Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Enkele weken geleden heb ik een acro van Mathijs gekregen,welke hijzelf had meegebracht vanuit het Openhaardencenter.Schijnbaar is het stukje toch in gang geschoten,en heeft hij ligtblauwe groeitoppen gekregen.Enkel krijg ik hem niet goed op de foto,steeds is hij opscherp.Ik begrijp het weer niet.Al zeker 100x gefotografeerd en het trekt nog op niets.
Verder nieuws is er eigenlijk niet,enkel moet ik een van de laatst ingezette lipvissen er terug uitvangen,want de een jaagt de andere steeds achterna.Heb wel een probleem dat ik de vissenval niet meer in mijn aquarium krijg,door de groei van sommige koralen.Ik zal een aangepaste versie in elkaar moeten knutselen.

Gr,Eddy

Bijlagen

• nieuwe dieren 008.jpg
    nieuwe dieren 008.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 345
Eddy zei:
Heb wel een probleem dat ik de vissenval niet meer in mijn aquarium krijg,door de groei van sommige koralen.Ik zal een aangepaste versie in elkaar moeten knutselen.

Gr,Eddy
Dat noemen ze nu een luxeprobleem sè :D

Uiteindelijk een van de Cirrhilabrus aurantidorsalis,er toch kunnen uitvangen zonder een andere val te moeten maken.Hij heeft intussen al een nieuwe thuis gekregen.De rust is in mijn aquarium tenminste teruggekeerd.
Ook deze week een flowerkoraal bijgeplaatst.Sinds ze terug mogen ingevoerd worden bied de handel ze regelmatig aan.Enkel vind ik de prijs uiteindelijk wel serieus overdreven.Maar ja het is wat de zotten ( gekken voor onze noorderburen) er voor willen geven,en daar hoor ik dus nu ook bij.Is wel een mooi dier.

Gr,Eddy

Bijlagen

• nieuw 004.jpg
    nieuw 004.jpg
    265,6 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
niet alleen een mooie vis ook een mooie aqaurium :)

succes verder

Op den ogenblik nog goed.Maar zoals in de database vermeld zal mijn aquarium te ligt belast zijn om deze dieren op langere termijn in leven te houden.Ik zal hem eens met een pipet proberen bij te voeren met fijn droogvoer.

Gr,Eddy

STUIFBOL zei:
Hoe gaat het met de flower tot nu toe Eddy??

mvg Joeri

Vandaag nog een nakende geboorte gefotografeerd.Is bij dit dier al de derde maal dat zij zwanger is.Heb nog 3 andere soorten staan,en bij hen heb ik dat nog nooit waargenomen.De reden?waarschijnlijk manelijke exemplaren.:D

Gr,Eddy

Bijlagen

• nieuw 010.jpg
    nieuw 010.jpg
    244,7 KB · Weergaven: 14
  • nieuw 007.jpg
    nieuw 007.jpg
    220,9 KB · Weergaven: 13
Ik zal proberen hem te laten vastgroeien op een steentje en dan kom je hem maar halen.Ik hou je op de hoogte.

gr,Eddy

Deze staat sids deze voormidag bij mij te draaien.Ben benieuwd wat hij meer gaat afschuimen dan men ATI twister.

Gr,Eddy

foto geleend van Peter

Bijlagen

• xx.jpg
    xx.jpg
    18 KB · Weergaven: 502
Dave,ik heb nu niet veel echte acro's maar ze doen het maar redelijk.Mag niet direkt klagen,maar de pestanemonen steken weer overal de kop op.Al de middeltjes schijnen maar een tijdelijke werking te hebben.Hoe meer ik ze tracht te verwijderen hoe meer er na een tijd de kop op steken.Ga drastische maatregelen treffen er er een vijlvis op af laten.

Gr,Eddy

noels zei:
hey eddy

het word nog eens tijd voor een overzichtje é :)
hoe is het met de acro' s

grt dave

Bijlagen

• nieuw 047.jpg
    nieuw 047.jpg
    290,7 KB · Weergaven: 21
  • nieuw 046.jpg
    nieuw 046.jpg
    258,1 KB · Weergaven: 14
  • nieuw 043.jpg
    nieuw 043.jpg
    279,4 KB · Weergaven: 15
  • nieuw 036.jpg
    nieuw 036.jpg
    230,3 KB · Weergaven: 13
  • nieuw 044.jpg
    nieuw 044.jpg
    255 KB · Weergaven: 10
het zijn er inderdaad een heleboel Eddy,hopelijk krijg je deze nog weg,zou ook proberen de valonia te verwijderen in je hystrix,wel mooie dieren

Hier de opbrengst van 2 dagen.Zeker niet slecht,maar is hetzelfde als men ATI twister.Je kan natuurlijk maar zoveel afschuimen als er te schuimen valt.Voederfrequentie en hoeveelheid spelen hier een rol.
Deze afschuimer zoals ik hem nu heb,is zeker niet geschikt om in een kast onder het aquarium te plaatsen vanwege het lawaai welke de pomp voortbrengt door de aanzuiging van de grote hoeveelheid lucht.Als je hem in een apparte ruimte, zoals bij mij in de garage kan plaatsen, is het een prima afschuimer.

Gr,Eddy

Bijlagen

• nieuw.jpg
    nieuw.jpg
    153,4 KB · Weergaven: 8
Vijlvis gaat ze opeten Eddy,helaas begint hij daarna aan de buttons(bij mij toch)

Veel succes...
mvg Joeri

Eddy zei:
Dave,ik heb nu niet veel echte acro's maar ze doen het maar redelijk.Mag niet direkt klagen,maar de pestanemonen steken weer overal de kop op.Al de middeltjes schijnen maar een tijdelijke werking te hebben.Hoe meer ik ze tracht te verwijderen hoe meer er na een tijd de kop op steken.Ga drastische maatregelen treffen er er een vijlvis op af laten.

Gr,Eddy

Hier al een plaatje van men pestanemoonverdelger.Hopelijk.

Gr,Eddy

Bijlagen

• nieuw 003.jpg
    nieuw 003.jpg
    266,2 KB · Weergaven: 9
  • nieuw 006.jpg
    nieuw 006.jpg
    266,4 KB · Weergaven: 8
Ik weet dat deze vis bepaalde risico's inhoud,maar het resultaat van al de vorige middeltjes trekt op niets.
Nu als er deelanemonen tussen de buttons zitten zijn ze ook het aanzien niet waard,vandaar mijn ingrijpen.Als hij het te bond zou maken,weet ik nog wel een goede plaats in een zeer groot aquarium,waar hij minder schade kan aanrichten,als hij dat al zou doen.Ik heb niet direkt echt slechte ervaringen met deze vis in andere aquaria.

Gr,Eddy

Ze eten ook niet altijd de pestanemonen . Daar moet je een beetje geluk met hebben.Kan goed zijn dat hij enkel het eten eet die je zelf in de bak doet.

Back
Bovenaan