Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Goed filmpje over De Jong Marinelife

Tanne

Tanne
Een heel interessant filmpje over De Jong Marinelife. Gemaakt door het team van Vivarium. Beslist het kijken waard!!
 
Heel interessant de kweekvijver voor Mysis mijn vraag heeft iemand ervaring met het kweken van Mysis.
 
Leuk!
En weer wat geleerd!
Ik kende de term "Long polyps stony corals"niet.
LPS kende ik als "Large polyps scleractinians (stony corals).
Maar dat lijkt me een goede indeling, Sps hebben toch geen lange poliepen, of wel?
 
Leuk!
En weer wat geleerd!
Ik kende de term "Long polyps stony corals"niet.
LPS kende ik als "Large polyps scleractinians (stony corals).
Maar dat lijkt me een goede indeling, Sps hebben toch geen lange poliepen, of wel?

Sps zijn toch short polyp stony corals ? ;)
 
Een erg mooie interessante stukje voornamelijk over het beginstukje over de quarantaine voor de vissen en dan voornamelijk over het rode licht.

Zou het voor ons als hobbyisten die een quarantaine hebben een goed idee zijn als we onze zieke vissen onder een rode licht plaatsten om de bijkomende stress te verminderen en om een nieuwe aangekocht vis te acclimatiseren onder een rode licht? 🤔

Zijn toch genoeg ledlampen te koop die ook een rode optie hebben, zet me persoonlijk zelf wel aan het denken om zo het uitval van aangeschafte of zieke vissen te verminderen.
 
Het rode licht is niet geneeskrachtig bedoeld. Het gaat er om dat de dieren dit licht niet kunnen zien. Voor hun gevoel zitten ze in het donker. Daardoor kunnen ze met meer rust bijkomen van de lange reis. Na enige tijd wordt de rode verlichting in de quarantaine uitgeschakeld en het witte licht ingeschakeld. Dankzij het rode licht kan het personeel de vissen wel observeren en kan iedereen zijn/haar werk doen.

Voor je quarantainebak thuis heeft het geen toegevoegde waarde. Een goedkoop led-balkje bedoeld voor zoetwateraquaria is ruim voldoende voor de quarantaine. Het gaat er om dat de vissen in een dag/nacht-ritme blijven en dat je als verzorger de vissen kunt observeren, alleen al om te zien hoe de behandeling aanslaat.
 
Bovenaan