Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eindelijk ...

heheh,ik heb hier ook wel wat van die rakkers zitten en ze zijn zo tam als koi karpers(hongerig ook hehe),maar nu terug on topic dus veel succes met je zoutbak hoor

groeten Bjorn

nog wat waardes,

water nog steeds mistig maar iets beter , kan nu al 2cm verder kijken ofzo

ph: 8
zout: 35
KH: 7
NH4: 0,25
N02: < 0,3
NO3: 2

nog steeds lekker mistig

inmiddels is mijn opstart al voorbij denk ik
enkele waardes

ph: 8.0
temp: 23.8
sal: 37 - ga straks wat osmose bijvullen
no2: < 0.3
nh4: <0.25
no3: 0
KH:7
PO4: 0
lijkt mij allemaal in orde zeker ?

voor de zekerheid zou ik hem eruit halen, maar er zijn genoeg mensen die ze lekker laten zitten terwijl ze niet weten welke soort het is, valt ook wat voor te zeggen...

maar omdat 5 van mijn acro's door 1 krapje zijn getopt in 2 weken tijd, neem ik voortaan ietsje minder risico. Gelukkig heb ik de rotzak zelf ook tepakken gekregen met een pincet, bizar sterk die beestjes, uiteindelijk is ook hij wel "getopt".

we hebben zicht !!!!!!!!!!!!

met dank aan joey van devlieghere voor de goede service en het zeewater en natuurlijk de helpende hand

en natuurlijk coralcave voor het advies
foto's volgen zo snel mogelijk
hopelijk blijft hij nu helder mijn bakje want het went toch snel hoor, ik zou het al niet meer gewoon geraken zo troebel water nu :p

Als je al dagen op een mistbank zit te kijken :D
dan is dit weldegelijk helder:goed:
Maar de rest trekt wel weg:)

grtz steven

en in het echt is het helderder dan op foto hoor ;) en het is nu rustig aan het wegtrekken dat laatste beetje troebelheid vandaag is het weeral een stapje beter dus ik leef op hoop :D

paar waardes

zout 34
Ph 8,1
temp 24,1
nitriet < 0,3
nitraat 5
ammonia <0,25
Kh 10
mg 1170
ca 420
fosfaat 0

lijkt mij goed in orde he?
nitraat mag nogaltijd een beetje zakken maar rampzalig is het zeker niet :)
bakje is trouwens weer wat helderder dan gisteren, we zijn op de goeie weg
de koraaltjes die op het levend steen zaten genieten nu met volle teugen van het licht en sommige zijn al goed aan het herstellen

een heel mooi begin...

Heb ja al een gedacht van je eerste bewoners? :)
greetz thomas

jup natuurlijk een gele dokter

en dan had ik nog gedacht aan een salariasje en een geelstaart zeilvindoktersvis en misschien nog een Gestreepte zeilvin doktersvis maar als eerste levende beesjes worden het waarschijnlijk heremietjes

voor de rest van koralen ga ik voor een gemengde rifbak met veel garnaaltjes en heremietjes want veel groter ga ik niet gaan van visbestand misschien later nog een koppeltje annemoon visjes en een paar antiasjes en daar blijft het bij van visjes

Back
Bovenaan