Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Mijn Walters zijn verdubbeld sinds ik ze heb (3maanden), ze doen het erg goed dus. ik heb ze dan ook zo'n 15cm direct onder een 150W HQI staan.
Ze doen het bij mij goed dus onder veel licht. en wekelijks amino's toevoegen.
Ik ga binnenkort waarschijnlijk overstappen op LED, ik heb een andere bak gekocht waar de units bij zaten. maar ik ben er een beetje bang voor.
Denk dat ik er toch maar wat T5 bij ga hangen. vertrouw die led voor geen cent.

Je weet dat ze het u doen.. als je straks overstap kan je gaan testen.... ik denk idd dat verlichting soort naast voeding een zeer belangrijke rol speelt in het succesvol houden hiervan.

greetings, GlennF

Mooi hè die Walters, ik loop al ruim een jaar aan Glenn zijn hoofd te zeuren voor een stekje er van.
Toen ik laatst bij hem was en ze in de stekkenbak zag staan bleken ze inderdaad voor een experiment te zijn, helaas :(

Ach, geduld is een schone zaak :)

groet
Adri

Jij was de eerste adri. Dus als ik ze ga weggeven zit je bovenaan de lijst.;)

greetings, GlennF

Ik ben zelf van full led, met een behoorlijk breed spectrum, toch over gegaan op t5 met led. Welliswaar zelfbouw want die hybride bakken van ATI passen niet in mijn budget.
Beste keus die ik gemaakt heb. Door de t5 kleuren veel koralen veel beter.
Met led ging het ook prima hoor, maar met de t5 erbij is het nog beter.

En dat zie ik ook steeds terug als ik een bak bezoek doe.
Je ziet toch life beter de plussen en minnen en elke keer als ik led life zie, kan ik alleen maar minnen plaatsen.
De enige led die mij kan bekoren qua licht en ook gezondheid van de koralen, is de ati hybride... nee.... ik heb hem niet en ik heb geen aandelen in ati. Maar je komt die weleens tegen boven een bak en dan zie je het gewoon.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
wel lekker om je eigen zo uit te kunnen leven , werkt ook heel goed om je agressie [als je die zou hebben ] op een nuttige manier er uit te gooien

Soms moet je wat he Anja, waarom denk je dat ik de rust zelve ben, als je de "negatieve" reactie's op de forums soms leest, gaan bij de meesten de teenagels krommen.
Maar i.p.v. gal spuggen besteed ik mijn energie liever nuttig...;)
Zo'n bouw project is dan ideaal:p

greetings, GlennF

Hi Glenn,

that's what friends are for :)

groet
Adri

Jij was de eerste adri. Dus als ik ze ga weggeven zit je bovenaan de lijst.;)

greetings, GlennF

deze goniopora heeft het al goed naar zijn zin:

16411071906_69b6682d02_c.jpg

Hi Glenn,

that's what friends are for :)

groet
Adri

Wat kan jij toch slijmen........slimmetje

@Glenn bij arie langs geweest en een flesje mangaan gehaald.
ik wil iets bij jou toetsen. (als je daarvoor in bent): JA vertel het me maar wat ik moet doen.

Laatst bewerkt:
Heeft niets met slijmen te maken, Karel ;)

Is puur een blijk van waardering ten opzichte van Glenn, voor wat hij voor mij, anderen en ook voor de hobby doet om
deze bereikbaar te maken en te houden voor iedereen.

Ik denk dat Glenn wilt toetsen of het nitraat nu sneller gaat zakken bij jou door het gebruik van FE Trace en Mangaan.

groet
Adri

Wat kan jij toch slijmen........slimmetje

@Glenn bij arie langs geweest en een flesje mangaan gehaald.
ik wil iets bij jou toetsen. (als je daarvoor in bent): JA vertel het me maar wat ik moet doen.

Heeft niets met slijmen te maken, Karel ;)

Is puur een blijk van waardering ten opzichte van Glenn, voor wat hij voor mij, anderen en ook voor de hobby doet om
deze bereikbaar te maken en te houden voor iedereen.

Ik denk dat Glenn wilt toetsen of het nitraat nu sneller gaat zakken bij jou door het gebruik van FE Trace en Mangaan.

groet
Adri

Karel bedoelde dat als een grapje, maar dat had je al door denk ik....:)

Idd is karel in een bijzondere situatie die ik wil toetsen.. ik een een idee maar hou dat ff voormezelf om niet teveel bias aan de test te geven.

@karel.
Meet je ijzer bij de meet intervallen bij toepassing van mangaan.
Bij frank lijkt die meetbaar te blijven bij toepassing van Fe trace en mangaan.
greetings, GlennF

Je bent en blijft een druk baasje, Glenn! Succes met de verbouwing!

Dank je Bas, gaat goed komen ik heb wel meer met dit bijltje gehakt.

Leuk hoe je ziet dat je met 1 goed gemikte slag een muur kan neerhalen.
Het opbouwen daarna is nog leuker.

greetings, GlennF

Mooi en bijzonder dier, Glenn!
Zo te zien doet ie het prima! Stelt dit dier nu nog specifieke eisen qua verzorging?

Het gedrag is bijzonder lijkt op een lederkoraal, maar gedraagt zich als een kokerworm.
Het is een filterfeeder, maar het schijnt niet al te hoge eisen te hebben mbt voeren. Ik heb het maar direct in mijn nps kolom gezet. Oh ja dikke zandbodem vereist want hij trek zich in de nacht volledig in de bodem terug.

greetings, GlennF

Voor mijn experiment met gonioporas heb ik een aantal nieuwe aanwinsten.
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=1181835
greetings, GlennF

Afgelopen donderdag (29jan2015) bij dreamcorals 2 gereserveerde koralen opgehaald. Een gele en een roze goniopora.
Wat zo bijzonder aan Dreamcorals is, is dat hij stukken heeft staan die je nergens anders ziet. Bijzondere grote stukken uit de top klasse, die ook betaalbaar worden gemaakt, doordat Ryan die zelf stekt.

Over de afgelopen 10 jaar ben ik overal al geweest en aangezien ik al 186 soorten koralen in de bak heb zitten. Kom ik nog zelden iets tegen die ik nog niet heb of mij kan bekoren.
Het is dat ik geen ruimte had, anders had ik wel veel meer meegenomen.
Voor een speciaal projectje heb ik van ryan een aantal stukken meegekregen om een experiment uit te voeren. Daar wordt nu aan gewerkt en binnenkort zal ik of ryan daar verslag van uitbrengen.
Ryan heeft de lat hoog liggen, als een koraal iets van de kleur af is dan is het in zijn ogen al niet meer goed genoeg voor de klant. Het project is daaraan gerelateerd.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:

Idd is karel in een bijzondere situatie die ik wil toetsen.. ik een een idee maar hou dat ff voormezelf om niet teveel bias aan de test te geven.

@karel.
greetings, GlennF

Glenn jij heb ook alles door, maar een dolletje op zijn tijd is wel eens leuk moet toch kunnen.
Ben woensdag 4 februari er mee gestart dus zal tussen door een test uitvoeren en het je laten weten.
Wat die Alveopora betreft zag ik ook staan maar daar begin ik maar verlopig niet aan.

gr. Karel

Hi Glenn,

natuurlijk had ik door dat Karel aan het dollen was :)

groet
Adri

@karel.
greetings, GlennF

Back
Bovenaan