Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Een klein voorbeeldje hoe snel het gaat met de toevoegingen.
in twee maanden tijd heb ik twee kg Mg mogen toevoegen!!
wel heb ik het idee dat het nu weer langzaam aan stabieler aan worden is.
ondanks dat ik al drie weken niet thuis slaap probeer ik wel om de dag thuis te zijn voor onderhoud...
gelukkig zijn vrijdag de laatste verbouwingen als het goed is.
maandag gaan ze hun troep opruimen.

ik zou een vossenkop overnemen.
deze zou mij kunnen helpen tegen de rode pluisalg.
dit zou paradijs zijn voor de mooie vis wat zowiezo een aanwinst zou zijn.
ik zou dan iedere dag naar huis gaan om die in de gaten te houden.
de man heeft gelezen van de pluisalg en vond het geen goed idee om de vis deze kant op te laten komen.
Ik zal er dan toch een bij Veldhuis gaan bestellen en deze eerst in quarantaine moeten gaan houden aangezien ik tot nu toe alleen maar zieke vissen bij hun heb gekocht op een juffertje en een lipvis na.

Laatst bewerkt:
Een klein voorbeeldje hoe snel het gaat met de toevoegingen.
in twee maanden tijd heb ik twee kg Mg mogen toevoegen!!
wel heb ik het idee dat het nu weer langzaam aan stabieler aan worden is.
ondanks dat ik al drie weken niet thuis slaap probeer ik wel om de dag thuis te zijn voor onderhoud...
gelukkig zijn vrijdag de laatste verbouwingen als het goed is.
maandag gaan ze hun troep opruimen.

ik zou een vossenkop overnemen.
deze zou mij kunnen helpen tegen de rode pluisalg.
dit zou paradijs zijn voor de mooie vis wat zowiezo een aanwinst zou zijn.
ik zou dan iedere dag naar huis gaan om die in de gaten te houden.
de man heeft gelezen van de pluisalg en vond het geen goed idee om de vis deze kant op te laten komen.
Ik zal er dan toch een bij Veldhuis gaan bestellen en deze eerst in quarantaine moeten gaan houden aangezien ik tot nu toe alleen maar zieke vissen bij hun heb gekocht op een juffertje en een lipvis na.

Dat is aan jou Ben, je kunt ook naar Eibergen of naar Borne gaan!!

Gr,

Martin.

Eibergen verkoopt mij duur vissenvoer als je mij snapt.
dieren dat hij weet wat niet goed gaat.
hier dus nog minder kans dat ik terug kom.
als iemand zo geld wilt verdienen aan mij.....nee dank u.
borne....tja daar hoef ik denk ik ook geen uitleg over te geven :p

veldhuis is ook niet je van het, maar staat dan nog het hoogst aangeschreven door mij( qua vis en techniek dan).
koralen koop ik niet eens meer bij winkels.
als het weer weer mooier is laat ik wel bij twee of drie winkel versturen die wat verder zitten.
overigens gaat dit dan in weer een andere bak, want koralen toevoegen in mijn grote bak vind ik zelf wat onverantwoord op het moment.

Eibergen verkoopt mij duur vissenvoer als je mij snapt.
dieren dat hij weet wat niet goed gaat.
hier dus nog minder kans dat ik terug kom.
als iemand zo geld wilt verdienen aan mij.....nee dank u.
borne....tja daar hoef ik denk ik ook geen uitleg over te geven :p

veldhuis is ook niet je van het, maar staat dan nog het hoogst aangeschreven door mij( qua vis en techniek dan).
koralen koop ik niet eens meer bij winkels.
als het weer weer mooier is laat ik wel bij twee of drie winkel versturen die wat verder zitten.
overigens gaat dit dan in weer een andere bak, want koralen toevoegen in mijn grote bak vind ik zelf wat onverantwoord op het moment.

Dan kan ik je niet verder helpen Ben, alleen maar succes wensen en dat het je gaat lukken de boel weer op de rails te krijgen!!

Gr,

Martin.

Dan kan ik je niet verder helpen Ben, alleen maar succes wensen en dat het je gaat lukken de boel weer op de rails te krijgen!!

Gr,

Martin.
dank u!!

Gisteren zijn de T5 vervangen voor nieuwe buizen en je kunt merken dat er meer licht in de bak is.

Ook is het licht programma wat anders ingesteld (de koralen krijgen wat meer licht van de T5 die overdag langer op vol staan 255 !!

Gr,

Martin.

Gisteren zijn de T5 vervangen voor nieuwe buizen en je kunt merken dat er meer licht in de bak is.

Ook is het licht programma wat anders ingesteld (de koralen krijgen wat meer licht van de T5 die overdag langer op vol staan 255 !!

