Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Gelukkig want nu blijft DSR betaalbaar
En is goedkoper dan waterwissel ik probeer zelf ook wat Bij te houden
en dat is DSR met Bacterial Activator vooral voor beginnende bakken
maar kom ik later nog op terug ben noch druk met testen
Gr Edwin

ik ben benieuwd naar jou ervaringen, begin een dagboek, dan kunnen we jou volgen en eventueel leren we wat van jou ervaringen.

dit is om het in de juiste perspectief te zetten.

het is een 5 liter emmer met een doorsnee van 22cm

cf5e33447f50c29abd0523fb3498924c.jpg
Dat is me een behoorlijke 'stek' haha.

Ja ik ken het...
Bij.mij gaat het vaak als volgt.
Ik kijk naar het stuk en denk:, daar moet een stukje vanaf.
Vervolgens knip ik op punt A en breekt op punt B de boel af.

ik ben benieuwd naar jou ervaringen, begin een dagboek, dan kunnen we jou volgen en eventueel leren we wat van jou ervaringen.

Dagboek al begonnen
Gr Edwin

Ja ik ken het...
Bij.mij gaat het vaak als volgt.
Ik kijk naar het stuk en denk:, daar moet een stukje vanaf.
Vervolgens knip ik op punt A en breekt op punt B de boel af.
dat is de voornaamste reden waarom ik een hekel heb aan stekken... je verziekt de boel die eerst zo mooi stond.

Daarnaast moet je ze ook nog plakken en kwijtraken.. dat kost mij teveel tijd en zo blijf ik mensen over de vloer krijgen. Dat gaat ten kosten van je privacy en je krijgt boze ogen van de andere gezinsleden, als er weer een groepje aquarianen staat te kletsen, terwijl zij relaxed TV willen kijken.

ik heb veel leuke mensen leren kennen door stekken weg te doen, maar soms komt er dat een kwast langs, waarmee je niks gemeen hebt, die met een hele blabla.. verhaal aan komt zetten. Dan denk je "wie laat ik nou weer toe in mijn huis......"

Laatst bewerkt:
dat is de voornaamste reden waarom ik een hekel heb aan stekken... je verziekt de boel die eerst zo mooi stond.

Daarnaast moet je ze ook nog plakken en kwijtraken.. dat kost mij teveel tijd en zo blijf ik mensen over de vloer krijgen. Dat gaat ten kosten van je privacy en je krijgt boze ogen van de andere gezinsleden, als er weer een groepje aquarianen staat te kletsen, terwijl zij relaxed TV willen kijken.

ik heb veel leuke mensen leren kennen door stekken weg te doen, maar soms komt er dat een kwast langs, waarmee je niks gemeen hebt, die met een hele blabla.. verhaal aan komt zetten. Dan denk je "wie laat ik nou weer toe in mijn huis......"
Je hebt helemaal gelijk Glenn. Het is altijd maar weer afwachten wie de persoon achter een mailtje of telefoontje voor een stekje is. Soms probeer je zo'n bezoekje van iemand dan zo kort mogelijk te houden[emoji18].
Gelukkig is het grote deel van het bezoek bij mij tot nu toe wel gezellig en leuk geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Je hebt helemaal gelijk Glenn. Het is altijd maar weer afwachten wie de persoon achter een mailtje of telefoontje voor een stekje is. Soms probeer je zo'n bezoekje van iemand dan zo kort mogelijk te houden[emoji18].
Gelukkig is het grote deel van het bezoek bij mij tot nu toe wel gezellig en leuk geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
dat is het ook:
wat dacht je van mensen die zonder kennisgeving niet komen opdagen bij een afspraak.
Maar vaak is het met veel dingen zo, dat een enkeling het voor de meerderheid kan verzieken.
ik heb geleerd dat een lekkere pruim soms een zure schil kan hebben en je daar doorheen moet bijten (of schillen).

