Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Gisteren even mijn pilaartje opgehoogd :)

Ik heb mijn vorige pilaar met koralen en al uit het water getild, enkele koralen eraf gehaald, vervolgens de twee stukken steen erop gelijmd en daarna weer de koralen teruggeplaatst en vastgelijmd met het cement. Operatie van ca. 20~30 minuten en het ziet er mee beter uit :cool:.

Toch handig als je altijd een eigen voorraadje 'reef safe' cement ter beschikking hebt :). Ik heb er al diverse stenen en koralen mee gelijmd en geen negatieve gevolgen van ondervonden.

Degene die interesse hebben in de riff-cement, korallenkleber, riff mortel of net hoe ze het noemen voor 7 euro de kg kan me altijd een PB sturen...

cement.jpg

Nieuwe pilaar;

pilaar 001.jpg pilaar 003.jpg

Voorheen;

nieuw 017.jpg nieuw 016.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Frank!!

Thanks!! Ik blijf perfectioneren ;).

Vandaag ga ik een andere afschuimer ophalen. Mijn huidige afschuimer;

Bubble Magus 150Pro, 33w verbruik, capaciteit 500ltr lucht goed voor 600-800ltr aquarium

Nieuwe afschuimer;

Deltec sc1455, 11w verbruik, capaciteit 600ltr lucht goed voor 800-1000ltr aquarium

Hey Frank,

Ziet er goed uit die pilaar. Mooi gedaan. Ik zie ook dat het nog gelukt is om de afschuimer te bemachtigen;).

Ik plak al een tijdje met korallenkleber van Riffsystems, maar heb gehoord dat Wolle gestopt is. Is dat echt hetzelfde spul en kun je dat ook in kleinere hoeveelheden krijgen. Graag ontvang ik een pb-tje.

Grt. Mark

Hey Frank,

Ziet er goed uit die pilaar. Mooi gedaan. Ik zie ook dat het nog gelukt is om de afschuimer te bemachtigen;).

Ik plak al een tijdje met korallenkleber van Riffsystems, maar heb gehoord dat Wolle gestopt is. Is dat echt hetzelfde spul en kun je dat ook in kleinere hoeveelheden krijgen. Graag ontvang ik een pb-tje.

Grt. Mark

Wolle is idd gestopt. De activiteiten en producten die voortkwamen van riff-systems zijn opgedeeld. De riff-kleber wordt nog steeds onder de naam van riff-systems verkocht omdat dit een goede marktnaam heeft verkregen.

De afschuimer heb ik idd weten te bemachtigen, en ik ben er zeer tevreden over. Het was wel een redelijke afstand van Venray naar Putte, maar ik heb er een dagje Breda van gemaakt met de vrouw. Uiteindelijk heeft de vrouw niets gekocht, en ik kwam thuis met 10 paar zwarte sokken, 2 paar schoenen, zak met babylon slakken huisjes voor mijn hermietkreeften en een afschuimer :biggrin:...

Ziet er weer goed uit Frank....enne topschuimer heb je aangeschaft die Deltec...blij dat ik je kon helpen alleszins.
PS:graag pb'tje ivm de korallenkleber aub
Alvast bedankt
mvg Joeri

Dat is ook enorm gewaardeerd Joeri topjes

De afschuimer draait nu een uurtje of drie, en in zoverre ben ik er wel tevreden over. Hij schuimt bijzonder goed, dus ik ben benieuwd naar de opbrengst :)

Ben je niet bang dat je nieuwe afschuimer te zwaar is voor je bak?
Maar hij is wel lekker zuinig in energie verbruik;)

Gisteren even mijn pilaartje opgehoogd :)

Ik heb mijn vorige pilaar met koralen en al uit het water getild, enkele koralen eraf gehaald, vervolgens de twee stukken steen erop gelijmd en daarna weer de koralen teruggeplaatst en vastgelijmd met het cement. Operatie van ca. 20~30 minuten en het ziet er mee beter uit :cool:.

Toch handig als je altijd een eigen voorraadje 'reef safe' cement ter beschikking hebt :). Mensen die hierin geïnteresseerd mochten zijn kunnen mij altijd een PB sturen. Het is 100% hetzelfde cement als dat van het merk riff-systems, alleen je betaald er stukken minder voor :biggrin:.

