Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Glenn, erg leuk jou eindelijk gesproken te hebben. Het lijkt me ook erg leuk jouw bak eens in 't echt te zien.

Hopelijk de rest van de dag zonder parkeerboetes doorgekomen? ;)

Dat zijn mooie stukken Glenn! Zijn een mooie aan winst op je bak!

Gr. Jeroen

Glenn, erg leuk jou eindelijk gesproken te hebben. Het lijkt me ook erg leuk jouw bak eens in 't echt te zien.

Hopelijk de rest van de dag zonder parkeerboetes doorgekomen? ;)

De dag hebben we goed vol gemaakt en bedankt voor het chippen.
we waren zo met de hobby bezig dat we de hele dag waren vergeten te eten.
martin heeft ons in de vroege avond getrakteerd op een authentiek dinee bij Tai Wu. Een hele mooie afsluiting van de dag.

ik ben ik blij dat we elkaar ontmoet hebben en ik jou bak en vooral vissen bestand heb mogen bewonderen.
ik heb weer nieuwe invalshoeken geleerd van diverse situaties van een vis bestand samenstellen.

jij bent welkom hier, je hoeft alleen een pb te sturen en je kan binnen wippen.
ik ben ook benieuwd naar jou ongezouten mening van mijn bak:p. ik kan wel tegen goeie kritiek.

Dat zijn mooie stukken Glenn! Zijn een mooie aan winst op je bak!

Gr. Jeroen

zeker een mooi stuk jeroen

dit is bereid om in de bak te gaan per dag
300ml fles gevuld tot 180ml.

10024811735_d08fff03be_c.jpg

vanavond heb ik lopen experimenteren met nieuwe lampen en diverse kleuren

dit is de huidige lampen bezetting

10044500983_5c80571ec8_z.jpg

de wissel van lamp 4.1 heeft een zeer duidelijk effect .
de ati lamp geeft duidelijk een mooiere weergave van de kleuren en veel meer licht.

de wissel van lamp 2.1 heeft een wat zachtere en rustiger kleur weergave in het linker deel van de bak bewerkstelligd

volgende week gaan geleidelijk alle rood geaccentueerde lampen eruit en worden vervangen voor splinter exemplaren van ATi Blueplus en Gieseman AquaPink.

ik miste toch wat kleur weergave van blauw, dieprood en diepgroen, we gaan kijken of het lampenwissel effect heeft.

Laatst bewerkt:
vanavond heb ik lopen experimenteren met nieuwe lampen en diverse kleuren

dit is de huidige lampen bezetting

10044500983_5c80571ec8_z.jpg

de wissel van lamp 4.1 heeft een zeer duidelijk effect .
de ati lamp geeft duidelijk een mooiere weergave van de kleuren en veel meer licht.

de wissel van lamp 2.1 heeft een wat zachtere en rustiger kleur weergave in het linker deel van de bak bewerkstelligd

volgende week gaan geleidelijk alle rood geaccentueerde lampen eruit en worden vervangen voor splinter exemplaren van ATi Blueplus en Gieseman AquaPink.

ik miste toch wat kleur weergave van blauw, dieprood en diepgroen, we gaan kijken of het lampenwissel effect heeft.
Leuk om te zien! Meestal wordt een combinatie van geel/wit en blauw gebruikt en dat is heel mooi, maar ik vroeg me wel eens af waarom er ook niet warmere tinten (roodachtig) worden gebruikt, zeker wanneer zonsopkomst of zonsondergang wordt gesimuleerd.

Mooi Glen , ik vind de bleuplus met de antanic bleu heel mooi en zacht met zonsop en ondergang , bij mij gaan eerst die twee aan en dan de andere vier 1 futjipurpel en 1 bleuplus met 1wit 1 blu plus en om 1400 uur de laatste twee gr jaap

Leuk om te zien! Meestal wordt een combinatie van geel/wit en blauw gebruikt en dat is heel mooi, maar ik vroeg me wel eens af waarom er ook niet warmere tinten (roodachtig) worden gebruikt, zeker wanneer zonsopkomst of zonsondergang wordt gesimuleerd.

Met gele lampen komen geel/groen, maar ook rood beter tot uiting, het geheel veel lichter voor het oog.
Met blauw komen alle blauwe/witte en fluo kleuren beter tot uiting.
Met fiji en pink komen weer de zachte rose/rode kleuren beter tot uiting.
Hier moet je een balans in zien te vinden.
Ook is het afhankelijk welke koralen je wilt accentueren.
Ik ben van mening dat het belichten van bepaalde kleuren op den duur ook de koraal van kleur doet veranderen. Dus met een smalle spectrum belichten beinvloed ook de uiteindelijk kleuring.
Het is dus niet allen "kijklicht"

Verstuurd van mijn GT-I9295

Mooi Glen , ik vind de bleuplus met de antanic bleu heel mooi en zacht met zonsop en ondergang , bij mij gaan eerst die twee aan en dan de andere vier 1 futjipurpel en 1 bleuplus met 1wit 1 blu plus en om 1400 uur de laatste twee gr jaap

Ik zowieso vind ik de ati lamp een vooruitgang op de standaard blauwe lamp die erin zat. (dit was geen zeewaterlamp!)

