Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Heey glenn daar is echt goed de snoeischaar ingezet zeg.
Zal veel ruimte van gekomen zijn.
Leuke nieuwe aanwinsten ook weer.
Groetjes wesley

Is geen leder...dat zijn zakpijpen...en uiterst moeilijk tot niet-houdbaar jammer genoeg
vandaag 2 aankopen Olivaceus XS en een lipvis Cirrhilabrus Lubbocki.
tevens en bijzonder leder koraaltje meegenomen. Op een af stervend stuk groene anthellia zat een soort leder, die het meest lijkt op groene paardenbloem knoppen.
Bekijk bijlage 336704Bekijk bijlage 336703

Heey glenn daar is echt goed de snoeischaar ingezet zeg.
Zal veel ruimte van gekomen zijn.
Leuke nieuwe aanwinsten ook weer.
Groetjes wesley

Extra ruimte is er niet vrijgekomen. Ik heb meer leefruimte gemaakt voor de ander koralen. Hij overschaduwde ze teveel. Het aankopen van nieuwe dieren houd de hobby levend.

m.v.g. Glenn.

Is geen leder...dat zijn zakpijpen...en uiterst moeilijk tot niet-houdbaar jammer genoeg

Het zijn inderdaad zakpijpen op een steeltje. Dat ik daar niet op gekomen was........
Hier een detail foto met licht oranje sponzen aan de voet van de stengels.
uploadfromtaptalk1368363303764.jpg

m.v.g. Glenn.

Hoi Glenn.
Wel een erg mooi exemplaar. Kun je deze houden in een standaard rifaquarium?
Groet Dennis

Hoi Glenn.
Wel een erg mooi exemplaar. Kun je deze houden in een standaard rifaquarium?
Groet Dennis

Dat hoop ik wel, mijn rif is niet zo arm als de meeste riffen weleens gehouden worden. Bovendien voer ik best veel fijn en stof voer nu.
Sinds onlangs werk ook met azijn/suiker/honing + ijzerchelaat.
Daarbij let ik wel op dat mijn fosfaat en nitraat niet lager komt dan de door mij gewenste minimum waarden (0,06ppm / 1ppm)

m.v.g. Glenn.

Dat hoop ik wel, mijn rif is niet zo arm als de meeste riffen weleens gehouden worden. Bovendien voer ik best veel fijn en stof voer nu.
Sinds onlangs werk ook met azijn/suiker/honing + ijzerchelaat.
Daarbij let ik wel op dat mijn fosfaat en nitraat niet lager komt dan de door mij gewenste minimum waarden (0,06ppm / 1ppm)

m.v.g. Glenn.

Nauw bij mij krijg ik de nitraat en fosfaat niet naar boven ondanks dat ik de afschuimer 2 uur perdag uitzet gr jaap

Daar heb ik DSR voor Jaap. Gaat hoe niet natuurlijk of snel genoeg, dan gaan we sturen met beproefde middelen.
In jou geval kan gericht doseren fosfaat en nitraat uit het flesje de uitkomst zijn.
Ervan uitgaande dat je nu ook geen fosfaat filter, biopellets of wodka/ azijn/suiker/ijzerchelaat gebruikt.

m.v.g. Glenn.

:) hey Glen ik gebruik aleen geen fosfaatfilter maar de rest wel , wat voor fosfaaten nitraat haal jii daar voor om aantesturen gr jaap

:) hey Glen ik gebruik aleen geen fosfaatfilter maar de rest wel , wat voor fosfaaten nitraat haal jii daar voor om aantesturen gr jaap

Ik maak ze zelf aan en hey is een belangrijke tool in het DSR programma. Zie de DSR calculator voor het gericht doseren.

Voordat je gaat doseren zou je kunnen overwegen de koolstof bronnen te minderen.
Aan de andere kant doen sponzen het weer goed met koolstof bronnen als azijn/suiker met aanwezige fosfaat/nitraat als voeding voor de bacteriën.

m.v.g. Glenn.

Vannacht toch maar 3 volgroeide exemplaren Berghia slakken in het rif geplaatst. Ik telde er wel 25+ kleine en medium glas anemonen en toevallig zag ik er een aantal grote in de kweekbak "vrij rondkruipen". Vanaf deze hoeveelheid kan het ineens explosief gaan vermeerderen. Dit heb ik al een aantal keren meegemaakt in het verleden. Eens in 't jaar moet ik toch een stuks of 6 loslaten in het rif. Dit jaar helaas al meer dan 15 zonder het beoogde effect te bereiken, door toedoen van de "schijterige" wurdemani's

m.v.g. Glenn.

Back
Bovenaan