Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Hoi Martin,

Nogmaals bedankt voor je gastvrijheid van afgelopen donderdag. Na alle foto's werd het tijd om de bak weer eens in het echt te mogen aanschouwen en moet toch zeggen dat de foto's de bak een beetje tekort doen.
Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om alles goed op de foto te krijgen, dus een goede reden om vaker langs te komen.
Buiten de indrukwekkende bak ook zeer leuk om ervaringen uit te wisselen.

Echt heel indrukwekkend om te zien hoe hard de koralen groeien en dan te zien dat ze in werkelijkheid nog veel groter zijn dan ze op de foto lijken. Een foto kan niet weergeven hoe groot ze daadwerkelijk zijn.
Daarnaast viel het me ook op dat alle koralen ontzettend vol zijn, erg veel vlees en goed open staan, zelfs wanneer de verlichting begint af te bouwen.

Je hebt duidelijk een goede manier van werken ontwikkeld en het is goed te zien dat jij een van de personen op dit forum bent die hun bak echt kunnen lezen en begrijpen.

Ik hoop nog veel van je te mogen leren, want je bak blijft een voorbeeld!

Veel succes en tot snel,
Sebastiaan

Hoi Martin,

Nogmaals bedankt voor je gastvrijheid van afgelopen donderdag. Na alle foto's werd het tijd om de bak weer eens in het echt te mogen aanschouwen en moet toch zeggen dat de foto's de bak een beetje tekort doen.
Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om alles goed op de foto te krijgen, dus een goede reden om vaker langs te komen.
Buiten de indrukwekkende bak ook zeer leuk om ervaringen uit te wisselen.

Echt heel indrukwekkend om te zien hoe hard de koralen groeien en dan te zien dat ze in werkelijkheid nog veel groter zijn dan ze op de foto lijken. Een foto kan niet weergeven hoe groot ze daadwerkelijk zijn.
Daarnaast viel het me ook op dat alle koralen ontzettend vol zijn, erg veel vlees en goed open staan, zelfs wanneer de verlichting begint af te bouwen.

Je hebt duidelijk een goede manier van werken ontwikkeld en het is goed te zien dat jij een van de personen op dit forum bent die hun bak echt kunnen lezen en begrijpen.

Ik hoop nog veel van je te mogen leren, want je bak blijft een voorbeeld!

Veel succes en tot snel,
Sebastiaan

Sebastiaan we hadden elkaar ook al een tijd niet meer gezien en dan is het ook gezellig om weer bij te praten over allerlij dingen wat ik met mijn aquarium doe.
De koralen krijgen twee keer in de week extra voer,vandaar ze ook goed in het vlees zitten.Daar bij wordt ook extra nitraat toe gevoegt en andre elementen. Het zijn niet alleen de LPS koralen maar ook SPS koralen pikken daar wat van mee.
Sebastiaan nogmaals bedank voor de complimenten en de gezelligheid,en ik zie wel wanneer je weer terug komt om het vaatje te ruilen!!

Grt,

Martin.

Ik zat vanmorgen aan tafel met de rug naar het aquarium, en opeens kwam het rechter gedeelte van het rif naar beneden. Een hoop kabaal en ik schrok er van (een puinhoop dus)

Grt,

Martin.

Ik zat vanmorgen aan tafel met de rug naar het aquarium, en opeens kwam het rechter gedeelte van het rif naar beneden. Een hoop kabaal en ik schrok er van (een puinhoop dus)

Grt,

Martin.

Das balen martin hoop dat er niets beschadigd is.
Dus voor jou word een rustige zondag een zondagje werken aan je bak.
Succes en hoop dat niets er last van heeft.

Groetjes wesley

Auw 😞 dat is balen Martin , maar gelukkig niet lek dat is helemaal een ramp , lekker weer opbouwen gr jaap Dat gaat wel weer goedkomen denk ik

Das balen martin hoop dat er niets beschadigd is.
Dus voor jou word een rustige zondag een zondagje werken aan je bak.
Succes en hoop dat niets er last van heeft.

Groetjes wesley

Auw 😞 dat is balen Martin , maar gelukkig niet lek dat is helemaal een ramp , lekker weer opbouwen gr jaap Dat gaat wel weer goedkomen denk ik

De schade valt god zij dank mee Wesley en Jaap. Er zijn geen koralen beschadigt er is maar een koraal afgebroken. Het pukkelkoraal heeft het niet meer kunnen houden zodoende is het naar beneden gekomen, mede doordat ik iedere keer stenen heb weggehaald omdat er meer ruimte moest komen voor de koralen.Morgen ga ik proberen er weer iets moois van te maken!!

Grt,

Martin.

Hoi Martin,
wat vervelend om te horen. Gelukkig valt de schade mee.
Succes morgen met opnieuw puzzelen, maar dat gaat je vast lukken!

