Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Goedkope niet-aquarium artikelen die je gebruikt in/bij je zee-aquarium

Ik gebruik een ijsblokjes vorm om voorgesneden porties diepvries voer in te bewaren. ik snij een blokje uit een blister in 4 stukken. Ook handig als iemand anders je bak moet voeren, omdat het afmeten porties zijn voeren ze nooit teveel.

Bekijk bijlage 519054
Wel oppassen dat deze niet de baco van de visite beland ..

Ik heb een nanobakje met maar vier visjes en ben eigenlijk al lang op zoek naar zoiets als hierboven maar dan hooguit de helft van die porties. Als iemand een tip heeft?

Ik gebruik de blisters van Ocean Nutrition. Lijken vrij duur maar ik hak zo’n blokje in 3en/4en dan gaat het echt heel lang mee.

Ik heb een nanobakje met maar vier visjes en ben eigenlijk al lang op zoek naar zoiets als hierboven maar dan hooguit de helft van die porties. Als iemand een tip heeft?

Bij de Albert Heijn verkopen ze kleine bakjes met deksel voor 1 of 2 euro. Je hoeft het bakje niet helemaal te vullen natuurlijk, als ik zelf thuis ben snij ik een blokje in 4 delen. Als ik langer van huis ben dan zorg ik dat er meer porties in zitten zodat de oppas niet hoeft te snijden.

Bijlagen

• 225E0A8C-795E-44D3-9427-C05AD89D8017.png
    225E0A8C-795E-44D3-9427-C05AD89D8017.png
    106,2 KB · Weergaven: 35
Bij de Albert Heijn verkopen ze kleine bakjes met deksel voor 1 of 2 euro. Je hoeft het bakje niet helemaal te vullen natuurlijk, als ik zelf thuis ben snij ik een blokje in 4 delen. Als ik langer van huis ben dan zorg ik dat er meer porties in zitten zodat de oppas niet hoeft te snijden.
:oops: Prachtig dat verschil. De vreetzakken in mijn bak zien me echt aankomen met een kwart blokje diepvriesvoer. Ik denk dat een van ze dan uit de bak springt en pizza bestelt.

:oops: Prachtig dat verschil. De vreetzakken in mijn bak zien me echt aankomen met een kwart blokje diepvriesvoer. Ik denk dat een van ze dan uit de bak springt en pizza bestelt.

Maar hoeveel vissen heb jij? Ik heb 2x Ocellaris, 2x Kauderni en een Henkie 😀 Ik moet wel zeggen dat ze 2-3 per dag een portie krijgen

Ik heb deze van de Action vandaan. Een opbergbox met diverse vakjes en deksel. Erg handig om je diepvries voer in te bewaren. Kost 0.79 cent.

Maar hoeveel vissen heb jij? Ik heb 2x Ocellaris, 2x Kauderni en een Henkie 😀 Ik moet wel zeggen dat ze 2-3 per dag een portie krijgen
Ik heb ook een henkie, slecht één occelaris, geen kaudernis, maar wel twee van hun familieleden, pyjama-kardinaaltjes.
Die laatsten lusten trouwens best een goeie hap, die laten zich zeker niet wegduwen door de grotere vissen. Ik snap ook wel dat ze trek hebben... die jonkies iedere maand werpen kost vast een hoop energie.
Verder zitten er nog een lipvis, twee dokters, een vossenkop, een pincetvis, een dwergkeizer en een fridmani in.
Maar die dokters zijn inderdaad wel de grootste vreetzakken. Ik voer vanuit een plastic theezeefje (hee nog een huishoudelijk product) Regelmatig spring een van de dokters boven het water in het theezeefje omdat ik het voer niet snel genoeg im het water doe.
Mn dwergkeizer ziet er overigens wel een klein beetje ehh zwaargebouwd uit.

6FA89B0E-0358-4149-9454-2993F8AD490A.jpeg

Maar die dokters zijn inderdaad wel de grootste vreetzakken. Ik voer vanuit een plastic theezeefje (hee nog een huishoudelijk product) Regelmatig spring een van de dokters boven het water in het theezeefje omdat ik het voer niet snel genoeg im het water doe.
Mn dwergkeizer ziet er overigens wel een klein beetje ehh zwaargebouwd uit.

Maar 1 oplossing, ze zullen naar de weightwatchers moeten :ROFLMAO: :p .

382ABE3F-94F9-4624-BCC8-698E05BDE31B.jpeg
Een douchebakje met zuignappen van de xenos. Normale mensen doen daar hun shampoo e/d in, ik gebruik er 2 - waarvan ik van allebei één kant heb afzaagd - en bevestigde deze met tie-wraps aan elkaar en zo heb ik een wenbakje voor nieuwe vissen. De nieuwkomer bepaalt zelf wanneer hij zijn weg in z’n nieuwe onderkomen gaat zoeken.

Er is er vandaag weer eentje bijgekomen...
Schouderlange onderszoekshandschoenen van een veehandel winkel! Een paar per doosje van 100. Word ik in elk geval niet meer aangevallen door Henkie. En ik merk dat ik soort van een slapende arm krijg als ik sommige lps aanraak.
5BA32230-7434-4EA2-93F8-3E1F0F676534.jpeg

Back
Bovenaan