Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

filterkamer maken in de kelder

even wat foto's van koralen die wat ik wat verkleurd zijn de gele is terug geel aan het worden hij was eerst wat wit maar komt weer goed op kleur

de lichtblauwe blijft een mooie toch is ook al goed gegroeid

Bijlagen

• DSC00643.JPG
    DSC00643.JPG
    241,6 KB · Weergaven: 7
  • DSC00581.JPG
    DSC00581.JPG
    65,6 KB · Weergaven: 5
  • DSC00641.JPG
    DSC00641.JPG
    207,1 KB · Weergaven: 7
  • DSC00575.JPG
    DSC00575.JPG
    257 KB · Weergaven: 14
hey maikel,

mooie foto's,:goed:
laat de stekjes maar goed groeien hé zodat ze richting kinrooi kunnen komen:D hoe is het met de naso?

met de naso gaat het prima ik hoop dat ie te goed doet aan de algen inn de stekken bak kan ik daar de stekjes van jullie in doen vooral die witte histrix :p
de boys zei:
hey maikel,

mooie foto's,:goed:
laat de stekjes maar goed groeien hé zodat ze richting kinrooi kunnen komen:D hoe is het met de naso?

ja wat zal ik zeggen met de naso gaat het prima alleen met de japonicus :( hij eet prima alleen wat erg veel is met deze mmoie vis dat ie vol witte stip zit
ik maak me hier een beetje zorgen over omdat dit over de rest van de vissen kan gaan
ik geef hem knoflook met de hoop dat dit helpt alleen dit heeft nog niemand kunnen bevestigen

bedankt voor de reactie
heb je zelf ook zo'n vis

Naso wel een japonicus niet....blijven verder look geven heb er zelf positieve ervaringen mee.Men borsteltanddokter heeft wekenlang aan een stuk stip gehad en uiteindelijk toch weggegaan.De picasso op men werk had ook stip,na enkele dagen look was de stip weg.

Zal misschien niet alleen door de look komen mr toch heb ik er al meerder positieve dingen over gehoord en baat het niet dan schaad het ook niet.
mvg Joeri

al eens een dagje of 2 UV geprobeerd?

zeker aan te raden...zou spijtig zijn deze vissen kwijt te spelen!!

voor de rest super bak! mooie opstelling!

de japonicus is ervoor bekend. denkt dat met knoflook onbegonnen werk is. zou de vis proberen terug apart zetten.

trouwens, leuke avatar heb je.....:D :D :D

ik heb helaas geen uv lamp deze is kapot gegaan
toch bedankt voor de tip
matt4 zei:
al eens een dagje of 2 UV geprobeerd?

zeker aan te raden...zou spijtig zijn deze vissen kwijt te spelen!!

voor de rest super bak! mooie opstelling!

is weer wat anders dan een koraaltje he
de boys zei:
de japonicus is ervoor bekend. denkt dat met knoflook onbegonnen werk is. zou de vis proberen terug apart zetten.

trouwens, leuke avatar heb je.....:D :D :D

Wat gaat er gebeuren als je de vis terug apart zet denk je???Terug nog meer stress van het vangen met nog meer stip...daarna terug in je grote bak terug stress door je andere vissen en waarschijnlijk terug stip.Je geeft zelf aan dat hij goed eet dus zou het eerder wagen van hem in de grote bak te laten zitten.
Veeeeel groenvoer(spirulina) en zoveel mogelijk rust en de look schaad zeker niet.
Enfin das mijn persoonlijke mening.
mvg Joeri

klopt helemaal joeri alleen angezien dat de rest ook stip kunnen krijgen zelfs een paar vissen hebben al stip
heb ik hem daarjuist uit de bak kunnen halen
hij zodanig verzwakt dat ik hem kon vangen zeer rustig zonder hem op te jagen

hij had al een week de stip
hij eet inderdaan nog goed
hopelijk heeft hij in de stekkenbak meer rust
ik heb had hem hier in het begin ook in zitten en daar zat ie aan de pluisalg te eten

hey maikel, wat zonde. het is altijd erg om wat te verliezen, zeker als het dan om zo'n mooi exemplaar gaat.

Jammer toch.Ik hoop dat de rest van de vissen gespaard gaan blijven van de stip.

het is diep triest maar de rest van de vissen zijn nog gezond

wie kan me helpen ik heb een tijdje geleden een acropora formosa gekocht een gele alleen deze begint bruine plekken te krijgen
ik heb geen fosfaat en geen nitraat
ik voeg dagelijks powershot toe (amino's)
ik voeg spoorelementen toe
de rest van de koralen doen het goed allen zie ik er minder groei in als van te voren
ik weet het niet ,misschien als iemand dit leest dat ie wat weet
wat me opvalt dat alle lichte koralen het niet redden in mijn bak

Bijlagen

• DSC00663.JPG
    DSC00663.JPG
    215,9 KB · Weergaven: 7
  • DSC00664.JPG
    DSC00664.JPG
    193,4 KB · Weergaven: 7
Die is helaas aan het afsterven Maikel.

Ik denk toen je hem kocht dat die al heel ver op het randje zat ( heel licht) Koralen zijn op hun mooist net voordat ze sterven. Ik denk dat koraal van jou normaal een groene basis kleur hoort te hebben maar door omstandigheden veel zooxhantellen heeft verloren en mooi geel was geworden.

het koraaltje kwam uit de zee en niet uit een kweekstelling zo is me dat gezegt

het is wel jammer van zo'n koraaltje

Shiiiiiiiiiiiiiit Maikel......kun je niet un stek maken en elders proberen?!

Back
Bovenaan