Groet,
Sebastiaan

De schade valt god zij dank mee Wesley en Jaap. Er zijn geen koralen beschadigt er is maar een koraal afgebroken. Het pukkelkoraal heeft het niet meer kunnen houden zodoende is het naar beneden gekomen, mede doordat ik iedere keer stenen heb weggehaald omdat er meer ruimte moest komen voor de koralen.Morgen ga ik proberen er weer iets moois van te maken!!

Grt,

Martin.

Gelukkig martin.
Zal vast weer mooi worden we zien morgen avond de fotos wel.
Succes morgen.

Groetjes wesley

Gelukkig martin.
Zal vast weer mooi worden we zien morgen avond de fotos wel.
Succes morgen.

Groetjes wesley

Alles is weer goed gekomen en staat weer op zun pootjes!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 009 - kopie (5).jpg
    009 - kopie (5).jpg
    63,9 KB · Weergaven: 121
Mooi hoor Martin. Echt super gaaf die grote kolonies. Als t kan zou ik nog wel een keertje willen komen kijken. Mijn ouders wonen in hengevelde daar kom ik zelf ook vandaan. Woon nu in t westen

Ziet er weer super uit blij dat het weer goed gekomen is man.
En zulke plaatjes mag je veel vaker poste wat een bak met schitterende stukken zeg.

Groetjes wesley

Mooi hoor Martin. Echt super gaaf die grote kolonies. Als t kan zou ik nog wel een keertje willen komen kijken. Mijn ouders wonen in hengevelde daar kom ik zelf ook vandaan. Woon nu in t westen

Hoi Dennis,

Als je in Hengevelde komt kun je zo even door rijden naar Haaksbergen 15 min, je bent van harte welkom!! Heb ook even in jou dagboek gebladerd (jij heb ook een mooie bak staan met kleurrijke koralen) Ik hoor wel Dennis wanneer je langs komt!!

Grt,

Martin.

Hoi Dennis,

Als je in Hengevelde komt kun je zo even door rijden naar Haaksbergen 15 min, je bent van harte welkom!! Heb ook even in jou dagboek gebladerd (jij heb ook een mooie bak staan met kleurrijke koralen) Ik hoor wel Dennis wanneer je langs komt!!

Grt,

Martin.
tx voor t compliment Martin. Leuk, ik laat je wel weten als we gaan. Ergens weer eind sep begin oct. Zijn er net geweest. Haaksbergen ken ik wel goed. Ik heb op t Assink gezeten. Lekker fietsen iedere dag [emoji23]

Hoi Martin,
Succes morgen met opnieuw puzzelen, maar dat gaat je vast lukken!

Groet,
Sebastiaan

Ik heb de puzzel weer helemaal in orde gekregen Sebastiaan,ook heb ik de grote steen die naar beneden is gekomen verwijderd. Dus ook weer meer ruimte gecreëerd zodat er weer een paar kleine koraaltjes bij kunnen.Het steen wordt steeds minder en dat geeft ook meer rust.Alleen de turbinaria moet nog een keer wat hoger gezet worden wand die zit bijna met de rand op de bodem!!

Grt,

Martin.

Als s`avonds de lampen langzaam minder worden dan geeft dit koraal een hele andere kleur af dan dat hij overdag heeft.

Mooi om naar te kijken hoe de kleuren zich omzetten!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 007 - kopie (3).jpg
    007 - kopie (3).jpg
    44,4 KB · Weergaven: 44

Bijlagen

• 004 - kopie (2) [].JPG
    004 - kopie (2) [].JPG
    114,7 KB · Weergaven: 49
En wat vind je van deze Dennis ? Mijn lobo moet er eerst uit voor dat ik stappen kan onder nemen!!

Grt,

Martin.
Die is giga groot. Hoe lang heb je die al? Vind ik toch wel heel gaaf hoor die grote kolonies. Als al mijn koralen zo groot worden is mn bak 10x te klein. T zal wel een keertje keuzes maken worden of snoeien. Dit aspect van de hobby begin ik nu kennis mee te maken.

Die is giga groot. Hoe lang heb je die al? Vind ik toch wel heel gaaf hoor die grote kolonies. Als al mijn koralen zo groot worden is mn bak 10x te klein. T zal wel een keertje keuzes maken worden of snoeien. Dit aspect van de hobby begin ik nu kennis mee te maken.

Ik heb met Martin afgesproken dat hij vrijdag het koraal bij mij in de bak gaat zetten,daar heb ik een mooie plaats voor Dennis. De bak draait nu een half jaar waar ik zeer tevreden over ben hoe alles tot nu toe is verlopen!

Martin nogmaals bedankt voor alle goeie hulp topjes

Mvg Jarno,

Back
Bovenaan