Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Erg mooi zo bij elkaar glenn super zoveel dokters.
Zon dokterfan ik kom snel weer keertje kijke echt super.
Eten ze ook allemaal nu al het aangeboden diepvriesvoer.

Groetjes wesley

Gaaf gezicht zo Glenn, ik had vanmiddag op YouTube al gezien :cool:
Ik zie trouwens borsteltand dokters zwemmen en ook salaris ik dacht dat dat niet samen ging altans bij mij niet........

Gr. Jeroen

Dan was je er vroeg bij. Die film was gistermiddag geplaatst en het geluid was nog niet gekoppeld.

Haha... prachtig hier heb ik naar toe gewerkt al de tijd een grote diversiteit aan koraal en vissen.

Er zitten in de bak nu 3 ctenocheatus soorten, de tomini, binotatus, striatus en ik heb nog een kleine strigosis in de stekkenbak die eerst wat moet groeien.
Daarnaast zitten er een salarias ramosus een atro salarias fuscus en een stel ecsenius stigmatura's

De salarias ramosus heeft nog het meeste aandacht van een sigmatura maar hij negeerd hem gewoon. Hij blijft onverstoord zit als die aan z'n kop pikt.

Ik denk dat dat te maken heeft met voedsel aanbod.
Ze krijgen hier genoeg voedsel, dus geen voedsel nijd.

greetings, GlennF

Hi Glenn, wat bren jij mensen op goede ideeën, leuk filmpje om naar te kijken met al die koekeimonsters (lol).;)
Hoe is het met de pincetvis het probleem op gelost of heb je hem nog voor mij.

Gr.Karel

Dat was mooi om te zien dat ze eten! Nog erg mager, maar als ze maar beginnen dan het is al een beetje opluchting! De Naso blijft liever vast daar hangen :p

Erg mooi zo bij elkaar glenn super zoveel dokters.
Zon dokterfan ik kom snel weer keertje kijke echt super.
Eten ze ook allemaal nu al het aangeboden diepvriesvoer.

Groetjes wesley

ze eten vooral nori droogvoer en mysis, de vierde is een rare... die lust blijkbaar nog geen rauwe bonen....

:rolleyes:Geweldig Glen prachtig schooltje , de koekop staat ook op mijn lijstje maar durf het niet aan met de japonicus , gr jaap

dank je jaap, hopelijk blijf het ook een schooltje. die triostegus zij nog ergere groen vreters dan de naso.
nu snap ik ook waarom ik in het verleden geen naso levend hield op lange termijn. Door dit voer regiem zie ik mijn naso elke dag vetter worden.
het lijk wel of ze doorlopend moeten eten om vet te blijven. als ze een halve dag geen nori hebben gehad zie je alweer de graat.
hopelijk blij dat niet zo, want dat is best tijdrovend om hun 3x per dag bezig te houden (naar mijn begrippen dan) en ik ben al zeepaardje e.d. gewend.

Laatst bewerkt:
het idee van de nori op de steen is van lara hoor ! ik luister graag naar goeie ideeën en sluit mij nergens voor af.
pincetvis zit in de refugium en krijg elke dag mysis.
als jij je fosfaat perfect onder controlle heb mag je hem komen halen.
want je zal hem echt goed moeten ga voeren met een voer regiem à la zeepaardjes.

Hi Glenn, wat bren jij mensen op goede ideeën, leuk filmpje om naar te kijken met al die koekeimonsters (lol).;)
Hoe is het met de pincetvis het probleem op gelost of heb je hem nog voor mij.

Gr.Karel

Dat was mooi om te zien dat ze eten! Nog erg mager, maar als ze maar beginnen dan het is al een beetje opluchting! De Naso blijft liever vast daar hangen :p

ze hebben veel in te halen ! maar 3 exemplaren gaan goed, 1x is dood en 1 twijfeld wat ie eigenlijk wil.

Hoe gaat het met de dokters Glenn? ik ben zelf erg aan het twijfelen wat voor dokters ik er in ga doen, deze staan ook op mijn lijstje maar ben er nog niet over uit!

Hoor ook verhalen dat ze snel te groot worden en naar mate ze ouder worden ook minder mooi worden.

Hoe gaat het met de dokters Glenn? ik ben zelf erg aan het twijfelen wat voor dokters ik er in ga doen, deze staan ook op mijn lijstje maar ben er nog niet over uit!

Hoor ook verhalen dat ze snel te groot worden en naar mate ze ouder worden ook minder mooi worden.

3 exemplaren doe het goed ze eten en hun buik is rond. Het volume kom ook langzaam terug. Eentje is nog steeds niet overtuig van het eten.
Inmiddels ga ik voer iets terug schroeven.
Zat al op 3 norivellen per dag + 60gram voer.
Alle andere dokters zijn bijna rond.
Ook mijn nitraat en fosfaat is hoger door het extra voeren.
0,45/25ppm. Niks aan de koralen te zien.
Maar heb ijzer doseren opgekrikt van 0-10ml per dag . Bij het inbrengen van de ttrostegus heb ik ijzer doseren ff gestopt vanwege eventuele gevoeligheid hiervoor. Nu hebben ze er geen last van gehad na een aantal test doseringen gedaan te hebben

Dat ze minder mooi oud worden geld volgens voor veel soorten.

greetings, GlennF

Hallo glenn,
wij wensen jou en je gezin een heel gezond en een goed zeewaterjaar toe.
De stekjes missen je niet hoor. Voelen zich hier ook thuis.

Gr. Kerstin en ed

Back
Bovenaan