U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Zo ben ik ook aan mijn zee egel gekomen. Ineens dat hij tussen de stenen. Zeer nuttige dieren en tegen heel sterk. Kunnen veel hebben wat menig ander vis of koraal wel fataal is geworden door de jaren heen en die van mij groeit ook nog steeds heel goed. Niet te snel gelukkigDeze is met een stuk steen gekomen of met een koraal meegelift . Hij zit erin sinds het de formaat van een 20 eurocent was.
Zo ben ik ook aan mijn zee egel gekomen. Ineens dat hij tussen de stenen. Zeer nuttige dieren en tegen heel sterk. Kunnen veel hebben wat menig ander vis of koraal wel fataal is geworden door de jaren heen en die van mij groeit ook nog steeds heel goed. Niet te snel gelukkig
Dat klopt helemaal. Heb ook nog wat krabjes die zo plotseling uit de stenen komen zelfs nu nog na al die jaren dat het steen in het aquarium draait duikt er ineens weer een nieuwe op allemaal ongevaarlijk tot nu toeKijk en dat zijn van die leuke dingen als je vers steen of een vers koraal uit marine culture haalt.
hier nog eentje uit steen die ik destijd van marco overgenomen heb uit zijn showbak.
![]()
![]()
Dat klopt helemaal. Heb ook nog wat krabjes die zo plotseling uit de stenen komen zelfs nu nog na al die jaren dat het steen in het aquarium draait duikt er ineens weer een nieuwe op allemaal ongevaarlijk tot nu toe
De stenen in mijn aquarium liggen er vanaf de opstart in. Tussendoor zijn enkel de stek steentjes waar de koralen aan vast zitten bijgevoegd. Bij eventuele uitbreiding dus groter aquarium zal er weer vers steen geïntroduceerd worden.Ik filter wel zoveel mogelijk de stenen op kwalijke zaken voordat ze in de bak gaan.
greetings, GlennF
Hoi Glenn.
Waar ik eens benieuwd naar ben zijn je waterwaardes.
Wanneer laat je weer eens je water meten/testen bij Triton, zodat je weer alle parameters hebt.
Dommer worden we er niet van om dit eens te zien.
groetjes
twan
Ik bedoel dus echt niet je fosfaat en nitraat met mijn vraag.
gr
twan
Dat weet ik twan.
Ik haalde ze aan als voorbeeld, dat ik grenzen verkennen belangrijker vind dan het eindeloos nastreven en sturen op ideale waarden die opgelegd worden door mensen die geloven dat alleen NSW waarden kunnen werken.
greetings, GlennF
Na een periode van Fe trace 0,15ppm per dag (1 juni-26juni, fosfaat van 0,36ppm naar 0,08ppm gestuurd en nu stabiel op 0,08ppm)
Fe+ is effectiever gebleken in het verlagen van fosfaat en als spore element niet of nauwelijks effectief.
in de situatie waarbij je Fe+ gebruikt als fosfaat velager is de bak niet meer zo kristal helder als ik zou willen/kunnen.
bij hoge fosfaat en hoge dosering Fe+ is altijd een zweempje melkblauw in de bak te zien (mijn bezoekers valt dat nauwelijks op)
Ik ga nu per vandaag 27/jun 23:00 weer dagelijks uitsluitend Fe Trace doseren (0,12ppm). fles gevuld met 300ml Fe trace.
ik verwacht morgen een kristal helder resultaat.
de waas is stukken minder , dat is te danken aan het feit dat fosfaat nu minimaal aanwezig is (in verhouding tot voorheen)
Met andere woorden experiment geslaagd, mooi werk alweer....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.