Ik werk met 2 standen 2 ati aan en dan volgen de ander 6 een uur later. En 's avonds omgekeerd

Tot voor een paar maanden werkte met alleen met standaard 65000K daglicht en deze blauwe lampen.
Maar nu ik bepaalde kleuren niet verder zie ontwikkelen ga ik nu met de lampen stoeien.

Stap voor stap ga ik verbeteren.
Zo leer ik waar de grenzen liggen van elke stap.

:rolleyes:Hey Glen ik ben van mening dat de lampen ook een bepaalde werking in de koralen hebben futji purpel heb ik dit jaar voorhet eerst en ben er zeer tevreden over de roze tint in bijv millepora is heel mooi en ook de bleu plus geeft een mooie tint in de bleutip acro en andere koralen zo neem ik iedere keer een andere kleur van ati erbij gr jaap

Zo drukke week achter de rug.
Een aantal aanwinsten erbij in de bak.
Wat vissen en nps koraaltjes bijgezet.
Powerfilter gemodificeerd met een bijpas klepje. Om tijdens het vieren niet alles gelijk uit te filteren vanwege de NPS koralen en filter feeders.
Ben veel meer stofvoer en prut in de bak aan het dumpen.
Na een gesprek met Tanne Hof vorige week heb ik een nieuwe strategie ontwikkeld om zowel vissen als NPS koralen in te brengen en te proberen deze te behouden. Tanne en MDJMike zijn toch de meesters van het houden van vissen in een gemiddeld formaat bak.

Ik ga nog een aantal lampen vervangen en dan volg er weer een foto shoot als ik tevreden bent met het resultaat.

Zo net de afschuimer volledig gedemonteerd en gereinigd. Tevens nieuwe keramische bruisstenen geplaats i.p.v. bruis houtjes.
De afsxhuimer deed het al ruim 4 weken niet meer , omdat de houtjes als lang vervangen had moeten worden.
De laatste keer dat ze vervangen waren dateert van 7 juli 2013.

Omdat ik net 5 vissen ingebracht heb wens ik dat de afschuimer en met name de ozon optimaal gaat werken.
Ook door het intensief voeren van de ingebrachte NPS koralen is het voeren nu ruim 30 gram per dag dat er in de bak gaat. Dit is vergelijkbaar met 1/3 blister + nog droogvoer en lps voer. Met het oog hierop is het nu handig om de grenzen niet te veel op te zoeken en de afschuimer in ieder geval op minimale standby stand te zetten.
uploadfromtaptalk1380986123694.jpg

Zo drukke week achter de rug.
Een aantal aanwinsten erbij in de bak.
Wat vissen en nps koraaltjes bijgezet.
Powerfilter gemodificeerd met een bijpas klepje. Om tijdens het vieren niet alles gelijk uit te filteren vanwege de NPS koralen en filter feeders.
Ben veel meer stofvoer en prut in de bak aan het dumpen.
Na een gesprek met Tanne Hof vorige week heb ik een nieuwe strategie ontwikkeld om zowel vissen als NPS koralen in te brengen en te proberen deze te behouden. Tanne en MDJMike zijn toch de meesters van het houden van vissen in een gemiddeld formaat bak.

Ik ga nog een aantal lampen vervangen en dan volg er weer een foto shoot als ik tevreden bent met het resultaat.

Wat is dan wel die strategie ??

Grt, marco

Hoi Glenn, Ik wil je nog even bedanken voor de gezellige middag ,het lekkere bakkie en de mooie koraaltjes.
Gr.Appietopjes

Gr...... weer gedoe met de kalk reactor. Deze keer bleef er een prop in de kruisstuk van de koolzuur en water aanvoer zitten.
Ph was daardoor in reactor 6.51 , terwijl het voorheen 6,1 gehaald werd.

Over 4 dagen ga ik weer de kh en ca in de bak meten. Ik vermoed dat de kh en ca verhoogd zullen zijn , omdat de reactor weer efficienter gaat werken.

Als dat het geval is gaat de kh en ca toevoeging via doseer pompen weer lager

Er gebeurd er altijd wel iets, leuk he deze hobby....:confused:

Back
Bovenaan