Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hey glen 29graden is nog net goed als hij maar niet meer oploopt , Bij mij is hij 28'5 ook erg warm maar gaat net ,ik heb 4 koelertjes in de sump gr jaap

Hey Glen bij mij ook 29 gr in huis niet te harden maar bak komt niet boven de 28,5 gelukig anders gaat de grote fan er ook op hahaha gr jaap

hoi Glenn
wij doen bevroren koelelementen in de bak, en bevroren osmosewater
in de sump, en de tafelfan, blijft de temperatuur toch nog 27.2

meer kunnen we ook niet doen.
gr. Hans en Ria

hoi Glenn

gr. Hans en Ria

Hier blijft het tot heden onder controle. Bevroren elementen zal hier een druppel op een gloeiende plaat zijn. Het zal op een tot een bepaalde formaat wel werken denk ik. Het beste is nog steeds blazen langs de oppervlakte om verdamping te stimuleren.
Verdamping kost energie en energie = warmte.

m.v.g. GlennF

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik mijn neospongodes gesnoeid, hij werd te groot en irriteerde alles in het nisjes waar het in zat.
een tiental mooie stekken is het resultaat. Die breng ik volgende week wel weg naar de handel.

plaatje van 4jul2013, vandaag zat hij al tegen de caliendrum, boven de paddenstoel en het nisje was vol.

flink gesnoeid vandaag
\

de stekken liggen in de RDSB, foto's een uur na het snoeien gemaakt ze staan nu nog in.

hoi Glenn

gr. Hans en Ria

Hallo,

Als je de normale koelkast elementen gebruikt zou ik wel oppassen. Kans is klein dat er iets gebeurd maar kan dan wel slecht aflopen. Het is net zo makkelijk een frisdrankfles te gebruiken, is ook nog eens groter.

mvg,
Roy

Ik zou ook geen koel elementen gebruiken, stel er lekt er een....
Wel mooi Glenn die grotere foto's als je ze upload via een site: ze zouden op dit forum eens moeten bekijken of grotere foto's mogelijk is: ik vind toch dat de foto's kleiner zijn t.o.v. andere forums.
Aquarium ziet er goed uit Glenn.
Gr. Marcel....:cool:

Hey Glen bij mij ook 29 gr in huis niet te harden maar bak komt niet boven de 28,5 gelukig anders gaat de grote fan er ook op hahaha gr jaap

Heb mijn bak nu uitgerust met een mini fan en temperatuur blijft onder de 27 graden

had er eerst de grote huis ventilator opgezet en werkte ook prima. Het zag niet uit maar who cares. Zolang de temperatuur maar niet te hoog wordt

bij mij stond die op 29.2 en na een uurtje draaien op 27.3
nu staat die constant rond 26.6

Ik zou ook geen koel elementen gebruiken, stel er lekt er een....
Wel mooi Glenn die grotere foto's als je ze upload via een site: ze zouden op dit forum eens moeten bekijken of grotere foto's mogelijk is: ik vind toch dat de foto's kleiner zijn t.o.v. andere forums.
Aquarium ziet er goed uit Glenn.
Gr. Marcel....:cool:

Inderdaad is dat wel een risico.
Dank je Marcel, het gaat ook steeds beter. Ik ga het nog een keer snappen.:)

m.v.g. GlennF

Heb mijn bak nu uitgerust met een mini fan en temperatuur blijft onder de 27 graden

had er eerst de grote huis ventilator opgezet en werkte ook prima. Het zag niet uit maar who cares. Zolang de temperatuur maar niet te hoog wordt

bij mij stond die op 29.2 en na een uurtje draaien op 27.3
nu staat die constant rond 26.6

Als ik echt niet meer gaat heb ik nog 2 portable airco's staan die ik kan inzetten. Maar tot heden gaar het prima zo.
De iks zet de tafel fan aan bij 26,5 graden en geef een luid alarm bij 28,5 graden. Dan is het tijd voor groffer geschut.

m.v.g. GlennF

Als ik echt niet meer gaat heb ik nog 2 portable airco's staan die ik kan inzetten. Maar tot heden gaar het prima zo.
De iks zet de tafel fan aan bij 26,5 graden en geef een luid alarm bij 28,5 graden. Dan is het tijd voor groffer geschut.

m.v.g. GlennF

Ja inderdaad haha
mijn bak is maar 200 liter dus dat is ietsje minder dan die van jou haha

maar wat is nou echt kritisch qua temperatuur?

Inderdaad is dat wel een risico.
Dank je Marcel, het gaat ook steeds beter. Ik ga het nog een keer snappen.:)

m.v.g. GlennF

Niet zo bescheiden Glenn, je snapt er meer van dan de doorsnee forum gebruiker.

Voor mijzelf wil ik zeker niet boven die 28,5 graden uitkomen.

m.v.g. GlennF

Voor mij is de grens 27 graden, vooral garnalen hebben het moeilijk tenzij niet dodelijk als hoger.

gr. Marcel

Hier merk ik er niks van, ze blijven "ïrritant" aanwezig met het voeren haha....
van de week zat ik op die bovengrens van 28,5 en de alarm ging als een gek. Vandaar de extra maatregelen. in de ochtend is het weer rond de 25-26,5.

Voor mij is de grens 27 graden, vooral garnalen hebben het moeilijk tenzij niet dodelijk als hoger.

gr. Marcel

Back
Bovenaan