Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

ChingChai heeft een verzorger die het aquarium verzorgt en onderhoud. Het aquarium staat in een afgesloten ruimte prachtig om te zien, maar vraag niet wat dit kost!

verzonden via mijn iPhone via Tapatalk

Precies Jan, the sky is the limit, als het om de kosten gaat. Daar kunnen de meeste mensen geen voorstelling bij krijgen wat hier het kosten plaatje voor is.

greetings, GlennF

Dan heb ik echt geluk gehad, heb de mijne gekocht voor € 75,- ;)

groet
Adri

Liggen idd vaak in de winkel voor 175-250 euro voor dit formaat.
Zag een kleintje van de week bij aqua verloop voor 125 euro

greetings, GlennF

Hi Glenn,

vond het trouwens erg leuk om je weer een keer op bezoek te hebben.

En heb weer een paar dingen bijgeleerd, ben erg benieuwd naar de foto's.

groet
Adri

Hi Glenn,

vond het trouwens erg leuk om je weer een keer op bezoek te hebben.

En heb weer een paar dingen bijgeleerd, ben erg benieuwd naar de foto's.

groet
Adri

Jou bak ziet er zeer goed uit !... een metamorfose t.o.v. mijn vorige bezoek.
Mooie kleuren, poliep expansie en groei.
Alle kenmerken van een top bak in wording.
Je bak is al vol en eigenlijk moet je de boel de gelegeheid geven om te groeien. Ga je er meer in doen dan gaan ze elke in de weg staan met alle gevolg van dien.
Soms is less more......

Mijn advies is niet teveel rommelen met middeltjes en pilletjes, maar bij de basis blijven. Ik heb te vaak gezien dat mensen de boel verknallen omdat ze de verleiding niet kunnen weerstaan om toch maar iets erbij te proberen. (De snelle fix).
In mij ogen is die snelle fix juist vaak de aanleiding tot grotere problemen.
Blijf bij de basis en leg een goede fundering, dan zijn die snelle fixes verleden tijd.

Ik moet ff tijd maken dan ga ik de foto's posten.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

altijd leuk om zo'n compliment te ontvangen.

Ik zit inderdaad een beetje erg vol, zouden een paar stukken weg kunnen die ik dubbel heb.

Zal ook de kleine aanpassingen aan de zandbodem gaan doorvoeren door het op bepaalde plekken wat dikker te maken.

Ik zie de foto's wel verschijnen, ik heb alle tijd.

Thanx.
groet
Adri

Jou bak ziet er zeer goed uit !... een metamorfose t.o.v. mijn vorige bezoek.
Mooie kleuren, poliep expansie en groei.
Alle kenmerken van een top bak in wording.
Je bak is al vol en eigenlijk moet je de boel de gelegeheid geven om te groeien. Ga je er meer in doen dan gaan ze elke in de weg staan met alle gevolg van dien.
Soms is less more......

Mijn advies is niet teveel rommelen met middeltjes en pilletjes, maar bij de basis blijven. Ik heb te vaak gezien dat mensen de boel verknallen omdat ze de verleiding niet kunnen weerstaan om toch maar iets erbij te proberen. (De snelle fix).
In mij ogen is die snelle fix juist vaak de aanleiding tot grotere problemen.
Blijf bij de basis en leg een goede fundering, dan zijn die snelle fixes verleden tijd.

Ik moet ff tijd maken dan ga ik de foto's posten.

greetings, GlennF

Vandaag had ik een drukke dag.

12:00u naar makelaar om contract te tekenen voor mij aanstaande project.
Nu kan het naar de notaris gestuurd worden ter pasering.

13:00 -14:00 op bezoek bij een vriend en bijkletsen over onroerende zaken.

15:30 op bezoek karel (platax) en de onwikkelingen in zijn bak evalueren.

17:00 op bezoek bij adri (A3LXK) 2e bak bezoek om te evalueren hoe zijn bak zich ontwikkeld.

18:00 bij "officieuze" opening van seaflower en een koraal meegenomen.

19:30 bij Jaap (jaapk) langs geweest om het een en ander besproken.

21:30 thuis en eindelijk dinner.

22:30 koraaltje uitgepakt en gemonteerd op een draadje...

greetings, GlennF

Hi Glenn,

hij is erg mooi, zal de komende weken nog wel feller gaan kleuren.

De eerste stek, volgend jaar is bij deze al gesproken :)

groet
Adri

Oohh ja.... acropora Loripes

greetings, GlennF

Waarom monteer je deze op een draadje? Ivm lichtbehoefte en je m niet op de bodem kan zetten?
Ik vermoed dat het meer te maken heeft dat glenn geen plek heeft om het ergens te plaatsen.

@ glenn. Mooi koraal die loripes[emoji106]

Haha inderdaad een hele drukke dag!

Project.., ga je een eigen winkel openen :rolleyes:

Vandaag had ik een drukke dag.

12:00u naar makelaar om contract te tekenen voor mij aanstaande project.
Nu kan het naar de notaris gestuurd worden ter pasering.

