Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Gefeliciteerd glenn hoop het ooit ook samen met me zoontje te halen.

Groetjes wesley

Dank je wesley, haast je niet want je heb alle tijd. Ik heb er juist voor gekozen dit te doen nu ze het bewust meemaken en kunnen waarderen. Alles op.z'n tijd...

greetings, GlennF

Ook van ons van harte gefeliciteerd en gelijk een vraagje.
ik begreep net van Arie dat je geadviseerd hebt om Dsr te gaan draaien.
hoe overbrug ik dan mijn vakanties van ca 7 weken aaneen gesloten?

Dank je ed.

Als je alles al geprobeerd heb , dan is de tijd rijp om het anders aan te pakken.

Dat overbrug je net als je dat bij elk andere methode zou doen.

Het helpt natuurlijk als je je dosering en verbruiken bepaald heb en dit via de doseer pompen toediend. Maar dat is ook bij ander methoden het geval.

Met DSR stuur je bewust , dus die paar weken dat je niet aanwezig bent, staat toch gelijk aan de methoden waar je niks bewust stuurt:)

Wat zou je doen met water wissels als je 7 weken weg bent ?
Met gericht doseren kan dat gewoon doorgaan......:)

Je schuimbeker met wel elke week leeg.....maar ook dat is geen nieuws toch?

greetings, GlennF

gefeliciteerd, nu maar mooie duiktripjes gaan maken.
gr. Hans en Ria

Dank je hans en ria, lang niet gezien.
Moet nog een keer bij jullie langs komen, maar het komt er steeds niet van.
Maar mischien binnenkort meer tijd als ik met mijn tuin overkap project klaar bent.

We gaan zeker mooie tripjes uitzoeken.

Tips welkom van de geroutineerde duikers onder ons.

greetings, GlennF

Heey Glenn! Super man! Alles goed verlopen dus bij Eric! Toppie! Nu lekker veel gaan duiken :)

Yes ,
Ik ben wel blij met eric, door hem en door het hier te leren besef ik ook dat duiken niet zonder risico's is. Zeker in een situatie zonder zicht en met 3 man duiken is dat een hele complexe situatie.
We hebben geleerd om te gaan met situaties die zeer ongebruikelijk waren en enige strategie vereiste.

We gaan kijken voor duikspul en evalueren wat we wel en niet moeten aanschaffen. Het liefst kies ik voor materiaal die licht maar betrouwbaar is.

Maar alles op z'n tijd, want ik doe niks overhaast.

Hoe vordert het met je dive master traject?

greetings, GlennF

Hi Glenn,

altijd welkom, geef maar een gil.

groet
Adri

Dank je adri,
Ik kom binnenkort wel weer bij je kijken. Ik ben benieuwd naar je vorderingen:)

greetings, GlennF

Yes.....
Ons duikbrevet is binnen:)

greetings, GlennF

Hi Glenn.

Toppy man en ook the kids van harte gefeliciteerd hier mee, en het volgende wordt zeker fotograferen onder water kom maar op met foto's volgende hobby..action

V.gr. Karel

Hi Glenn.

Toppy man en ook the kids van harte gefeliciteerd hier mee, en het volgende wordt zeker fotograferen onder water kom maar op met foto's volgende hobby..action

V.gr. Karel

Dank je karel,
Ik zal het zeker doen. Ik heb al een gopro hero3+ klaar staan .....

greetings, GlennF

Bedankt voor je reactie.
wat ik me dus afvroeg was of je voor 7 weken doseerstoffen klaar kon maken. Dat kan dus begrijp ik.

eiwitafschuimer en water bij vullen wordt uiteraard nu ook gedaan. Visjes krijgen ook eten:)

Gr. Kerstin

Dank je ed.

Als je alles al geprobeerd heb , dan is de tijd rijp om het anders aan te pakken.

Dat overbrug je net als je dat bij elk andere methode zou doen.

Het helpt natuurlijk als je je dosering en verbruiken bepaald heb en dit via de doseer pompen toediend. Maar dat is ook bij ander methoden het geval.

Met DSR stuur je bewust , dus die paar weken dat je niet aanwezig bent, staat toch gelijk aan de methoden waar je niks bewust stuurt:)

Wat zou je doen met water wissels als je 7 weken weg bent ?
Met gericht doseren kan dat gewoon doorgaan......:)

Je schuimbeker met wel elke week leeg.....maar ook dat is geen nieuws toch?

greetings, GlennF
bedankt glenn,

wat ik me met name afvroeg of je voor die tijd je toevoegingen klaar kon maken. Dat kan begrijp ik.:)
(lees verder nog weleens dat de pompen hun werk niet goed en dat maakt me een beetje angstig)

Maar Eiwitafschuimer en water bijvullen en niet vergeten de visjes eten geven wordt door onze niet meer thuis wonende zoon gedaan

Gr. Kerstin

bedankt glenn,

wat ik me met name afvroeg of je voor die tijd je toevoegingen klaar kon maken. Dat kan begrijp ik.:)
(lees verder nog weleens dat de pompen hun werk niet goed en dat maakt me een beetje angstig)

Maar Eiwitafschuimer en water bijvullen en niet vergeten de visjes eten geven wordt door onze niet meer thuis wonende zoon gedaan

Gr. Kerstin

Het klaarzetten kan prima, je gebruik dan gewoon een grotere doseer fles desnoods.
Test altijd de werking van de doseer pomp na elke verandering d.m.v. een kleiner hoeveelheid.
Jij zal niet de eerste zijn waar de doseerpomp door een foute programma de hele fles leeg pompt

Het beste is dus de cruciale toevoegingen op de doseer pomp zetten als eenmaal de verbruiken bepaald zijn dan moet het 3 of 7 weken kunnen.
Het controlle van Kh en Ca spelen een belangrijke rol in dit verhaal.
Tevens zijn waarden die (nog) niet stabiel staan belangrijk om te controleren.
Uiteraard blijf het altijd een risico.... want je opvoer of doseer pomp kan stuk gaan in je vakantie.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Dank je karel,
Ik zal het zeker doen. Ik heb al een gopro hero3+ klaar staan .....

greetings, GlennF

Oh Glenn. Ik heb deze ook. Daar ga je heeeeel veel plezier van hebben. Voor tropisch water als je dieper dan 5 meter gaat, zet er wel zo een rood filtertje voor. Dat komt t beeld echt ten goede. Dan is t niet zo blauwig in de diepte.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Oh Glenn. Ik heb deze ook. Daar ga je heeeeel veel plezier van hebben. Voor tropisch water als je dieper dan 5 meter gaat, zet er wel zo een rood filtertje voor. Dat komt t beeld echt ten goede. Dan is t niet zo blauwig in de diepte.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

De filters zijn in bestelling.:)

greetings, GlennF

Back
Bovenaan