U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Genoeg nutriënts zo te zien. [emoji6]
Verzonden zonder hinder van enige vorm van kennis !
Het is dat ik al helemaal vol zit van het kerstmaal hier, maar anders was ik nog ff langsgekomen.. ;-)
(Ik zag in tapatalk alleen maar je melding over kersttoetje en verwachte meer mooie koralenfoto's..haha.. )
Glen hoeveel uur per dag heb jij je verlichting aan staan exclusief moonlight?
WoW, ik heb mijn blauwe t8 maar 8 uur aan en mijn hqi maar 6 uur. Misschien heb ik daardoor amper groei.
WoW, ik heb mijn blauwe t8 maar 8 uur aan en mijn hqi maar 6 uur. Misschien heb ik daardoor amper groei.
Als byv alleen dag licht lampen heb zou je meer naar de blauwe kant kunnen gaan de giesemann lampen byv 16000 kelvin dan zijn ze niet eens super blauw is meer wit licht voor je ogen maar wel meer blauw aandeel
En dus meer groei
Maar. zou het eerst proberen met een langere licht periode
Gr Rico
T8 heeft idd geen waarde in onze hobby.
Je niet alleen te weinig opbrengst, maar ook zeer beperkte keus aan zeewater geschikte lampen.
greetings, GlennF
Luister naar Frank die snap het licht
greetings, GlennF
Dat mensen nog T8 gebruiken. T5 is vele malen efficienter (meer licht per watt). Ik had de boel allang vervangen :biggrin:.
Dat valt wel mee Glenn. Dat is gewoon terug te vinden op internet.
Goed om te leren dat t8 beetje achterhaalt is. Was zo wie zo al aan het rondkijken voor wat anders. Tot die tijd ga ik de hqi brandduur verlengen. Zijn overigens 10000 K. Rustig opbouwen naar 8 a 9 uur.
Goed om te leren dat t8 beetje achterhaalt is. Was zo wie zo al aan het rondkijken voor wat anders. Tot die tijd ga ik de hqi brandduur verlengen. Zijn overigens 10000 K. Rustig opbouwen naar 8 a 9 uur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.