13:00 -14:00 op bezoek bij een vriend en bijkletsen over onroerende zaken.

15:30 op bezoek karel (platax) en de onwikkelingen in zijn bak evalueren.

17:00 op bezoek bij adri (A3LXK) 2e bak bezoek om te evalueren hoe zijn bak zich ontwikkeld.

18:00 bij "officieuze" opening van seaflower en een koraal meegenomen.

19:30 bij Jaap (jaapk) langs geweest om het een en ander besproken.

21:30 thuis en eindelijk dinner.

22:30 koraaltje uitgepakt en gemonteerd op een draadje...

greetings, GlennF

Hi Glenn,

hij is erg mooi, zal de komende weken nog wel feller gaan kleuren.

De eerste stek, volgend jaar is bij deze al gesproken :)

groet
Adri

Ik ben benieuw wat het gaat worden. 't blijft altijd een verassing.

Als er een een stek "afvalt" is de eerste van jou adri.

greetings, GlennF

Haha inderdaad een hele drukke dag!

Project.., ga je een eigen winkel openen :rolleyes:

Zeker niet......!
Geen plannen voor winkel , noch webshop, noch consumenten gerelateerde verkopen (detailhandel).
Het blijf op de manier zoals het nu gaat, adviseren en faciliteren, meer niet.....

Lees ff terug in mijn dagboek...
Project 3 laags woning renovatie.

greetings, GlennF

haha oke duidelijk :)

Ik heb een aantal pagina's terug gelezen, niet over je renovatie (waar ik je overigens uiteraard veel succes mee wens) maar over de discussie T5, HQI en LED.
Was bijna zover om mijn aquarium met LED verlichting te bestellen (TMC tegels) maar nu twijfel ik weer heel erg.... :(
Weet gewoon niet wat verstandig is maar als ik jouw goed begrijp zou jij T5 aanraden?

Zeker niet......!
Geen plannen voor winkel , noch webshop, noch consumenten gerelateerde verkopen (detailhandel).
Het blijf op de manier zoals het nu gaat, adviseren en faciliteren, meer niet.....

Lees ff terug in mijn dagboek...
Project 3 laags woning renovatie.

greetings, GlennF

haha oke duidelijk :)

Ik heb een aantal pagina's terug gelezen, niet over je renovatie (waar ik je overigens uiteraard veel succes mee wens) maar over de discussie T5, HQI en LED.
Was bijna zover om mijn aquarium met LED verlichting te bestellen (TMC tegels) maar nu twijfel ik weer heel erg.... :(
Weet gewoon niet wat verstandig is maar als ik jouw goed begrijp zou jij T5 aanraden?

ik zeg kijk goed rond en kijk wie er langer dan een jaar op led draait, waarbij de (, zo niet alle) acropora's (nog) floreren.
ik zit er niet een standunt te hebben hierover maar constateer alleen feiten, die ik zelf toepast als het mij uitkomt.
ik ga niks vertelen wie wat moet doen, maar maak mensen erop attent wat ze kunnen verwachten.

persoonlijk zeg ik voor "mijn" situatie zeker niet:
- ik heb stabiele en betrouwbare factoren nodig.
-vanwege mijn vele experimenten kan ik het niet permiteren met onzekere factoren te werken. Dit zou de uitkomst van de experimenten verkeerd kunnen beinvloeden en dus ook verkeerde conclusies kunnen genereren.
- T5 is een bewezen lichtbron, maar idd zie ik de kosten van het 8-10 maanden uitwissel periode als een groot struikelblok in de kosten reductie van een zeeaquarium.
- Led heeft de toekomst , maar daar moet er m.b.t. het succesvol houden van Acropora soorten nog veel gebeuren. als je grote delen van de acropora soorten links zou laten liggen zie ik steeds meer een toepassing in kwalitatief goede breed spectrum led verlichtingen. denk daarbij aan orphek , vertex, de nieuweste AIsols, radions.
Echter vind ik de voordelen van deze breed spectum leds niet opwegen tegen de prijs. Zeker als die opweeg tegen de voordelen van T5 die bijna vanzelfsprekend zijn.

- Het watt/liter ratio van led v.s. T5 is ook eentje die naar mijn mening niet automatish in het voordeel van led uitvalt. Zeker niet als je acropora soorten in het verhaal betrekt.

met een goede constructie is veel winst te behalen in het behalen van meer rendement uit je verlichting.
het toverwoord is spreiding en lager hangen
- kijk maar naar mij lampen opzet t.o.v. vaste armaturen (small en intens)
- kijk maar naar de laniled van triton
wat hebben deze opstellingen gemeen?

iedereen moet op basis van verzamelde feiten zijn eigen beslissing nemen, en niet alles laten voorkauwen.
ik verzamel feiten en test ze uit op mijn eigen situatie (laat dat net een luxe situatie zijn) en maak het voor anderen makkelijk het op één plek terug te vinden.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan