anthony28
Commercie-vrij...
...dezelfde emmer van 1 liter heb ik voorheen gebruik en ik had i prima uitkomst. whatever ze zijn niet meer goed....
Artemia-eitjes hebben, om goed bewaarbaar en vitaal te blijven, een vochtpercentage van 2-5% nodig. Droger kan haast niet! Ter vergelijk: het pak rijst in je keukenkastje heeft een vochtpercentage van een procent of 15%.
Zowel vocht in een percentage van 10-35% als blootstelling aan zuurstof, tasten de vitaliteit sterk aan. Handigst is dus te werken met kleine vacuumverpakte eenheden. Kies je toch voor een grote verpakking, bewaar deze dat dan in de vriezer en zo goed mogelijk afgesloten van lucht. Haal telkens een kleine werkvoorraad uit de vriezer. Een aantal dagen acclimatiseren verhoogt het uitkomstpercentage. Het lang, ongeconditioneerd bewaren laat het vocht gehalte oplopen waarmee de partij waardeloos wordt. Dus als dat het geval is geweest, dan kan dat mogelijk verklaren waarom het uitkomstpercentage in het verleden wel goed was en nu niet meer. Het heeft inieder geval niet met "uitgedroogd" te maken.
Hier een linkje naar een rapport van de Universiteit van Gent over kweek van nagenoeg alle soorten levend voer, van algen, rotiferen, artemia tot zoöplankton, voor de opkweek van vislarven. Is volgens mij veel bruikbare info uit te halen.