Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Ziet er echt gaaf uit glenn pracht bak is het tog.

Gaaf hoor spele met licht en kinnen sturen.

Groetjes wesley

hier kom ik op een later tijdstip op terug.

dit was van een controle meting vandaag, ik ben bezig mijn kalk reactor af te stemmen op het huidig verbruik.
Hierbj merk ik dat de reactor met koraal breuk moeite heeft om de KH bij een dergelijke groei op peil te houden, terwijl nu de Ca bijna stabiel blijft na de vorige correctie. De correctie worden terstonds uitgevoerd en ik ga ff de dagelijkse NaHCO3 dosering omhoog stellen. over 4 dagen weer een controle meting van KH. Ca wordt pas over een week weer gemeten

Laatst bewerkt:
hoi marjan, moet opgeven hé, ff diep uit ademen en gun jezelf rust, we kunnen veel van jou leren. ik heb mijn kokerwormen strategie van jou af gekeken.

deze zijn speciaal voor jou

Dank je wel Glenn en bedankt ook voor deze woorden. Het komt wel weer goed, daar ben ik ook van overtuigd :)! Ook jouw handelen is voor mij een inspiratiebron en zo houden we elkaar allemaal toch ook weer in de hobby :).

Op dit moment zit ik met tal van eigenwijze kokerwormen; door de aanpassing van de stroming zijn ze allemaal naar de achterzijde van het rif gedraaid en niet langer in het zicht. Omdat ik eerst het detritusprobleem flink wil aanpakken laat ik ze even, maar mettertijd pas ik de inhoud weer zo aan, dat ze allen weer mooi in het zicht zullen zijn.

ik heb gemerk dat het zelf mogelijk is een koraal waarschijnlijk permanent compleet te laten verkleuren door de omstandigheden te veranderen.

Prachtig Glenn.!!!!!!!!!!
Wat bedoel je glenn met het licht dat lijk mijn normaal hoe meer rood en blauw licht hoe dieper de kleuren.

Prachtig Glenn.!!!!!!!!!!
Wat bedoel je glenn met het licht dat lijk mijn normaal hoe meer rood en blauw licht hoe dieper de kleuren.

Wat bedoel je met meer rood en blauw is diepere kleuren. Ik kan dit even niet volgen ???

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

Ziet er steeds beter uit Glenn......topjes

ik heb gemerk dat de kleur van het licht niet alleen direct invloed heeft op kleur weergave, maar ook de koralen passen hun kleur aan op den duur aan het soort en intensiteit van het aangeboden licht. ik heb hier dezelfde koralen in onder verschillende verlichting staan en ze gaan anders kleuren. ik heb dit niet echt minutieus vastgelegd maar zal later eens wat foto's plaatsen.

Wat bedoel je met meer rood en blauw is diepere kleuren. Ik kan dit even niet volgen ???

Laatst bewerkt:
ik heb gemerk dat de kleur van het licht niet alleen direct invloed heeft op kleur weergave, maar ook de koralen passen hun kleur aan op den duur aan het soort en intensiteit van het aangeboden licht. ik heb hier dezelfde koralen in onder verschillende verlichting staan en ze gaan anders kleuren. ik heb dit niet echt minutieus vastgelegd maar zal later eens wat foto's plaatsen.

Snap ik Glenn en kan ik me zeker in vinden.
Dit was meer een wedervraag aan Maicoon. K snap zijn vraag/statement niet.
Groeten Dennis

Snap ik Glenn en kan ik me zeker in vinden.
Dit was meer een wedervraag aan Maicoon. K snap zijn vraag/statement niet.
Groeten Dennis

OK.
je ken mij toch inmiddels, ik zeg niet vaak iets waar ik niet achter kan staan.
Dat word snel afgestraft en ik ben eenmaal geen masochist.

OK.
je ken mij toch inmiddels, ik zeg niet vaak iets waar ik niet achter kan staan.
Dat word snel afgestraft en ik ben eenmaal geen masochist.

Haha klopt. T staat er dan ook echt fantastisch bij :).

De laatste tijd besteed ik aardig wat tijd op zowel de amerikaanse als de engelse site.
Wat mij er opvalt is dat ze daar extreem veel met blauw werken. Dan druk ik het nog zacht uit.
Sommige foto's zijn zo blauw dat je amper een indruk krijgen van de juiste kleuren van de koralen.
De algemene indruk is een blauwe bak met veel fluo groene koralen die oplichten.
Het zal wel aan mij liggen:confused:.

Blauw is wel mooi maar overdrijven kan ook ja.
Vaak verlicht met led en dan ver naar blauw toe uitgelicht voor de fluor kleuren.
Zal wel een kwestie van smaak zijn maar ik vindt natuurlijke kleuren mooier.

Blauw is wel mooi maar overdrijven kan ook ja.
Vaak verlicht met led en dan ver naar blauw toe uitgelicht voor de fluor kleuren.
Zal wel een kwestie van smaak zijn maar ik vindt natuurlijke kleuren mooier.

lijkt mij de groei niet ten goede te komen. of zie ik dat verkeerd ?

Super foto`s, ze zijn ongeloofelijk scherp en de kleuren springen er echt met elk koraal eruit, ook is alles zo licht en fris. Ik zie maar weinig foto`s die zo mooi zijn.
Heb je een speciale lens op de EOS 600 of gebruik je gewoon het standaard toestel?

De bak, vissen en koralen zien er natuurlijk ook schitterend eruit, anders waren de foto`s vast niet zo mooi!

Mvg,
Roy

Super foto`s, ze zijn ongeloofelijk scherp en de kleuren springen er echt met elk koraal eruit, ook is alles zo licht en fris. Ik zie maar weinig foto`s die zo mooi zijn.
Heb je een speciale lens op de EOS 600 of gebruik je gewoon het standaard toestel?

De bak, vissen en koralen zien er natuurlijk ook schitterend eruit, anders waren de foto`s vast niet zo mooi!

Mvg,
Roy

Dank je roy, de bak is werkelijk zo gekleurd. Waar ik voorheen de kleuren kon weergeven met een galaxy-s , gaat het nu niet meer. De kleuren zijn te mooi om te laten weergeven door een mobieltje.

Kunnen omgaan met een dergelijk camera is wel een must, anders haal je er niet uit wat er in zit en erger je je er alleen maar aan. (Ik heb me jaren geergerd aan een camera, achteraf bleek het aan mij te liggen.)

Standaard 18-55 /1:3.5-5.6 / 58mm fabrieks lens.

greetings, GlennF

Prachtige foto's Glenn! Je bak is echt een plaatje!

Wel één puntje van kritiek op de manier waarop je je foto's plaatst: met tapatalk zijn je foto's niet te bekijken en da's jammer! In tapatalk krijg je een miniatuurbeeldje (thumbnail) te zien en zodra je daar op klikt verschijnt er een yahoo login pagina helaas..

Aan de andere kant...moet jouw bak ook op een groot scherm bewonderen.. :rolleyes::biggrin:

lijkt mij de groei niet ten goede te komen. of zie ik dat verkeerd ?

De ene soort wil meer blauw de andere wil meer wit.
Toevallig zette Frank gisteren wat links van advanced aquarist in zijn dagboek Reef Tank waar eeen onderzoek in staat over groei onder 20 k 10 k en t5.
Heel verhaal waar ik snel overheen keek maar duidelijke verschillen.

Back
Bovenaan