Bekijk bijlage 328465

Nieuwe pilaar;

Bekijk bijlage 328454 Bekijk bijlage 328453

Voorheen;

Bekijk bijlage 328457 Bekijk bijlage 328456

Hallo ,wie können Sie behaupten das es der selbe Keramikkleber ist wie von Riffsystem,diese behauptung ist eine Lüge ,da Riffsystem seit 2 Monaten den Betrieb eingestellt hat wegen Krankheit ,und habe den Betrieb übernommen und vertriebe weiter den Keramikkleber sowie den Korallenkleber,(www.ld-aquaristik.de)und was Sie hier anbieten hat nichts mit dem Kleber von Riffsystem gemeinsamdeshalb bitte ich Sie nicht solche Behauptungen hier den Forum zu stellen da es nicht wahr ist.
Unteranderem sei allen anderen Forums Mietgliedern gesagt das der Gebrauch des Klebers der hier von frank2902 angeboten wird evtl.Gieftige Supstanzen an Wasser abgibt.

Hallo, hoe kun je beweren dat het hetzelfde is keramische lijm van reef systeem, deze bewering is een leugen, want rif systeem heeft 2 maanden de operatie als gevolg van ziekte, en nam de werking en verkooporganisaties blijven de keramische lijm en de Coral Lijm, (www . aquaristik.de ld) en wat u aanbiedt hier niets met de lijm van de gemeenschappelijke rif systeem, dus ik vraag u niet om dergelijke claims te maken hier op het forum, want het is niet waar.
Onder andere forum werd Mietgliedern dat het gebruik van de lijm, die hier wordt aangeboden door frank2902 evtl.Gieftige Supstanzen water afgeeft

Hallo ,wie können Sie behaupten das es der selbe Keramikkleber ist wie von Riffsystem,diese behauptung ist eine Lüge ,da Riffsystem seit 2 Monaten den Betrieb eingestellt hat wegen Krankheit ,und habe den Betrieb übernommen und vertriebe weiter den Keramikkleber sowie den Korallenkleber,(www.ld-aquaristik.de)und was Sie hier anbieten hat nichts mit dem Kleber von Riffsystem gemeinsamdeshalb bitte ich Sie nicht solche Behauptungen hier den Forum zu stellen da es nicht wahr ist.
Unteranderem sei allen anderen Forums Mietgliedern gesagt das der Gebrauch des Klebers der hier von frank2902 angeboten wird evtl.Gieftige Supstanzen an Wasser abgibt.

Hallo, hoe kun je beweren dat het hetzelfde is keramische lijm van reef systeem, deze bewering is een leugen, want rif systeem heeft 2 maanden de operatie als gevolg van ziekte, en nam de werking en verkooporganisaties blijven de keramische lijm en de Coral Lijm, (www . aquaristik.de ld) en wat u aanbiedt hier niets met de lijm van de gemeenschappelijke rif systeem, dus ik vraag u niet om dergelijke claims te maken hier op het forum, want het is niet waar.
Onder andere forum werd Mietgliedern dat het gebruik van de lijm, die hier wordt aangeboden door frank2902 evtl.Gieftige Supstanzen water afgeeft

I don't know who you are, and appearently you are not very custom with how people communicate with one and other here in The Netherlands. But you can also get things done by kindly asking people and staying polite instead of threating them with a lawsuit via PB.

Out of kindness I have adjusted the text in my dairy.

However I would be more carefull to accuse me of being a lair and claiming that your product is that special. As I might know a little bit more then you perhaps would like. But rest asure, and you have my word on that, I have not and will not give away any information. I have no benifits in destroying your business or marketshare.

To not further polute my dairy with this meaningless discussion I will end it here....

Kind regards

Ben je niet bang dat je nieuwe afschuimer te zwaar is voor je bak?
Maar hij is wel lekker zuinig in energie verbruik;)

Hejj Aad,

Dat is eigenlijk ook mijn bedoeling, een ULNS (ultra low nutrient system) om even "vaktermen" te spreken :).

