U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Glenn, erg leuk jou eindelijk gesproken te hebben. Het lijkt me ook erg leuk jouw bak eens in 't echt te zien.
Hopelijk de rest van de dag zonder parkeerboetes doorgekomen?![]()
Dat zijn mooie stukken Glenn! Zijn een mooie aan winst op je bak!
Gr. Jeroen
Leuk om te zien! Meestal wordt een combinatie van geel/wit en blauw gebruikt en dat is heel mooi, maar ik vroeg me wel eens af waarom er ook niet warmere tinten (roodachtig) worden gebruikt, zeker wanneer zonsopkomst of zonsondergang wordt gesimuleerd.vanavond heb ik lopen experimenteren met nieuwe lampen en diverse kleuren
dit is de huidige lampen bezetting
![]()
de wissel van lamp 4.1 heeft een zeer duidelijk effect .
de ati lamp geeft duidelijk een mooiere weergave van de kleuren en veel meer licht.
de wissel van lamp 2.1 heeft een wat zachtere en rustiger kleur weergave in het linker deel van de bak bewerkstelligd
volgende week gaan geleidelijk alle rood geaccentueerde lampen eruit en worden vervangen voor splinter exemplaren van ATi Blueplus en Gieseman AquaPink.
ik miste toch wat kleur weergave van blauw, dieprood en diepgroen, we gaan kijken of het lampenwissel effect heeft.
Leuk om te zien! Meestal wordt een combinatie van geel/wit en blauw gebruikt en dat is heel mooi, maar ik vroeg me wel eens af waarom er ook niet warmere tinten (roodachtig) worden gebruikt, zeker wanneer zonsopkomst of zonsondergang wordt gesimuleerd.
Mooi Glen , ik vind de bleuplus met de antanic bleu heel mooi en zacht met zonsop en ondergang , bij mij gaan eerst die twee aan en dan de andere vier 1 futjipurpel en 1 bleuplus met 1wit 1 blu plus en om 1400 uur de laatste twee gr jaap

Zo drukke week achter de rug.
Een aantal aanwinsten erbij in de bak.
Wat vissen en nps koraaltjes bijgezet.
Powerfilter gemodificeerd met een bijpas klepje. Om tijdens het vieren niet alles gelijk uit te filteren vanwege de NPS koralen en filter feeders.
Ben veel meer stofvoer en prut in de bak aan het dumpen.
Na een gesprek met Tanne Hof vorige week heb ik een nieuwe strategie ontwikkeld om zowel vissen als NPS koralen in te brengen en te proberen deze te behouden. Tanne en MDJMike zijn toch de meesters van het houden van vissen in een gemiddeld formaat bak.
Ik ga nog een aantal lampen vervangen en dan volg er weer een foto shoot als ik tevreden bent met het resultaat.
Verstuurd van mijn GT-I9295
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.