit dat de ergste ellende nu voorbij is. De techniek die ik gebruik is top, de zekerheden die ik nu heb ingebouwd ook. Mijn potje pech is nu denk ik wel leeg. Over een tijdje langzaam weer wat visjes toevoegen. Eén voordeel: ik kan nog kritischer zijn op wat er bij komt. Dat is meteen het probleem: wat wil ik hebben? Sowieso keizers en vlinders. Maar nu de koning/keizer van de bak, de Pygo weg is, zijn er ZO veel meer opties open...

LALA

Senior Forumlid
Wij hebben ook een uitdrukking: niks slechts zonder iets goeds. Ben ik het er ook mee eens: moedernatuur houdt alles in balans.... Geweldig dat je positief blijft(y)

Bovenaan