Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

zo een paar drukke dagen gehad.
dinsdag een zending binnen van:
6 extra Magnifica's
1x tominiesis
1x strigosis
ze zijn allemaal ff in de opvangbak gezet.
helaas heeft de strigosis het niet gered.(stres?)

gisteren 2 auto's laten keuren bij kwikfit op de abraham van stolkweg (rotterdam)
2x terecht afgekeurd (1x gat in achterlicht) (1x kapot lampje in achterlicht)
Wat ze er dan nog bij verzinnen om je op kosten te jagen is pure oplichterij.
3x banden (zouden scheuren tot canvas hebben)...... neen dus ! meer een paar licht parkeer beschadigingen!
2x rem slangen (zoude canvas vertonen) ...... neen dus! slangen waren nog soepel en hadden niet eens beschadiging.
ze hadden zeker gehoopt dat ik zei repareer maar.... neen dus! .... never en nooit meer naar de kwikfit.
Wat een stelletje oplichters. Achteraf lees ik de verhalen op klachten.nl .... ik kan zeggen ik herkend dat helemaal ........ niet dat de merk dealer helemaal schoon is van dit soort praktijken, maar die pretenderen niet dat ze voordeliger zijn.
Ik ben gelijk een achterlicht gaan halen in mijdrecht en gemonteerd voor 60e.
Vandaag één auto bij een andere garage laten afmelden, want bij kwikfit moet je betalen voor een herkeuring en dat gun ik ze niet.
De andere auto ga ik morgen afmelden. Zomer banden eronder en lampen vervangen. (de rem slangen niks mis mee)

gisteren heb ik de hele avond besteed aan een verbouwing op mijn riftop.
daarbij zij er heel wat stekken vrijgekomen en heb ik een aantal acros kunnen plaatsen.
ik ben tevreden met het resultaat.

de stekken allemaal op en voetje gezet en ze in een advertentie gegooid

foto's van de verbouwing volgen nog, het licht is al uit.

Heey glenn ben benieuwd ziet het morgen wel dan op de foto,s.
Jammer van het borsteltandje hier doet die het super ook al is die erg klein en beetje grauw geel geworden.
Wat zijn jou ultieme waardes van de kalium boor en alles voor wen gemixt rif.
Groetjes wesley

:(hey Glen dat is een harde les Kwikfit is een dure garage dat had ik heeeeeel lang geleden al ondervonden gr jaap

voor mij voortaan alleen nog een onafhankelijk keur station. Eentje die dus geen reparaties uitvoert, die zijn tenminste objectief.

mijn recensie op o.a. klacht.nl en trosradar zal er niet om liegen .

Die gasten dachten zeker dat ik een onwetende huisvrouw was die ff een auto kwam keuren.

gelukkig klus ik ook zelf aan mijn auto. ik heb de keurstation alleen nodig voor de apk.
ik heb zelf afgelopen jaren mijn klep deksel pakkingen, filterhuis pakkingen, Vanos pakkingen, achter schokkenbrekers, remleidingen, uitlaat spruitstuk en differentiele vervangen. Ook heb ik de remsysteem rondom vernieuwd (klauwen en schijven). zelf storingen van afslaan die BMW Breeman niet kom oplossen heb ik eruit gehaald. Natuurlijk doe ik mijn beurten zelf.
ik ben onderhand bijna een BMW monteur.

dit was mijn klusje afgelopen zomer bij een bevriende garage eigenaar

Bijlagen

• bmw.jpg
    bmw.jpg
    49 KB · Weergaven: 24
  • bmw1.jpg
    bmw1.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 23
  • bmw3.jpg
    bmw3.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 22
  • bm4.jpg
    bm4.jpg
    49,3 KB · Weergaven: 21
  • bmw5.jpg
    bmw5.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Middelste eiland, na verbouwing.
Betere foto's volgen later.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1362231567929.jpg
    uploadfromtaptalk1362231567929.jpg
    109,4 KB · Weergaven: 30
  • uploadfromtaptalk1362231575328.jpg
    uploadfromtaptalk1362231575328.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 25
  • uploadfromtaptalk1362231582502.jpg
    uploadfromtaptalk1362231582502.jpg
    102,2 KB · Weergaven: 20
  • uploadfromtaptalk1362231597389.jpg
    uploadfromtaptalk1362231597389.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 21
  • uploadfromtaptalk1362231604235.jpg
    uploadfromtaptalk1362231604235.jpg
    88 KB · Weergaven: 21
Net een rij lampen vervangen van philips kleur 865 naar gieseman 15k lampen. De meeste lampen zijn van medio 2011- end 2011. Sommige misschien wel ouder.
Hier is nogal wat winst te behalen. Daar ga ik nu aan werken en geleidelijk alle lampen vervangen.
Dit is alvast wel een voorproefje en het verschil in lichtopbrengst en kleur is direct te zien.
het pis gele is eruit nu oogst alles meer wit/blauw. de koralen moet de komende week met de lamp mee gaan kleuren.
ik verwacht dat het bruin en eruit gaat en de groene contrast kleuren meer naar de voorgrond zullen komen.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1362264958704.jpg
    uploadfromtaptalk1362264958704.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 20
  • uploadfromtaptalk1362264972522.jpg
    uploadfromtaptalk1362264972522.jpg
    98 KB · Weergaven: 17
  • uploadfromtaptalk1362264989672.jpg
    uploadfromtaptalk1362264989672.jpg
    85 KB · Weergaven: 18
  • uploadfromtaptalk1362265008737.jpg
    uploadfromtaptalk1362265008737.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 16
  • uploadfromtaptalk1362265022918.jpg
    uploadfromtaptalk1362265022918.jpg
    102 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
terug kijkend over de afgelopen 2 maanden vond ik de kleuren een tijd terug beter, veel intenser.
ik ga toch de data analyseren wat en wanneer ik iets gedaan had, want ik heb het idee dat ik toen iets gedaan heb dat ik nu anders doet.
ik denk ook dat het te maken heeft met de water samenstelling.

