Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Extra levende steen

ns2612

Junior Lid
Beste mensen,

Ik wil jullie mening horen over het toevoegen van extra levende steen aan een draaiende aquarium. Mijn RS reefer 170 L draait ca 9 mn. Ik had mogelijk een ongelukkig start. verkeerde adviezen, gelijk met vissen begonnen, geen ideale combinatie ( gele dr + piccaso dr). Nu, uiteraard met hulp van Aquacompleet personeel, gaat het heel goed. meerdere koralen ( zachte/LPS/SPS). Er is ook een discussie geweest wel / onvoldoende levende steen en ook de kwaliteit van de steen die ik in mijn bak heb.

Ik wil de biologisch filter in mijn aquarium verbeteren met extra levende steen.
De ruimte in mijn bak is weinig. dus ik wil wat steen in de sump gaan plaatsen.

Mijn vragen zijn:

- wat is jullie mening hierover?
- werkt dit ( dus in de sump) even goed als in de bak ?
-zou dit problemen kunnen leveren?

ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen?

Gr
Nail
 
hallo Nail,

Voor zover ik weet werkt dit even goed in je sump als in je aquarium zelf omdat het als het goed is een gesloten systeem is met draaiende af- en opvoer. Wat sommige mensen tegen stenen in de sump hebben is dat er makkelijker vuilophoping achter plaatsvindt omdat de stroomsnelheid ter plekke beperkt wordt.
 
ik persoonlijk start mijn zeeaquarium op met levend steen met koraal beplanting.
en geen kaal geplukt levend steen.
 
hallo Nail,

Voor zover ik weet werkt dit even goed in je sump als in je aquarium zelf omdat het als het goed is een gesloten systeem is met draaiende af- en opvoer. Wat sommige mensen tegen stenen in de sump hebben is dat er makkelijker vuilophoping achter plaatsvindt omdat de stroomsnelheid ter plekke beperkt wordt.

Beste
hallo Nail,

Voor zover ik weet werkt dit even goed in je sump als in je aquarium zelf omdat het als het goed is een gesloten systeem is met draaiende af- en opvoer. Wat sommige mensen tegen stenen in de sump hebben is dat er makkelijker vuilophoping achter plaatsvindt omdat de stroomsnelheid ter plekke beperkt wordt.
Beste MvB
Dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad wat extra levende steen in de sump gedaan .
Ik zal de PO4 in de gaten houden .
Ik ben benieuwd .
 
Bovenaan