Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

:cool:Hey Martin dit gaat zeker weer een fantastische bak worden suc6 gr jaap

Dank je wel Jaap,

Hier een paar foto`s van het frame en de ATI hybrid powermodul lamp!!

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 002 - kopie [].JPG
    002 - kopie [].JPG
    98,6 KB · Weergaven: 75
  • 003 - kopie (3) [].JPG
    003 - kopie (3) [].JPG
    86,4 KB · Weergaven: 83
  • 004 - kopie [].JPG
    004 - kopie [].JPG
    101,6 KB · Weergaven: 76
Netjes martin! Nog een paar weken en dan kom ik ff kijken :)

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk

Dat komt goed uit Arjen, dan kun je al dat moois voor jou bak ook meenemen :)!!

Ziet er goed uit martin.
De bak is straks nog eerder klaar dan de verbouwing thuis:P

Hahaha geen probleem Tom dan zet ik de nieuwe er zo bij naast, en dan maken we er een museum van :p!!

Gr,

Martin

mooie maten Martin erg gaaf...ziet er nu al spannend uit:cool:

veel geluk!!

gr
sander

Ja een beetje geluk komt er wel bij kijken Sander, ik heb alle voorbereiding goed bedacht. Daarom heb ik nu het frame al klaar, want daar moet straks de huidige bak op!!

Dan kan ik de onderkast weg halen en in de garage zetten en de huidige bak weer op de onderkast zetten. Dan heb ik het frame weer vrij voor de nieuwe bak.

Dus twee bakken in de garage voor een korte tijd, want alles moet door draaien!!

Gr,

Martin.

Pff dat is een flinke klus .
Maar word vast en zeker weer een geweldig iets .
Suc6 .
M.v.g henk

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Het wordt al een aardige verzameling van bakken.
Het was dinsdag een gezellige dag je parel van lamp ophalen en mijn bak ophalen. Dinsdagmiddag bij martin fosfaat gemeten in zijn bak met de hanna fosfaat checker. En tot mijn verbazing gaf hij 2 keer over een fosfaat van 0,00 aan.

Het wordt al een aardige verzameling van bakken.
Het was dinsdag een gezellige dag je parel van lamp ophalen en mijn bak ophalen. Dinsdagmiddag bij martin fosfaat gemeten in zijn bak met de hanna fosfaat checker. En tot mijn verbazing gaf hij 2 keer over een fosfaat van 0,00 aan.

Door de zelfde methode straks ook in de nieuwe bak toe te passen Tom hoop ik ook op deze waardes uit te komen!!

Je kunt beter wat toevoegen dan als je er teveel van hebt !

Gr,

Martin.

Erg mooie lamp zeg Martin frame ziet er ook goed uit we worden nieuwsgierig hoe je nieuwe bak gaat worden.

Groetjes wesley

Hey martin
ziet er super uit zeg die lamp.
top als je me op de hoogte zou willen houden hoe de koralen reageren op die verlichting
ik denk dat het een van de beste keuze is kwa verlichting
gr bas

Ha Martin...
lange tijd niet meer gesproken, lekker bezig zo te zien...
heb je de lamp al geinstalleerd?

Ik heb hem inmiddels nu ook ruim een maand... Ik ben er echt super tevreden over...

Zie de koralen er echt van opfleuren.

gr Jordy

Erg mooie lamp zeg Martin frame ziet er ook goed uit we worden nieuwsgierig hoe je nieuwe bak gaat worden.

Groetjes wesley

Wesley ik hoop dat het gaat lukken wat ik voor heb met de hobby!!

Hey martin
ziet er super uit zeg die lamp.
top als je me op de hoogte zou willen houden hoe de koralen reageren op die verlichting
ik denk dat het een van de beste keuze is kwa verlichting
gr bas

Bas ik hou je zeker op de hoogte, maar ik ben wel onder de indruk zoveel licht deze lamp geeft !! (ik ga het langzaam opbouwen zodat de koralen kunnen wennen)

Ha Martin...
lange tijd niet meer gesproken, lekker bezig zo te zien...
heb je de lamp al geinstalleerd?

Ik heb hem inmiddels nu ook ruim een maand... Ik ben er echt super tevreden over...

Zie de koralen er echt van opfleuren.

gr Jordy

Ik heb er alleen nog maar mee gespeeld Jordy, maar het is totaal wat anders als wat ik nu heb!!

Gr,

Martin.

Vandaag heb ik de galaxea uit de bak gehaald hij was goed vast gegroeid in al die jaren,zodat ik hem in één brok eruit moest halen.

Ik heb er twee stukken van moeten maken omdat hij zo groot was.

Nu is er al behoorlijk wat ruimte vrij gekomen!!

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 002 - kopie.jpg
    002 - kopie.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 66
  • 005 - kopie (2).jpg
    005 - kopie (2).jpg
    103 KB · Weergaven: 71
:rolleyes:hey Martin dat doet goed he een beetje ruimte erbij voor andere stukjes gr jaap

Nee er komen geen andere stukjes weer voor in de plaats, deze bak gaat verdwijnen Jaap!!

Gr,

Martin.

Wat een bijzonder leerzaam topic dit, dank voor het delen!

De gebruikte 'watten' zijn geen watten maar meubel/kussen/knuffel vulmateriaal en je vindt het onder de naam 'fiberfill'. Is in de meeste hobbyzaken te krijgen, gewoon vanaf rol.

Hoe spoelen jullie het uit? Kraanwater of osmose water?

http://nnstoffen.nl/stoffen-online-kopen/fiberfill.html

Wattine heet het hier ook, zag ook iets bij de Hema.
Na het lezen van dit topic ga ik fiberfill halen en wellicht mijn bioballen weer van stal halen. Eindelijk een oplossing voor de troep na het afspoelen van de stenen en roeren van de bodem, weg met de rommel :)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Wat een bijzonder leerzaam topic dit, dank voor het delen!

De gebruikte 'watten' zijn geen watten maar meubel/kussen/knuffel vulmateriaal en je vindt het onder de naam 'fiberfill'. Is in de meeste hobbyzaken te krijgen, gewoon vanaf rol.

Hoe spoelen jullie het uit? Kraanwater of osmose water?

http://nnstoffen.nl/stoffen-online-kopen/fiberfill.html

Wattine heet het hier ook, zag ook iets bij de Hema.
Na het lezen van dit topic ga ik fiberfill halen en wellicht mijn bioballen weer van stal halen. Eindelijk een oplossing voor de troep na het afspoelen van de stenen en roeren van de bodem, weg met de rommel :)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Dank je wel Nigel voor het compliment,

Het is niet zo dat je maar allerlei filter materialen hiervoor kunt gebruiken. Er zijn ook filtermaterialen die stoffen bevatten, en die kun je beter niet gebruiken!!

Wees er wel voorzichtig mee en pas goed op wat je gaat gebruiken. Ik spoel het filtermateriaal onder de kraan met warm water uit!!

Gr,

Martin.

Dank je wel Jaap,

Hier een paar foto`s van het frame en de ATI hybrid powermodul lamp!!

Gr,

Martin.

Van deze lamp ga je geen spijt krijgen Martin. Dit is een fantastisch ding.
Grtjs
Dominique

Back
Bovenaan