Gr,

Martin.

Hoe lang zaten de oude buizen erin martin ?

greetings, GlennF

Dank je wel Sander voor het compliment,

De spreiding van de lamp is breed genoeg, ook de achterzijde wordt goed verlicht. Het komt doordat de foto schuin genomen is en daarom is het gezicht `s bedrog!!

Morgen worden de lampen voor het eerst gewisseld na een jaar!!

Gr,

Martin.

Hoe lang zaten de oude buizen erin martin ?

greetings, GlennF

Glenn een jaar :P

De koralen waderen de nieuwe buizen,de poliepen zijn groter dan voorheen. Er is nog weinig ruimte tussen beide!!

Bijlagen

• 031.jpg
    031.jpg
    85,4 KB · Weergaven: 53
Hoe lang nog ????????

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 010.jpg
    010.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 52
Wat een luxeprobleem heb je ook Martin!! Ziet er weer mooi uit. Heb je binnenkort wat mooie stekken? Dan kom ik eens die kant op :D.

Is niet normaal meer hoe groot die stukken zijn denk dat ze in het echt nog veel indrukwekkender zijn.

ja Martin, daar heb je het weer: verplaatsen of eruit halen of wie de sterkste is zoals in de natuur, maar we willen niet dat onze koralen beschadigen en dat is nou ons luxe probleem als het goed gaat groeien de koralen.
Ik ben ook een voorstander van uit laten groeien en niet zo'n etalage van veel stukjes die geen plaats hebben om te groeien.
gaat verder prima zo in de nieuwe bak martin, en ook na jaren het vasthouden aan je principes werpen nog steeds vruchten af zo te spreken.
Een zee aquarium houden is op vandaag met de juiste middelen voor meer mensen haalbaar, maar om het jaren vast te houden vereist toch meer......:(

gr. marcel

Wat een luxeprobleem heb je ook Martin!! Ziet er weer mooi uit. Heb je binnenkort wat mooie stekken? Dan kom ik eens die kant op :D.

Ja dat mag je wel zeggen Maikel, maar sinds vorig jaar dat ik deze bak heb opgezet wordt er haast niet meer gestekt.Daar kan ik je dus niet aan helpen, maar je bent altijd welkom mocht je hier in de buurt komen!!

Gr,

Martin.

Dag Martin, ik lees dat jij ook de Ati hybrids hebt. Nu, ik ben eens nieuwsgierig of ook jij of andere mensen volgende zaken mee maken : heb deze nu een jaar, al een volledige nieuwe lampkap mogen ontvangen, zijn nu metalen houders geworden waar de ledlampen zijn in bevestigd (van de originele waren twee ledmodules aan het smelten), nu sukkel ik opnieuw nml met een halfwerkende ventilator van een led.
Wat zijn jouw bevindingen, dank

mvg
Rik
Zomergem/Belgie

Is niet normaal meer hoe groot die stukken zijn denk dat ze in het echt nog veel indrukwekkender zijn.

Hoi Mitchel,

In het echt zien ze er werkelijk heel anders uit als op de foto. Ik geniet er ook elke dag van,mooi om zo`n bak in huis te hebben!!

Gr,

Martin.

ja Martin, daar heb je het weer: verplaatsen of eruit halen of wie de sterkste is zoals in de natuur, maar we willen niet dat onze koralen beschadigen en dat is nou ons luxe probleem als het goed gaat groeien de koralen.
Ik ben ook een voorstander van uit laten groeien en niet zo'n etalage van veel stukjes die geen plaats hebben om te groeien.
gaat verder prima zo in de nieuwe bak martin, en ook na jaren het vasthouden aan je principes werpen nog steeds vruchten af zo te spreken.
Een zee aquarium houden is op vandaag met de juiste middelen voor meer mensen haalbaar, maar om het jaren vast te houden vereist toch meer......:(

gr. marcel

Dank je Marcel,

Jij bent ook een ervaren aquariaan,ook bij jou staat een prachtige bak met geweldige mooie stukken koraal.Zo heeft iedereen zijn eigen middelen en werkwijze om de dieren te laten groeien.
Door de jaren heen weet je ook wat de koralen nodig hebben en wat ze opnemen om ze tot mooie stukken te laten groeien.
Maar net wat jij ook zegt, het vast houden is het vereiste. Wat je voor jaren terug hebt opgepakt en wat nog steeds goed werkt stap je zo maar niet vanaf.
De koralen worden bij mij met liefde verzorgt, en ze worden nou lettend in de gaten gehouden voor beschadigingen.
Maar één ding staat vast,de bak is voor mij nooit te groot :p!!

Gr,

Martin

Back
Bovenaan