om precies te zijn op 25 dec had ik de beste kleuren !

impressie van de kleur intensiteit op 25dec2012 (zie link)

http://zeewaterforum.info/forums/sh...ia-Verzameling&p=943164&viewfull=1#post943164

Laatst bewerkt:
tegenover mooie diepe kleuren van 25dec2012, heb ik nu wel een enorme groei van de sps koralen.
overal zie ik lichte groei punten en stukken uitsteken.
De algemenen keur impressie:
Paarse acro, diep bruinpaars => beige lichtpaars (te licht, minder mooi)
Formosa, grasgroen => lichgroen/geel, te weinig groen en contrast, minder mooi
valida was eerst bruinig/grijs/groen => beige/grijs/groene ( beter op zijn, kleur mooier )
Fox koraal, rose/grijs/groen => bruin overheerst (te donker, minder mooi)
Duncansamnia te lichtbeige(geen groen) => roze/grijs/groen (beter op kleur, nog te weinig groen, nog niet goed)
Multi color Paarse acro, groen/bruin/paars/blauw => alleen diep paars (geen bruin en groen meer, minder mooi)
blauwe acro Metalic blauw => grijsblauw (blauw amper zichtbaar, minder mooi)
Blauwe Acro Bruin/groen => Mintblauw met roze poliep (mooier)
Al deze minder mooie kleur zitten aan de achterzijde van de bak (waar de oude lampen stonden, die er ook stonden 25dec2012)
wel is op 26 dec 1 rij lampen extra bijgezet, dus meer licht !

Heey glenn ziet er erg mooi uit de verbouwing is goed gelukt je kan geljjk meer kwijt lijkt het.
Waar denk je als eerst aan waar het aan ligt van de kleuren.
Groetjes wesley

Heey glenn ziet er erg mooi uit de verbouwing is goed gelukt je kan geljjk meer kwijt lijkt het.
Waar denk je als eerst aan waar het aan ligt van de kleuren.
Groetjes wesley

Ik heb wat extra ruimte voor groei gecreerd, anders gaan ze mekaar netelen.

Mijn eerste verdachte is het fosfaat niveau. (Was rond 25dec in de boven regionen van 0,08ppm)
Gedurende jan/feb heb ik dips gehad tot 0,02 zonder direct in te grijpen
Ik ben alle waarden en veranderingen aan het vergelijken.

m.v.g. Glenn

Enkele van mijn gorgonen onder de loep

Kleine stuk Paarsige Caribisch gorgoon met driehoekig doorsnee en beige poiliepen.
Deze heb ik van Mike gehad als een klein stekje, groeit niet super en is vaak onder de algen. Hij moet best veel stroming hebben.
hoeft niet bij gevoerd te worden.

Bijlagen

• IMG_2799.jpg
    IMG_2799.jpg
    30,4 KB · Weergaven: 18
  • IMG_2798.jpg
    IMG_2798.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Paarse Gorgoon met Ronde doorsnee en Beige poliep. Moet veel stroming hebben en wil ook graag een fosfaat van 0,08 en nitraat van 2,5, anders blijven de poliepen dicht. Hoef niet bij gevoerd te worden en staat vol in het licht. Het oppervlakte voelt aan als schuurpapier.
een aantal jaren terug bij waterw**lde gekocht. Doe het goed en groeit gestaagd (geen harde groeier dus).

Bijlagen

• IMG_2789.jpg
    IMG_2789.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 17
  • IMG_2790.jpg
    IMG_2790.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 15
Back
Bovenaan