Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Op algemene aanvraag toch nog wat foto's gepost.:D

Bijlagen

• nieuw 017.jpg
    nieuw 017.jpg
    646 KB · Weergaven: 42
  • nieuw 023.jpg
    nieuw 023.jpg
    626,3 KB · Weergaven: 14
  • nieuw 018.jpg
    nieuw 018.jpg
    449,5 KB · Weergaven: 23
  • nieuw 021.jpg
    nieuw 021.jpg
    593,3 KB · Weergaven: 8
Ja Michael we doen ons best om met de mogelijkheden die ik heb kwa verlichting er het beste uit te krijgen.

Deze morgen de volgend zaken gemeten in het aquarium en aan de uitlaat van de reactor:
Aquarium; Ph 7,7 - KH 8,2
Reactor:+- pH 6,18 - 6,13 , 600ml/ uur, KH 30

Daarjuist de pH gemeten met de profecionele meter met temperatuurcompensatie, juist geijkt met pH7.
Aquarium pH 8,2 - eigen meter in het aquarium pH 8,09 Afwijking - 0,10. Dit wist ik al enkele maanden geleden,dus geen verassing
Uitstroomwater reactor Ph 6,88 - eigen controller geeft pH 6,18 - 6,13 aan. Afwijking -0,3.Dit wist ik dus niet.:mad:
Vandaar dat natuurlijk mijn calcium in de reactor moeilijk of niet oplost.
Genomen actie; pH in de reactor laten zakken tot 6,3 en daarna de KH en de CA meten om te zien of er verbetering is.Dat zal dan voor morgen zijn.

Gr,Eddy

hele mooie bak Eddy :goed: !! ps.bedankt nog voor het gorgoontje ;) !!

Voila.... het lek is boven.... kon ook niet anders want de rest is nu in orde..

Nou ben blij voor je Eddy, weet je nu iig waar de oorzaak ligt;)
Eddy zei:
Ja Michael we doen ons best om met de mogelijkheden die ik heb kwa verlichting er het beste uit te krijgen.

Deze morgen de volgend zaken gemeten in het aquarium en aan de uitlaat van de reactor:
Aquarium; Ph 7,7 - KH 8,2
Reactor:+- pH 6,18 - 6,13 , 600ml/ uur, KH 30

Daarjuist de pH gemeten met de profecionele meter met temperatuurcompensatie, juist geijkt met pH7.
Aquarium pH 8,2 - eigen meter in het aquarium pH 8,09 Afwijking - 0,10. Dit wist ik al enkele maanden geleden,dus geen verassing
Uitstroomwater reactor Ph 6,88 - eigen controller geeft pH 6,18 - 6,13 aan. Afwijking -0,3.Dit wist ik dus niet.:mad:
Vandaar dat natuurlijk mijn calcium in de reactor moeilijk of niet oplost.
Genomen actie; pH in de reactor laten zakken tot 6,3 en daarna de KH en de CA meten om te zien of er verbetering is.Dat zal dan voor morgen zijn.

Gr,Eddy

Eddy zei:
Met behulp van de profi meter neem ik aan....?

Anton,

Uw vermoeden dat de reactorsturing een foutive pH waarde weergaf klopt wel degelijk.Die zaak zal ik moeten oplossen.
De dis***ie over de waterwaarden zijn we intussen aan het verderzetten op het item "Waterwaarden en waterchemie".Mischien hier wel beter, dat lezen meerdere personen dan een dagboek.
Gezien de resultaten tot hiertoe ga ik er met de hulp van uzelf en anderen zeker uitgeraken.
Dank hiervoor aan allemaal.

Gr,Eddy

Nog eens een overzicht,nu ik de kalkreactor stilaan onder kontrole heb.

Gr,Eddy

Bijlagen

• nieuw 004.jpg
    nieuw 004.jpg
    299,5 KB · Weergaven: 71
  • nieuw 007.jpg
    nieuw 007.jpg
    539,4 KB · Weergaven: 31
  • nieuw 006.jpg
    nieuw 006.jpg
    428 KB · Weergaven: 31
Een zeer mooie bak met kleurige koralen(Y), hopelijk komt het nog goed met je Kh waarde.

Bedank, Maikel en Aissa.

