Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Ik gok dat Glenn gebruik maakt van het "binnenkort verkrijgbaar bij uw locale verdeler" DSR Mn+.... :biggrin::biggrin:

(Ik verwacht niet dat er over de exacte samenstelling, naast het bekende gehalte Mn, wat al meer info is als bij veel andere fabrikanten vrijgeven, enige info zal volgen..)

Post aangepast!

want ik mag geen reclame voor mangaan maken in mijn dagboek volgens sommige mensen.
Tevens foto verwijderd van het flesje mangaan.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Maar zou deze niet beter zijn Chris..... mangaan (II) carbonaat ?

Mn CO 3 Ca max 0 0 1%

CI max 0 0 2%

HCI max 0 0 1%

FE max 0 0 2%

MG max 0 0 1%

as Pb max 0 0 0 5%

K max 0 0 1%

Na max 0 0 2%

SO4 max 0 0 0 5%

Zn max 0 0 5%

Gr,

Martin.

Om deze reden Martin:
Mangaan carbonaat is praktisch onoplosbaar in water.

En omdat het in 0,4 ppb wordt gebruik
Word de vervuiling van 5% op zicht al een "minimale" aanvulling als spore element

greetings, GlennF

Oké maar per hoeveel is dat?. De dosering van mangaan is echt heel laag.
Je praat over een dosering van 0,0004 ppm max per dag.
Als hierbij de afwijking 5% met nikkel en of koper is, lijkt mij dat nagenoeg te verwaarlozen.

Teruglezend slaat mijn verhaal denk ik nergens op. Maar ik heb er dan ook veel te weinig verstand van..

Wat slaat nergens op ?

greetings, GlennF

Ik ben erg benieuwd glenn of je in je eigen bak er wat van gaat zien. Ik zou het ook graag voor je willen testen maar ik heb op het moment andere dingen met de bak. Dus ik pas even.

Heb je inmiddels zelf al wat gedoseerd. Dat kon ik er nog niet uit opmaken.
En Zo ja. Zie je al wat.

Dan moet je er ook niet aan beginnen, ,want het lijkt me geen wondermiddel die je overal en op alle situaties kan toepassen. Het is een finetune element in mijn optiek.

Ik heb ik gister avond de stekkenbak, cyano experiment bak en de NPS kolom losgekoppeld van het rif en in elke een dosering van 0,4ppb gedoseerd.
BEHALVE MIJN RIF... daar wacht even mee, totdat ik een mening heb over de aanhangende bakken.
Het wordt per definitie niet binnen 2 weken !

greetings, GlennF

Het was vandaag genieten van een wandeling in een wonderschoon landschap, daarna wat baantjes trekken in de zwembad en een sauna gepakt.
Daar wordt je een nieuw mens van.:)
15943945597_a94023516f.jpg

greetings, GlennF

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1419784193239.jpg
    uploadfromtaptalk1419784193239.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Om deze reden Martin:
Mangaan carbonaat is praktisch onoplosbaar in water.

En omdat het in 0,4 ppb wordt gebruik
Word de vervuiling van 5% op zicht al een "minimale" aanvulling als spore element

greetings, GlennF

Dank je wel Glenn voor de uitleg, jou bak is en blijft geweldig mooi (EEN PLAATJE OM TE ZIEN) thumbs up

Gr,

Martin.

Dank je wel Glenn voor de uitleg, jou bak is en blijft geweldig mooi (EEN PLAATJE OM TE ZIEN) thumbs up

Gr,

Martin.

Geen dank martin, ik sta altijd klaar voor jou.

Ik ben uiterst tevreden over mijn bak en heb nu weer ruimte voor een nieuw experiment, omdat ik voorlopig mijn NPS experiment gedeeltelijk heb laten varen).

greetings, GlennF

Deze foto's van de Goniopora's zijn vanmorgen genomen.
Hier is nog nooit "bewust" mangaan gedoseerd. ik zie hier niks mis mee.
De groene is iets ouder dan een jaar en heeft 3 flinke stekken (koralen) geproduceerd
De rode heb ik al 2 jaar.

16129706515_f2235fbff8_c.jpg

16129706345_d5af5c7526_c.jpg

16127793261_482a2d49a8_c.jpg

15942396670_b055bdf97f_c.jpg

15507369994_d1cdd03603_c.jpg

Ik kan niet rekenen!

Rode goniopora is dec2011 aangekocht
Groen goniopora is nov 2012 aangekocht

Maakt ze dus 2 en 3 jaar !

greetings, GlennF

Blijkbaar wordt er door "mensen" naar naar de forum leiding melding gemaak dat ik mangaan aan het promoten bent en dat schijnt niet te mogen.
Ik snap nu ff niet meer waar ik wat mag schrijven volgens deze mensen.
Blijkbaar moet ik op eieren gaan lopen om die mensen te plezieren.
Als het aan hun ligt zou ik blijkbaar moeten stoppen met posten op het forum.

Ik heb de boetekleed aangetrokken en heb een aantal posting aangepast en foto's verwijderd.

Ik word er een beetje moe van.

Let op! De forum leiding kan er niks aan doen! Zij verdient wat mij betreft alleen lof voor hun tollerantie. Sommige mensen die menen dat het forum hun bezit is kan je gewoon nooit tevreden stellen.

Er zijn gewoon een aantal mensen die alles wat ik schrijf uitvergroten op zoek naar iets om te rapporteren.
Soms hebben ze een punt, maar de nadruk ligt wel erop, om mij de mond te snoeren. Daar waar ik in mijn enthousiastme aquarianen probeert wat bij te brengen en zelfbewuster leert worden wat ze aan het doen zijn, zie je dat de wereld niet ideaal is en mensen die hun kennis wensen te delen gewoon worden tegengewerkt door anderen met hun eigen agenda.
Wat men niet beseft is, als er waarheid schuilt in een boodschap, deze toch zijn weg naar buiten vind.
Mensen kunnen zich beter focussen hoe ze anderen van dienst kunnen zijn i.p.v. anderen te bekritiseren, omdat zij zelf niks beters kunnen aandragen.

Deze mensen kiezen op de een of ander manier toch ervoor om mijn dagboek en postings te lezen.......

Mensen die mij niet interesseren of in mijn ogen onzin uitkramen, lees ik gewoon de dagboeken niet of leest over de postings heen en stoor me daar verder niet aan.
Waarom kunnen zij dat niet ?
Dat zeg toch meer over hun mentaliteit, dan degene die anderen alleen op weg wensen te helpen ?

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Wat een gezemel steeds weer, is het jaloezie ,afgunst of wat dan ook , het lijkt verdorie wel een kleuter klas

Glenn ik zie je niet als een of andere grootheid, maar als een man met een grote passie voor zijn hobby en die dat ook wil delen waarom zou dat niet mogen ?

Ach landverraders zullen er altijd blijven, eens krijgen ze allemaal hun trekken wel thuis!

Inderdaad erg jammer dat het zo weer moet lopen en dat vanwege een experimenteel onderzoek.
ik kan er niks in vinden dat je aan het promoten was.
wij boden alleen onze hulp aan om te testen en dit is geheel onze eigen besluit.

ik ben het er iedergeval niet mee eens.

mvg Jaap.

Kansloos weer. En ik doe niet eens DSR ;-). Maar ik lees graag mee!

Als je je dagboek nou in het sponsorgedeelte laat zetten houdt het gezeik dan op? Nèh, mensen vinden wel weer wat....

Back
Bovenaan