Hij is idd zuinig. En hiermee worden de doorlopende kosten, hiermee bedoelende de apparaten die 24/7 aan staan, mee gereduceerd. En dat gaan we volgend jaar zien op de energie afrekening :biggrin:....

Vandaag ben ik weer even creatief geweest :biggrin:

Ik heb mijn nieuwe deltec sc1455 afschuimer even upgrade gegeven, afgekeken van mijn vorige afschuimer de Bubble Magus 150Pro. Weet niet of het zin of nut heeft, maar we zullen zien. Mijn gedachtegang hierbij was de contacttijd van lucht met zeewater te vergroten en nog fijner/beter/geconcentreerder schuim te krijgen :rolleyes:.... misschien een brain-fart of misschien wel geniaal ;)...

cement 003.jpgcement 005.jpg

Ik gooi nooit zomaar iets weg omdat iets kapot is, want dit kan soms nog altijd van pas komen. Dus ik had nog een kapotte boyu wervelbedfilter staan die ik ooit eens in het begin heb gekocht. Deze heb ik even 4 cm ingekort omdat ik een stukje transparante buis nodig had. Vervolgens heb ik twee ronde plaatjes lexaan gemaakt, deze geperforeerd, een kant gelijmd aan het stukje buis, draad erin getapt, plastic bout erdoor... en klaar :cool:

Laatst bewerkt:
Wat was uw bevinding met de deltec voor deze modificatie?

Handige Harry euhh..Frank! Ben benieuwd of je modificatie werkt!
Je moet er maar op komen om zoiets te doen.. topjes

Wat was uw bevinding met de deltec voor deze modificatie?

Hejj Thijs,

Ik kan er nu even niets zinnigs over zeggen. Ik heb gisteren mijn sump aangepast omdat de deltec een lager waterniveau nodig heeft als de BM150Pro. Dus ik moest de tussenschotten loshalen, inkorten (snijden) en weer opnieuw in de sump kitten. En sindsdien is mijn afschuimer een beetje van slag :mad:...

De kit was nog niet 24 uur uitgehard, slechts 6 uurtjes, buitenlaag van de kit was al uitgehard, en het zat al goed vast, dus ik dacht...mmmwwaaahhh... dat kan wel... even de sump uitspoelen...techniek erin... en draaien... niet dus :o

Maar ik denk wel dat het werkt, alle BM's hebben het en ik zag via google dat sommige deltec's dat ook hebben. Als ik zie wat het met de BM doet is dat het water beter met de lucht gemengd wordt, tot circulatie komt en dan uit de gaatjes wordt gespoten.

Ik hoop snel meer info te geven het zinvol is...

Laatst bewerkt:
Handige Harry euhh..Frank! Ben benieuwd of je modificatie werkt!
Je moet er maar op komen om zoiets te doen.. topjes

Hahaha... Achja, je moet een beetje bezig blijven :p

Ik denk wel dat t kan werken. Als ik een beetje logisch nadenk, dan zullen er meer kleine belletjes door de afschuimer gaan. Zonder de gaatjes zullen de kleinere geproduceerde bellen zich hechten aan de andere voordat ze de skimmer ruimte ingaan.

Zojuist nog een paar koraaltjes op mijn pilaar geplakt met de cement, gaat prima als je vooral de steenkoralen geregeld nat houdt. Beetje lastig te zien, maar ik heb een acro erop geplakt, wat oortjes en buttons.

ps. witte mok staat er ter ondersteuning van een koraal wat ik wil laten overhangen, bij de tweede foto is de mok weg en hangt het koraal aan de zijkant van de steen :).

cement 006.jpgcement 008.jpg

Hieronder een close up hoe ik dingen afwerk met cement. Dit zie je na 2~3 maanden niet meer, dan is dan verkleurd naar de kleur van het levend steen.

cement 007.jpg

Ik zou niet begrijpen waarom de cement die ik gebruik niet reef safe zou zijn, zie de R coderingen ;-) en google even via afbeeldingen op korallenkleber. En zie de gelijkenissen :biggrin:....

cement 009.jpg

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan