Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Weekeind foto,

De bak blijft het goed doen !!

Mvg,

Martin.
170068cc00238ec084cd430f7c0348be.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk

Ik heb eens gehoord van Manfred Trusheim hoe hij dit doet. Hij pakt om te zoveel tijd een koraal wat te groot is geworden in z'n geheel eruit, plaatst een grote stek terug en de rest wordt opgestekt en verkocht. Zo voorkomt hij dat koralen in elkaar groeien en dood gaan van binnenuit en houdt er een aardig zakcentje aan over :p Hij heeft een bak met hoofdzakelijk SPS koralen met een LPS koralen is dat natuurlijk vaak wat lastiger te doen.

Dank je wel Tanne voor het compliment,ik heb meerdere stukken staan waar je zo één twee drie niet meer aankomt.Jaren heb ik er over gedaan om ze zo groot te krijgen en ze groeien nog steeds.
Ik heb me bedacht en sluit me aan met wat jij zegt Tanne ( het is ook wel genieten als ik naar mijn koralen kijk die als stekjes zijn gekomen)

Mvg,

Martin.

Wat een prachtige vis is dit toch!

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Prachtig plaatje martin

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
Ben ook zeer tevreden Henk!!

topper Martin. prachtig

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Zoals je weet Dennis het kan altijd nog beter !!

Stuur maar op :)
Dat gaat voorlopig nog niet gebeuren!!

Ik heb eens gehoord van Manfred Trusheim hoe hij dit doet. Hij pakt om te zoveel tijd een koraal wat te groot is geworden in z'n geheel eruit, plaatst een grote stek terug en de rest wordt opgestekt en verkocht. Zo voorkomt hij dat koralen in elkaar groeien en dood gaan van binnenuit en houdt er een aardig zakcentje aan over :p Hij heeft een bak met hoofdzakelijk SPS koralen met een LPS koralen is dat natuurlijk vaak wat lastiger te doen.
Manfred is ook een goeie vakman op dat gebied,ben vaak bij hem geweest.Heeft ook mooie stekken staan!!

Wat een prachtige vis is dit toch!

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Het is wel een baasje Robert !!

Deze duncan heeft de kleur weer helemaal terug!!

Mvg,

Martin.
68436594879f02b653dae8c026259253.jpg

Heel mooi Martin, hoelang is de ducan nu van kleur geweest?

De Witborst zou ik graag wel weer in mijn bakkie willen hebben maar ik durf het gewoon niet aan, zeker nu mijn huidig visbestand het zo enorm goed doet.

Heel mooi Martin, hoelang is de ducan nu van kleur geweest?

De Witborst zou ik graag wel weer in mijn bakkie willen hebben maar ik durf het gewoon niet aan, zeker nu mijn huidig visbestand het zo enorm goed doet.
De groene kleur was wat minder een tijd lang,maar door wat meer ijzer toe te voegen is het hartje weer fel groen geworden.

Het is en het blijft een mooi aquarium.
Dank je wel Wim voor het compliment!!

Mvg,

Martin.

Bekend probleem groene kleuren die flets worden door een ijzer tekort. Gelukkig heb ik tegenwoordig een (klein) fosfaat overschot en gebruik een verwijderaar op ijzerbasis waarmee het ijzer tekort meteen is opgelost.

De groene kleur was wat minder een tijd lang,maar door wat meer ijzer toe te voegen is het hartje weer fel groen geworden.

Top, pijn punt gevonden :o
Let nu wel op want je algen vinden een hoger FE ook lekker :o

Daar ben ik er voor bij Alex !!

Bekend probleem groene kleuren die flets worden door een ijzer tekort. Gelukkig heb ik tegenwoordig een (klein) fosfaat overschot en gebruik een verwijderaar op ijzerbasis waarmee het ijzer tekort meteen is opgelost.

Rainier...... het mooiste vind ik om er een beetje mee te spelen en kijken wat er gebeurt als je een element even laat staan.Soms moet je ook wat uitproberen met andere producten zoals Iron Trace

Mvg,

Martin.

Martin,
Als je weet wat je doet is dat het leukste wat er is omdat je dan ook snel ziet wanneer het 'mis' dreigt te gaan.
Helaas moet je soms keuzes maken. Ook ik heb een acro die als gelig koraal een stuk mooier is dan als groenig koraal door de fosfaatverwijderaar, maar er zijn meer koralen die er met fosfaatverwijderaar een stuk beter uit zien. Nog los dat ik me geen zorgen hoef te maken over flap als ik een tijdje zelf niet voer.

Nu we het toch hebben over experimenten. Mangaan is in het periodiek systeem nagenoeg gelijk aan ijzer waardoor ze in veel biologische opzichten uitwisselbaar of complementair zijn. Heb jij zoiets ooit waargenomen m.b.t. de groene kleuring van (SPS) koralen?

Reinier ik heb van deze pocillopora een stek gemaakt.Hij was groenkleurig,maar ik heb deze boven in de bak gezet onder een witte lamp en gaat nu geel worden.
Ik heb niet het idee dat mangaan gelijk is aan ijzer. De werking hiervan kun je niet vergelijken omdat het twee verschillende stoffen zijn.ijzer is toch actiever volgens mij dan mangaan. Met licht kun je veel doen en hier reageren koralen ook heel goed op.
52822a0144fda8619d9c46fbd086cc61.jpg
c2d49229c3990cf3ca1cc73b4fa79c36.jpg

Back
Bovenaan