Laatst bewerkt:
Je hebt aardig koorts :cool:

Zo de ergste hitte lijkt voorbij.
alles heeft het prima overleeft en ik heb geen stress gezien bij vissen noch koralen.

Vrijdag was de temperatuur van de bak tot max 29.5 celcius opgelopen.
De buiten temp was toen 30,5 en in huis was het 30,9.
het huis accumuleerde dus warmte en buiten was het niet veel beter.
Toen gingen beide airco's voor het eerst aan...
2f6626b0ccd096c4d81c529b61b72f22.jpg

Gisteren (zaterdag) was het 't ergst met in de ochtend om 10uur al een start van 28 celcius buitenlucht heb ik niet afgewacht en ben ik gelijk begonnen met de airco aanzetten. Want dat voorspelde niet veel goed voor de rest van de dag.

om 14:00 was het buiten al weer bijna 32 celcius.
f5a3acc0f2451495a7786fcdc06f5825.jpg

Laatst bewerkt:
Bij mij was de temp ook aardig opgelopen naar 28 graden en ik heb helaas geen airco.
ik had ook zoveel mogelijk de deuren dicht en de zonne scherm uitgedraaid.
wel heb ik 1 grote kamer ventilator erop en 1 met 4 computer ventilatoren.
Inmiddels is de de temp gedaald naar 25,9 graden.
volgend jaar toch maar eens kijken naar een aqua cooler.

mvg Jaap.

Zo de ergste hitte lijkt voorbij.
alles heeft het prima overleeft en ik heb geen stress gezien bij vissen noch koralen.

Vrijdag was de temperatuur van de bak tot max 29.5 celcius opgelopen.
De buiten temp was toen 30,5 en in huis was het 30,9.
het huis accumuleerde dus warmte en buiten was het niet veel beter.
Toen ginge beide airco's voor het eerst aan...

Gisteren (zaterdag) was het 't ergst met in de ochtend om 10uur al een start van 28 celcius buiten ben ik gelijk begonnen met de airco aanzetten. want dat voorspelde niet veel goed voor de rest van de dag.

Mooi dat je er goed doorheen bent gekomen jaap.
zo'n ventilator over het water laten jagen werkt super.

de reden waarom ik geen cooler heb, is dat ik de aqua midden van de woonkamer heb en ik geen zin heb in een apparaat erbij die hitte de kamer in gooit, waarbij ik zelf peentjes staat te zweten.

Buiten plaatsen is geen optie, want mijn huis grens aan de openbare weg.
op het dak zou kunnen, maar dat vind ik te ingrijpen.
als ik de bak wil verplaatsen of wegdoen heb ik geen zin om de gaten in muren, dak en vloeren van het huis weer op te gaan lappen.

Daarnaast gaat het maar om 3-5 dagen in het jaar....waar het kritiek kan zijn.

met een airco geniet gewoon mee....[emoji12]
een stand alone airco kost veel minder dan een aquarium cooler. een kwestie van massaproductie....

als je enige moeite moet doen, blijf je intouch en leer je de dieren beter waarderen.
in het verleden ging bij mij de inspiratie eruit als alles van het leien dakje ging. Het gevolg was ik schonk er geen aandacht meer en aan de bak ging langzaam achteruit door verwaarlosing.

Laatst bewerkt:
andere maatregelen die ik ook genomen heb zijn het volgende.
Stander ventilator staat overdag vol in de sump te blazen om een luchtcirculatie en daarmee geforceerde verdamping te verkrijgen.
ik verdamp nu 20 liter per dag

e227fddc64f8c5b5a17f64ebedbb4a2f.jpg

de hoofd verlichting staat in uit gedurende de kritieke uren.
4ec5b2e7780d7627d3a1056f96d681dd.jpg

9b2d909cebff302899ab5582993186de.jpg
640cecd86c5f3125378b3a103d9ea261.jpg

Back
Bovenaan