Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Jaja mooi, je moet een opvang pension voor in slechte staat koralen beginnen.

ben ik gelijk je eerste klant!

Eigenlijk had ik hem opgegeven.
Na 2 behandelingen (1 week afzondering in jodide) bleef hij terug vallen in de oude (slechte) staat. Blijkbaar wat dat de doorslag toen ging het goed.

Heb je in slechte staat verkerende koralen dan?

greetings, GlennF

Ziet er goed uit Glenn... Weer iets om trots op te zijn ;)

Ja man, want ik baalde dat ik zo zo'n simpel koraaltje niet gezond kon houden. Terwijl in het verleden het
Prima ging, destijds deed ik echt niks bijzonders aan de waarden.

Ik denk dat het koraaltje met een infectie binnen kwam of door de transport sterk verzwakt was waardoor het vaatbaar was voor infectie.
Ook zal een hoog fosfaat en nitraat niet gewaardeerd worden in die situatie.

Al met al denk ik dat de quarantaine behandeling de doorslag heeft gegeven en het verbeteren van de water waarden het helings proces daarna heeft bevorderd.

greetings, GlennF

Hoi, Glenn, helemaal vergeten, maar beter laat dan nooit, moet toch een mede aquariaan feliciteren met TOTY, een prestatie waar je trots op mag zijn.

gr. Marcel

Dank je marcel, ik ben er ook blij mee om de titel van eerste TOTY te hebben gekregen.
Aan de eene kant kwam het uit de lucht vallen (omdat het niet bestond) en ik ook enkele weken met ander dingen dan aquariums bezig was (klussen), maar een half jaar terug had iemand het al voor de gein geroepen.:)

De zomer maanden is voor mij zoveel mogelijk genieten van dingen die in de (koude) winter niet gaan.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of je met zo een lijst ook nog water in je bak hebt zitten voor de vissen :biggrin:.

groetjes
twan

Hahahahaaaa... Zo te zien niet écht veel, maar de vissen kunnen zich wel ten alle tijden goed verstoppen Twan, dat zal geen probleem zijn! :) :) :)

Ik heb inderdaad een lijstje wat er beter bijgestaan heeft kwa sps koralen en dan toch de makkelijke soorten (montiplaat, sertipora calandrium, favia. Paarse sertipora.

en me acros doen het beter maar zit sinds 1 of 2 weken op 0 fosfaat en 0 nitraat elke dag fosfaat toevoegen en nitraat om de paar dagen. Maar zie nog geen verbetering ook geen verslechtering iedergeval.

Hahahahaaaa... Zo te zien niet écht veel, maar de vissen kunnen zich wel ten alle tijden goed verstoppen Twan, dat zal geen probleem zijn! :) :) :)

Die moet ik ergens gemist hebben.
Nu je het zegt.... sinds de groei zo idioot hard ging is de vrije aquarium zwemruimte in de aquarium stukken minder geworden.
uploadfromtaptalk1409563886252.jpguploadfromtaptalk1409563905225.jpguploadfromtaptalk1409563929117.jpg
greetings, GlennF

Ik heb inderdaad een lijstje wat er beter bijgestaan heeft kwa sps koralen en dan toch de makkelijke soorten (montiplaat, sertipora calandrium, favia. Paarse sertipora.

en me acros doen het beter maar zit sinds 1 of 2 weken op 0 fosfaat en 0 nitraat elke dag fosfaat toevoegen en nitraat om de paar dagen. Maar zie nog geen verbetering ook geen verslechtering iedergeval.

Hoeveel voeg je aan po4 en no3 toe en welke testjes gebruik je? Zet eens wat detail foto's op je dagboek (als je die hebt).
Voor fosfaat kan het wel ff duren voor je het meetbaar krijgt (bufferen).

greetings, GlennF

Van harte

Gefeliciteerd glenn hoop het ooit ook samen met me zoontje te halen.

Groetjes wesley

Ook van ons van harte gefeliciteerd en gelijk een vraagje.
ik begreep net van Arie dat je geadviseerd hebt om Dsr te gaan draaien.
hoe overbrug ik dan mijn vakanties van ca 7 weken aaneen gesloten?

Back
Bovenaan