Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

De 2 kanaals AM sp1500 doet de NaHCO3 er staat een voorraad van 15 liter met verzadigde oplossing. Genoeg voor 3 maanden geen omkijken naar.
1 kanaal is nog vrij. Indien nodig gaat deze de magnesium verzorgen.
m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1357237318555.jpg
    uploadfromtaptalk1357237318555.jpg
    56,1 KB · Weergaven: 24
Je bent druk bezig glenn.
Maar je koralen zien er goed uit.
Hopen dat de 2 in de vissekom ook weer bijtrekken gr bas

Ik hoop het ook, ze zijn nog niet verloren, maar er is iets aan voeding dat ze missen. Misschien ga ik ze stekken en bij een bevriende aqiariaan onderbrengen om de soort veilig te stellen.
Ze waren al slecht aan toe toen ik ze kreeg. Alle andere koralen staan er prachtig bij, alleen deze 2 niet.

m.v.g. Glenn

Verschil?

nu
uploadfromtaptalk1357245123062.jpg
3 jan 2013 21:30u, fosfaat 0,08

voorheen
uploadfromtaptalk1357245174910.jpg
31 dec 2012, 12:30u, fosfaat 0,08-0,12 (dalende vanaf 26dec 2012 fosfaat 0,16+ piek)

bruin is nagenoeg verdwenen en heeft plaatst gemaakt voor beige/rose/paars/mintgroen (minimaal 2 tinten lichter)

23/12/2012 40liter zandbodem erbij, met als resultaat een fosfaat piek op 26/12/2012 ( van een stabiele 0,08 naar 0,16+)
25/12/2012 i rij blauwe lamp erbij 7 rijen i.p.v. 6 rij lampen
achter naar voor PH865-Blue-fijipuple-blue-AM15k-blue-KZ15k.
27-dec2012 - 2 jan 2013 een duidelijk bruine kleuring van alle acro'ss en de paarse stylopora.

Heden zijn alle kleuren mooier als voorheen. (ze waren in een "gestuurde" ontwikkelings fase die onderbroken werd door de tijdelijke fosfaat piek)
zo snel kan het zich ontwikkelen.
De koralen geven bijna direct de conditie van het water aan. ( met een vertraging van 2-5 dagen maximaal)

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
:cool:Hey Glen je ziet toch wel verschil hoor ,Goed dat je de twee apart heb gezet , Ik hoop dat ze het halen gr jaap

die 2 koralen staan hier los van jaap. dat is een verhaal apart die ik niet snap.

mijn verhaal van het geconstateerde verschil was nog niet af toen je het las.

ik moest de chronologie nog bijzetten

Hey Glen Dat verhaal van de twee favites wist ik ,Maar het verschil in je fotos zie je ook heel licht zoals je zelf aangaf Die favites heb je volgens mjn in de zelfde winkel gekocht als de mijne die doet het geweldig dus ik denk dat het wel goed komt ( hoop ik ) zie foto gr jaap

Bijlagen

• 019.jpg
    019.jpg
    103,2 KB · Weergaven: 35
Hey Glen Dat verhaal van de twee favites wist ik ,Maar het verschil in je fotos zie je ook heel licht zoals je zelf aangaf Die favites heb je volgens mjn in de zelfde winkel gekocht als de mijne die doet het geweldig dus ik denk dat het wel goed komt ( hoop ik ) zie foto gr jaap

Mooi exemplaar heb jij jaap, alleen is de kleur zo lastig te zien in het blauw licht.
De favia familie zou een makkelijk koraal moeten zijn voor de gemiddelde aquariaan.
Hier gaan de acro's nu fantastisch en deze 2 favia's verkommeren.
ik kan alleen maar 3 ding verzinnen nu
1- water, of
2-verlichting op die betreffende plek in de bak, PH865
3- een dier zit hen te pesten.

:oHey Glen deze is groen was een beetje lastig op de foto te krijgen in avondlicht maar komt volgens mij uit de zelfde bak bij Marco vandaan ,ik weet niet waar het bij jou aan licht maar je lampen zijn toch goed dan zou het water denk ik de oorzaak zijn want anders had ik mischien ook een plaagdiertje gehad gr jaap

:oHey Glen deze is groen was een beetje lastig op de foto te krijgen in avondlicht maar komt volgens mij uit de zelfde bak bij Marco vandaan ,ik weet niet waar het bij jou aan licht maar je lampen zijn toch goed dan zou het water denk ik de oorzaak zijn want anders had ik mischien ook een plaagdiertje gehad gr jaap

Ik bedoeld dat een garnaal of vis hem hier zit te pesten.
Beide zijn kleur kwijt.

11okt2012
uploadfromtaptalk1357342095626.jpg

Heden
uploadfromtaptalk1357342182535.jpg

m.v.g. Glenn

:(Hey Glen , vervelend dat ze zo verkomeren ,Bij mij zit de garnaal er ook op en er zitten deelanemoontjes onder ,blijft het goed doen tot nu toe , vandaag even een paar wurdimanni garnaaltjes halen voor deze plaagjes ,maar ik weet zeker dat je er alles aan doet om ze er weer bovenop te helpen gr jaap

:(Hey Glen , vervelend dat ze zo verkomeren ,Bij mij zit de garnaal er ook op en er zitten deelanemoontjes onder ,blijft het goed doen tot nu toe , vandaag even een paar wurdimanni garnaaltjes halen voor deze plaagjes ,maar ik weet zeker dat je er alles aan doet om ze er weer bovenop te helpen gr jaap

Hoi jaap, wurdimani' s voor deelanemonen? We wachten het gewoon af .:)

m.v.g. Glenn

Glenn de kleuren worden met de dag beter zo te zien!!

Grt,

Martin.

Back
Bovenaan