Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Dat is een heel mooi verschil glenn.
Em dat zonder allerlei spulletjes te gebruiken.
Groetjes wesley

De laatste maanden merk ik steeds vaker, dat ik kleine slakken van 5-8 mm ziet, die ik zelf nooit gekocht heb. Dit zijn zowel de ronde mexicaanse turbo slakken, als de driehoekige turboslakken.
Blijkbaar hebben ze zich vermenigvuldigd. Ik schat dat het er een tiental zijn van elk zijn.
Foto van een kleine mexicaanse turboslak naast een gewone gevlekte mini slak

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1357687096659.jpg
    uploadfromtaptalk1357687096659.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 37
Vandaag bij mdjmike op visite geweest en zijn bak met bijzondere vissen bewonderd.
Ook een stekje caribische gorgoon mee gekregen. Bedank mike.
Inmiddels is stekje geplakt, hopelijk slaat ie aan.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1357842123334.jpg
    uploadfromtaptalk1357842123334.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
:biggrin:Hey Glen Het ziet er een stuk kleuriger uit nu, Het gaat de goede kant weer op en die slakjes heb ik inderdaat ook maar welheeeel veel haha gr jaap

Vandaag bij mdjmike op visite geweest en zijn bak met bijzondere vissen bewonderd.
Ook een stekje caribische gorgoon mee gekregen. Bedank mike.
Inmiddel is stekje geplakt, hopelijk slaat ie aan.

m.v.g. Glenn

Hey Glenn, het was gezellig.
Succes met het stekje, veel stroming doet wonderen.

:biggrin:Hey Glen Het ziet er een stuk kleuriger uit nu, Het gaat de goede kant weer op en die slakjes heb ik inderdaat ook maar welheeeel veel haha gr jaap

gaat nog steeds ge goede kant op jaap. vandaag een 39 wat 15k lamp vervangen omdat deze te weinig licht gaf t.o.v. de ander lampen. Het resultaat is weer direct te zien in de bak.
nu nog 3x daglicht vervangen voor 15k voor een optimaal effect.
extra slakken kunnen nooit kwaad lijkt mij. Het voedsel aanbod zal de beperking zijn, dus het kom vanzelf wel in balans.

Jaap hier staan die 2 favia's
Baat het niet ....... dan .......
Als het baat gaan ze in een aparte grotere bak.

m.v.g. Glenn

De twee favia gingen in zowel de 10 als een 20l bak met vers commerciele zout, nog harder achteruit. Binnen de week zag ik het weefsel loskomen.
Vandaag maar gewoon terug gezet in mijn rif. We zien het wel wat het word.
Alle ander koralen zijn groeien prima en ook de kleuren komen steeds beter uit.

m.v.g. Glenn

Mijn blauwe anthelia was al een tijd niet blauw te noemen. Momenteel zie ik een lichte herstel van de blauwe kleur.

14dec2012 Anthellia verhuis naar hoger gelegen positie,
25dec2012 extra rij lampen bijgezet,
Belangerijke factor is de verlichting

11jan2013,
uploadfromtaptalk1358005394423.jpg

27 nov 2012
uploadfromtaptalk1358005528019.jpg

9 nov 2012
uploadfromtaptalk1358005599037.jpg

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
:pHele mooie anthelia Glen Wel jammer van de twee andere hoop dat ze het halen gr jaap

inderdaad aparte blauwe bloemetjes, ik hoopdat ik ze weer mooi op die blauwe kleur krijg.
die 2 koralen heb ik zoiets van "ik zie het wel, ze zijn in principe al verloren"
als alle ander (~165st) koralen hier het prima doen, kan het bijna niet aan het water liggen

Back
Bovenaan