Het is prima dat je een eigen visie hebt en een eigen pad bewandelt. Dit heb ik in het begin ook geprobeerd en gedaan en ben daardoor wijzer geworden. Het is goed dat er deze mensen er zijn anders geloven we maar wat de fabrikanten ons wijs proberen te maken om zo omzet te genereren

.
Persoonlijk vindt ik dat het nogal vroeg is om van grote successen te spreken. E zijn idd bakken die sinds dat ze op DSR draaien beter draaien als dat ze ooit gedaan hebben. Dit gegeven ligt bij de hobby'ist omdat er vele handvaten nodig hebben om deze hobby uit te kunnen oefenen. De DSR methode is daar een goed hulpmiddel bij omdat dit ze sturing geeft topjes. Dat verhoogt uiteindelijk ook de succesratio.
Er zijn naast de DSR methode ook andere bakken die al een lange tijd zonder waterwissels draaien. Maar op den duur komen zij wel voor problemen te staan die ze niet volledig kunnen begrijpen. Logisch, want wat je niet meet, wat je niet weet, wat een koraal niet eet

. Uiteindelijk wordt ze geadviseerd om een uitgebreide meting te gaan doen of een grote wissel uit te voeren. Ik zuig dit niet uit mijn duim, ik heb dit al vaker de revue zien passeren. Het kan een lange tijd goed gaan, maar er zal een moment gaan komen....
Begrijp me goed, ik probeer je niet af te zeiken, of je methode in een kwaad daglicht te zetten. Ik vindt het goed wat je doet, alle lof daarvoor!!! Al mag het psychologisch gelul en het aantal berichten op het forum van mij wel wat minder

. Maar ik probeer je alleen te behoeden, snap je? Ik hoop zelfs dat het zeeaquarium houden zo makkelijk kan blijven!!!
Ik zal me met mijn berichten wel weer wat minder populair maken op dit forum omdat er steeds meer DSR gebruikers bij komen

. Maar ik kan daar eerlijk gezegd niet zo mee zitten. Populariteit is als een velletje wc papier, zo zien ze je hangen en zo wordt je weggespoeld...