Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Geweldig gewoon...
Hoe vaak komt dit voor bij jou?
Of ik mis gewoon de helft van de keren...

Hallo Martin,

Hoe haal je deze aflegger van de favia af?

Trek je deze voorzichtig los?

Met een scherp mesje scalpel kun je ze voorzichtig lossnijden.
Dan uit de stroming in een oude schelp leggen zodat hij zijn skelet kan gaan vormen.
Zo heeft Martin het mij uitgelegd en komt bij mij ook wel eens voor ben alleen altijd te laat en dieren komen dan in de bak te zweven...

Geweldig dat dit zo groeit en ontwikkeld en nog voortplant ook topjestopjestopjes

Feije-Wendy,

Dit maakt juist de zeewater hobby ook zo leuk (proberen wat je er allemaal mee kan doen) en als het dan ook nog lukt :cool:!!

Ik wens iedereen hier op het forum ook fijne feestdagen toe!!

Grt,

Martin.

Gaaf martin, heb je al een afnemer voor? Die wil ik die wel van je overnemen, als het zover is.

m.v.g. Glenn

Glenn ik wil ze onder bij het moederdier zetten, en voorlopig als trio bij elkaar houden !!

Grt,

Martin.

Met een scherp mesje scalpel kun je ze voorzichtig lossnijden.
Dan uit de stroming in een oude schelp leggen zodat hij zijn skelet kan gaan vormen.
Zo heeft Martin het mij uitgelegd en komt bij mij ook wel eens voor ben alleen altijd te laat en dieren komen dan in de bak te zweven...

Sorry Dennis maar dan heb je mij niet goed begrepen.Er wordt aan het koraal niet gesneden met een mesje.De aflegger moet zo zwaar zijn dat hij nog met een dun draaidje vast zit,en dan wordt deze doorgeknipt!!

Sorry Dennis maar dan heb je mij niet goed begrepen.Er wordt aan het koraal niet gesneden met een mesje.De aflegger moet zo zwaar zijn dat hij nog met een dun draaidje vast zit,en dan wordt deze doorgeknipt!!

Dan had ik je inderdaad niet helemaal begrepen.
Zal vanmiddag eens een foto van die van mij proberen te maken.. Is alleen een veel kleiner soort dan de jouwe maar heeft wel afleggers...

Dan had ik je inderdaad niet helemaal begrepen.
Zal vanmiddag eens een foto van die van mij proberen te maken.. Is alleen een veel kleiner soort dan de jouwe maar heeft wel afleggers...

Ook één van de acro die je hebt meegenomen?

Ik heb camera les gehad van Glenn maar nog geen tijd gehad.
Zodra ik de mooie foto's heb zal ik ze posten...
Glenn heeft er ook een stek van staan alleen kleurt hij daar veel donkerder.
Hier alvast een foto met mijn telefoon genomen..

Bijlagen

• image-2621494263.jpg
    image-2621494263.jpg
    669,9 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
De lampen zijn allemaal vervangen,ook heb ik er een coral plus bij gedaan.Het is goed te merken dat er meer licht is in de bak dan voorheen en ook mooier door de coral plus!!

Grt,

Martin.

Hier een foto met de coral plus lamp die ik er bij gedaan heb!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 005.jpg
    005.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 38
Sebastiaan het is ook maar hoe het licht valt en hoe je er op kijkt!!

Bijlagen

• 010 [].JPG
    010 [].JPG
    69,1 KB · Weergaven: 20
Ook dit krabje kijkt even mee in de camera!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 006 - kopie.jpg
    006 - kopie.jpg
    126 KB · Weergaven: 35
:cool:NouMartin je licht valt prachtig ,maaar het zijn ook wel prachtige stukken hoor gr jaap

Bedankt Jaap voor het compliment,maar hopen dat het zo doogaat!!

Grt,

Martin.

De duncanopsammia axifuga heeft het ook bijzonder goed gedaan dit jaar,hij heeft nu meer dan 100 koppen!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 008 - kopie.jpg
    008 - kopie.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 18
Back
Bovenaan