Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

om het in 't juiste perspectief te zetten
de dwarsdoorsee is 45cm
17092291885_ae7ceeeb1e_b.jpg

Maar goed dat je een breed en diep aquarium bezit. Bij sommige mensen houd t bij dit formaat al op en is het aquarium vol [emoji2]

greetz Davany

En nog is het niet breed genoeg....
Ik heb nu ook geleerd dat je de koralen niet meer zo hoog op het rifopbouw hoef te plaatsen, want als je groei heb zit je zo aan de oppervlakte.
En op tijd tuineren is ook belangrijk.

Het eruit halen van dit koraal zal ook nooit in 1 stuk lukken en transporteren wordt al helemaal onmogelijk.

greetings, GlennF

45 cm? Pff da's een best stuk, Glenn! Mag hopen dat mijn stukken ooit ook dat formaat mogen bereiken!

Waarom niet bas?
Als je kijk naar de koraal/water ratio in mijn bak is er veel mogelijk...
En je hoeft er niet veel voor te doen, je moet alleen je zaakjes op orde te hebben en het hoeft niet altijd de duurste te zijn.

Dus het kan ook zonder wissels, mega dure afschuimers, mega dure kalkreactors, super deluxe verlichting, gfo, biopellets, actief carbon.
Dit zijn allemaal kosten verhogende zaken, die mits juist toegepast wel hun diensten bewijzen, maar geen must zijn.
En wat ik nog belangrijker vind. Het kost mij momenteel (en voorheen) een minimaal aan tijd en inspanning.

Ik heb tijd over voor andere bezigheden en neem voor de grap een complete renovatie van een een woning aan als een uitdaging.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
uploadfromtaptalk1428833178117.jpg

De spider sponge houd van volle stroming!

Het plaatsen van deze in minder stroming zorg ervoor dat er een langzame aftakel proces van de rode spons intreed, terwijl de witte zoanthus poliepen welig tieren.

Bij minder stroming groeit er een bacterie film op de spons die hem verstikt.

Vandaag heb ik een stekje getrokken om deze te plaatsen in het dymico systeem.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Heerlijke foto's, je waant jezelf in de bak zijnde.....:cool:

gr. Marcel

Schitterend!!!
mooie leder!
gr Hans

Dank je hans,

Leders worden zwaar ondergewaardeerd...
Het is allemaal sps waar men op geilt.
Ik heb ze nog en ze blijven er ook in tussen al het sps "geweld".

Sterker nog ik heb alle soft en lederkoralen die ik ooit gekocht heb nog staan ergens in het systeem, ook de rode tepelanemoon...

Het enige nadeel is dat ze snel groeien en dan veel ruimte innemen.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan