U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Spannend!9aug23
Klaar!
Het is nu wachten op de nieuwe bewoners.
![]()
![]()
![]()
Normaliter zet ik een surface skimmer in de bak. Zou ik hier ook doen als het om een koralen aquarium ging, want ik wil 100% licht doorlatendheid en toch geen gespetter met water uit de bak.Spannend!
Ik ben benieuwd naar de nieuwe bewoners.
Glenn, je hebt het zeker vaker verteld en ik weet het niet meer maar hoe los je het probleem op van een mogelijke kamlaag?
Zet je misschien nog een oppervlakafzuiger in?

Normaliter zet ik een surface skimmer in de bak. Zou ik hier ook doen als het om een koralen aquarium ging, want ik wil 100% licht doorlatendheid en toch geen gespetter met water uit de bak.
Nu wil ik juist minimale techniek in deze bak. Hoe minder techniek je gebruikt, hoe minder je die ook moet onderhouden.
omdat hier een complete dekplaat boven zit zie ik ook geen bezwaar het wateroppervlakte meer te agiteren, want het gespetter doet er niet meer toe. Daarom richt ik de effluent van de PF nu omhoog.Bekijk bijlage 619009Bekijk bijlage 619011Bekijk bijlage 619012
Soms verveel je je in de avonduren en willen je wat handenarbeid verrichten.
De grauwe bak kon een kleurtje gebruikenBekijk bijlage 619064
Leuk idee. mischien ga ik daar eens over denken.Beter de koralen voorzien van een kleurtje.
Heb voor een school presentatie van mijn dochter een stuk hystrix opgespoten met neon roze lak. Leek net echt![]()
Leuk idee. mischien ga ik daar eens over denken.
Op wat voor basis is die lak?
Ben wel benieuwd of deze veilig zou zijn in zeewater.

Is de kleur daarvandaan ook een beetje veranderd of ligt het aan hoe de foto gemaakt is?Deze acropora echinata lijkt op de blote ook tergend langzaam te groeien.
Ik ben anders gewend.....
Bekijk bijlage 621646
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.