Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Vorig week 5 x acanthurus triostegus gekocht.
Na een paar dagen zoeken en kieskeurig doen, hebben ze de boodschap eindelijk door. "Als ik niet ga eten wat de pot schaft ga ik dood". Nu pakken ze sinds gisteren het aangeboden voer aan en zitten aan alles wat eetbaar is te knabbelen.
Zo dom zijn die beestjes nog niet.....

greetings, GlennF

Heey glenn erg mooie vissen zeg hier hem in zen eentje zwemmen doet het perfect zijn zeer rustig.
Mooi dat ze goed eten.

Groetjes wesley

Gaaf Glenn. Goed te houden dus in een groepje?!

Goed houden is nog niet aan de orde. Dat weten we pas over een maand of zo. Nu is het meer proberen in leven te houden.
Ze waren tot gisteren broodmager doordat ze niet wilden eten. .... Ondanks mijn voer regime.

greetings, GlennF

Vooral in het begin zijn het kieskeurige vissen maar eenmaal gewend eten ze alles
Prachtig gezicht 5 stuks jij durft wel glenn

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Vooral in het begin zijn het kieskeurige vissen maar eenmaal gewend eten ze alles
Prachtig gezicht 5 stuks jij durft wel glenn

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Daar heb je helemaal gelijk in robert, de eerste dagen pikten ze allen maar en spuugden alles weer eruit. Niks was lekker genoeg.
Artemia, mysis, kreefte ei, copepoden, bosmiden, cyclops, rode plankton, nori, 2 soort droogvoer, gedroogde tubiflex, verse caulerpa wieren, algen scrapsel van de stekkenbak (waar er geen dokters zijn) echt niks lusten ze. Alle andere vissen aten zich een ongeluk en waren bijna rond.
Ze kwamen al wat mager binnen en eentje had een open wond in de flank en ze werden steeds magerder. Dat ging onzettend hard, met de dag zag je ze magerder worden en de graat wat al zichbaar onder het huid, Ik vreesde voor ze.
Dat veranderde toen er eentje dood ging en ik een nieuwe pak nori bladen aanbrak. Degenen met een wondje was zodanig verzwakt dat hij helaas het loodje gelegd had. Vanaf die dag begonnen zij voorzichtig wat te pikken en ook door te slikken en de dag daarop waren ze overal als eerste bij.
Gisteren waren de buikjes rond aan het worden en de graat al minder zichtbaar.

Ze zwemmen en eten constant samen dat is echt wel mooi om te zien.

Zo te zien is het net als de naso een vis doe een koeiemaag heeft. Ze moeten constant eten anders vermageren ze voor je ogen. Mijn naso is door het voeren de afgelopen dagen goed aangekomen.
Zijn graat was licht zichtbaar en nu lijkt hij aardig rond te ogen.

Wordt vervolgd....

greetings, GlennF

Ey Glenn,

Erg gaaf zo bij elkaar! Is 1 van me favoriete dokters alleen het eten heeft me tegen gehouden om deze aan te schaffen.

Gr. Jeroen

Ey Glenn,

Erg gaaf zo bij elkaar! Is 1 van me favoriete dokters alleen het eten heeft me tegen gehouden om deze aan te schaffen.

Gr. Jeroen

Het zijn idd grasmaaiers met enorme eetlust.
De 2 grote eten als een jekko en ik zie ze aankomen. De kleinste is grappig en eet ook als een baby mee.
De middenmaatje wilt vandaag niet zo erg... daar vrees ik nu wel voor, want die oogt nog mager en fragiel.

Intussen zijn vanmorgen een halve nori vel , een blok kreeft ei en mysis volledig en direct de bak in gegaan (25 gram)

Waarschijnlijk in de loop van de dag weer hetzelfde.......

greetings, GlennF

Hoi Glenn,
wij wensen je geluk met die prachtige Docters, want dat is nog het enige wat je nodig hebt, je best doe je al zeker! Ik had ook ooit eentje geprobeerd maar zonder succes, hij was ook erg klein en mager. Onze Naso at tot gisteren geen vlokken (spirulina) en Nori en diep vries zeesla ook niet, wel artemia, mysis, kril maar qua groen alleen van de stenen. Tot ik nori op een steen met elastiekje op de bodem liet liggen. Met dat trucje was hij verkocht:biggrin: Zo meteen de foto's in mijn dagboek...

Hoi Glenn,
wij wensen je geluk met die prachtige Docters, want dat is nog het enige wat je nodig hebt, je best doe je al zeker! Ik had ook ooit eentje geprobeerd maar zonder succes, hij was ook erg klein en mager. Onze Naso at tot gisteren geen vlokken (spirulina) en Nori en diep vries zeesla ook niet, wel artemia, mysis, kril maar qua groen alleen van de stenen. Tot ik nori op een steen met elastiekje op de bodem liet liggen. Met dat trucje was hij verkocht:biggrin: Zo meteen de foto's in mijn dagboek...

Dank je lara, dat truukje gaan we eens een keer toepassen.

greetings, GlennF

Ziet er heel mooi uit glenn ze lijken op een soort die ik heel veel zag op Curaçao in grote groepen maar zullen vast andere zijn

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

volgens mij zijn ze erg ordinaire vissen in de tropen. Zo rodinair dat niemand ze bijzonder vind haha...
ik zag ze op mijn vakantie in florida keys vanaf de steiger gewoon tussen de palen en stenen door grazen.

ze zijn in vergelijking tot de andere dokters hier "pussy's"

Haha dat zeker glenn maar in de periode dat die hier alleen was een heer geworden.
Zij heel mooie zachtaardige vissen.

Groetjes wesley

nu het filmpje van het eet festijn

bekijken in 1080p

http://youtu.be/n6eW3AHtj5Y
<object width="640" height="480">
<embed src="//www.youtube.com/v/n6eW3AHtj5Y?hl=nl_NL&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

Gaaf gezicht zo Glenn, ik had vanmiddag op YouTube al gezien :cool:
Ik zie trouwens borsteltand dokters zwemmen en ook salaris ik dacht dat dat niet samen ging altans bij mij niet........

Gr. Jeroen

Back
Bovenaan