Met de kH gaat het de goede weg op.Juist nog gemeten met een uitstroom van +-600cc/uur en een pH van 6,4 in de reactor heb ik een kH van 59.
Ik blijf het nog alle dagen opvolgen.Wil wel naar pH 6,3, dus nog wat verder afstellen.

Gr,Eddy

Zal morgen de CA nog eens meten Anton.
Als hij rond de 700 zou draaien heeft het dan wel zin om de pH in de reactor toch naar 6,3 te verlagen?Voor het rationeel gebruik van CO2 wel volgens Walter,maar aan CO2 heb ik geen gebrek.Dus daar moet ik het niet voor doen.Ik zou het enkel overwegen om de pH in het aquarium te houden zoals nu,+-7,95 s'morgens en +-8,1 s'avonds.

Gr,Eddy

"De zin" wordt simpelweg bepaald door het verbruik van je bak .......
als je met een iets hogere ph waarde in de reactor een uitstroom kunt realiseren die voorziet in compensatie van het verbruik van je bak , is het goed .

M.a.w. al zou de uitstroom van je reactor slechts Kh 40 en ca 500 geven.... als dit voldoende is om de waardes in je bak op waarde te houden, is het goed hé.

Heb juist gemeten de pH van de uitstroom en die is 6,3.De CA waarde was 660,de pH van het aquarium 7,95.
Om nu verder de zin van de 6,3pH te bepalen ga ik straks en enkele malen volgende week,de kH en de CA meten van het aquarium,en dan zie ik wel wat ik met de CO2 instelling verder doe.
In iedergeval is mijn 1é doel bereikt en dat is de kH en de CA van de uitstroom verhogen zoals het zou moeten.
Bedankt aan iedereen die me goede raad gaf om dit doel te bereiken.

Gr,Eddy

Omdat ik wist dat Eddy een aquarium verzorgde in het restaurant 'den uil' ben ik daar vandaag gaan eten.
Het is dan wel een lederbak maar toch leuk.;)
Enkele foto's van Eddy's 'andere' bak.

Bijlagen

• IMG_4043.JPG
    IMG_4043.JPG
    374,1 KB · Weergaven: 29
  • IMG_4044.JPG
    IMG_4044.JPG
    416,7 KB · Weergaven: 21
  • IMG_4053.JPG
    IMG_4053.JPG
    353,8 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4055.JPG
    IMG_4055.JPG
    351,3 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4054.JPG
    IMG_4054.JPG
    383,1 KB · Weergaven: 8
Mathijs zei:
Omdat ik wist dat Eddy een aquarium verzorgde in het restaurant 'den uil' ben ik daar vandaag gaan eten.
Het is dan wel een lederbak maar toch leuk.;)
Enkele foto's van Eddy's 'andere' bak.
Dan hebben we elkaar net gemist, ik kom er juist vandaan :)

Dit aquarium draait een 4 tal jaar in deze vorm.Door een lek in de vorige is hij volledig vervangen met bijne de zelfde afmetingen.Het is eigenlijk een vissenaquarium met enkele stevige lederkoralen en wat oren.De grote ledergorgoon uit mijn vorig aquarium heefd hier ook een thuis gevonden.De vissen doen het zeer goed.Toch is het niet eenvoudig in dergelijke omstandigheden het aquarium te onderhouden.Gelukkig krijg ik van de eigenaar "carte blache "en zijn volledige steun.
Als je in de buurd bent,spring er eens binnen.Een frisse pint met zicht op zee smaakt toch nog altijd beter,en je krijgt er nog honger van ook.

Gr,Eddy

Vandaag nog eens in de buidel getast en een koppel manderijnpitvissen aangeschaft.
http://www.zeewaterforum.org/database/index.php?DierID=132&taal=ned&GroepID=59&HoofdgroepID=1

Rudi van de Zanclus heeft ze gevoerd,en beiden kwamen ze gretig de aangeboden artemia oppikken.Dus goede hoop dat ze in mijn bak zullen overleven.Het vrouwtje is wel klein,maar ze zijn zo zeldzaam tov de aangeboden mannen.Later zal ik ze eens op mijn geheugenkaart vastleggen.( was vroeger dus de gevoelige plaat).

Gr,Eddy

Back
Bovenaan